וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו העבודות על תחנת ארלוזורוב של הרכבת הקלה בגוש דן

3.9.2015 / 23:10

היום בערב נכנסו כלי העבודה למתחם רכבת מרכז, והרחובות הסמוכים נחסמו לתנועה. בנוסף, ייערכו שינויים בקווי התחבורה הציבורית באזור. ההערכה: עומסים כבדים

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

(בעל עסק בתל אביב התפרץ לעבר חבר הכנסת אריה דרעי)

העבודות להקמת תחנת ארלוזורוב של הרכבת הקלה בתל אביב החלו הערב (חמישי). למרות שצירים מרכזיים בעיר לא ייחסמו לתקופה ממושכת - שינויים חדשים בהסדרי התנועה עשויים לגרום לעומסים קשים. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תציב דיילים לאורך כל התחנות המבוטלות, שייסעו לנוסעים בהסברה על השינויים.

החל מ-20:00 התבצעה חסימה כללית של התנועה ברחובות הסובבים את תחנת רכבת מרכז. כמו כן, העבודות הובילו לחסימת הירידה לנתיבי איילון באזור.

רחוב בגין בעיר נסגר לתנועה לכיוון צפון, בין צומת הרחובות בגין – שאול המלך לבין צומת הרחובות בגין – על פרשת דרכים. הלילה, בין 00:15 ל-05:00, נסגרו לתנועה הרחובות הסובבים את תחנת הרכבת ארלוזורוב לשני הכיוונים. כמו כן, החל מהשעה 20:00 ועד ל-00:15, צפויים שינויים בקווי השירות של האוטובוסים העוברים בקרבת תחנת ארלוזורוב.

קריאה נוספת:
הוקדמו בחודש: העבודות על תחנת ארלוזורוב יחלו ביום חמישי
צפו בבעל עסק בתוואי הרכבת מתפרץ לעבר דרעי: "איך אחזיר חובות?"
עבודות הרכבת הקלה הגיעו לצומת עלית ברמת גן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנית העבודות ברכבת ארלוזורוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, הלילה, אחרי השעה 00:00, יחולו שינויים במיקום תחנות אוטובוס בעיר. הקווים בחברת "דן" בהם יתבצעו השינויים: 1, 40, 42, 51, 140, 142, 240, 466. כמו כן, בקו 186 של חברת "אפיקים", בקן 98 של חברת "קווים", ובקו 921 של חברת "אגד".

ביום שישי, החל מ-05:00, צפויים להיכנס הסדרי תנועה חדשים באזור; תבוטל תחנת האוטובוס הממוקמת בדרך בגין לכיוון צפון – סמוך לרסיטל. כחלופה זמנית, קווי האוטובוס יעצרו בתחנה הממוקמת בדרך בגין – צפונית לרחוב על פרשת דרכים. כל קווי האוטובוס העוברים בציר בגין לכיוון צפון יוסטו לדרך נמיר – על פרשת דרכים, ומשם ימשיכו במסלולם הרגיל.

במקום התחנות המבוטלות בדרך בגין בעיר, הקווים הנוסעים לכיוון צפון יעצרו בתחנות הממוקמות בדרך נמיר – בכביש השירות, בסמוך לצומת על פרשת דרכים. לכיוון דרום, יעצרו הקווים הפעילים בדרך נמיר – פינת ארלוזורוב. במקום התחנות המבוטלות בדרך ז'בוטינסקי – "הדר דימול" – ייעצרו הקווים בתחנה הממוקמת בצומת עלית, שמול רחוב הגלעד ברמת גן.

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, רמת גן, 27 באוגוסט 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

כמו כן, קו 466 של חברת דן – מפתח תקווה ומרמת גן – לא יעצור בתחנות הבאות: דרך בגין, ז'בוטינסקי, צומת נמיר-אבא הלל. במקומן, יעצור הקו בז'בוטינסקי – תחנת הגלעד, תחנת אבא הלל ותחנת דרך נמיר-ארלוזורוב.

בנוסף, ייתכנו שינויים בתנועת קווי הלילה באזור תל אביב, אם כי משרד התחבורה ביקש שאלו יפעלו כסדרם לטובת אלפי המבלים שצפויים להגיע לבלות בעיר.

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, רמת גן, 27 באוגוסט 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/יותם רונן

בתחילת השבוע, חברת נת"ע האחראית על עבודות הרכבת הקלה, החליטה להקדים את תחילת העבודות על תחנת ארלוזורוב - התחנה החמישית במספר שעליה עובדים באזור גוש דן. תחנת ארלוזרוב תמוקם ברחוב על פרשת דרכים בתל אביב בסמוך למסוף 2000 ולתחנת הרכבת סבידור-מרכז ועתידה לשרת את כמות הנוסעים הגדולה ביותר מבין כל תחנות הקו האדום הודות לקרבתה לתחנת הרכבת ולמסוף האוטובוסים.

(פרסום ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully