וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בבעל עסק בתוואי הרכבת מתפרץ לעבר דרעי: "איך אחזיר חובות?"

30.8.2015 / 16:31

שר הכלכלה הציג לבעלי עסקים שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה בתל אביב תכנית סיוע בהיקף של 5 מיליון שקלים, שכוללת בין השאר שעות ייעוץ וליווי על ידי גורם ממשלתי. במהלך הישיבה, צעק לעברו בבכי אחד מהם: "איך אמשיך לעבוד מחר?"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

עימות לא צפוי התרחש היום (ראשון) בצהריים במהלך ישיבה מיוחדת שקיים שר הכלכלה, אריה דרעי, עם בעלי עסקים בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב. סולי מחדד, אחד מבעלי העסקים, התפרץ לעבר השר, ותוך שהוא בוכה הציג לו את הדוחות הכספיים שלו שהצטמצמו משמעותית מאז החלו העבודות על הקו האדום של הרכבת בעיר.

"אני בעל עסק איתוראן ממש בתוך צומת מעריב. אני 30 שנה במקום. היו לי שני עובדים, והייתי צריך לזרוק עובד אחד", אמר מחדד. "אני רוצה להראות לכבוד השר", המשיך: "זה הדוחות שלי של מה שאני הייתי עושה - 15 אלף שקל ביום. עכשיו אני מקבל אלף שקל. איך אני יכול ככה לעבוד? לקחתי הלוואה, אבל איך אני יכול להחזיר את החובות? זה אני ועוד עסקים כמוני. איך אני אמשיך לעבוד מחר?".

הרכבת הקלה בגוש דן || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מהערב: עבודות הרכבת הקלה הגיעו לצומת עלית ברמת גן
"כץ פוצץ לי את הפרנסה": מאות בלונים נתלו במושב של שר התחבורה
פינוי הריסות גשר מעריב: "במשרדו של דרעי ידעו על המשך העבודות בשבת"

שר הכלכלה אריה דרעי במפגש עם בעלי עסקים בתל אביב בעקבות בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2015. דרור עינב
מחדד מתעמת עם דרעי, היום/דרור עינב

בפגישה היום, שנערכה במשרדי מעוף - זרוע השטח של משרד הכלכלה לטיפול בעסקים קטנים ובינוניים, הציג דרעי בפני בעלי העסקים תכנית סיוע על סך חמישה מיליון שקלים, שכוללת בין השאר שעות ייעוץ וליווי על ידי גורם ממשלתי. בפתח הפגישה טען דרעי כי "האחריות הראשית (לדאגה לבעלי העסקים – ד"י) מונחת לפתחו על שר התחבורה וכן על העיריות ועל חברת נת"ע. יחד עם זאת, המשרד שלנו מייצג עסקים קטנים, ואנחנו לא יכולים לברוח מאחריות. אנחנו נכנסים לתחום הזה ונהיה לפה לכל העסקים הללו".

דרעי הסביר לבעלי העסקים על פרטי תכנית הסיוע שגובשה. "הקצבתי לזה השנה תקציב של מיליוני שקלים. כל עסק יקבל עשרות שעות של ייעוץ וליווי עסקי חינם כדי לדעת איך מתגברים על המצב הזה. מצד אחד נעזור לבעלי עסקים בבעיות הפרטניות ונרכז אותם ברמה הממשלתית מול האוצר, מול משרד התחבורה ומול העיריות - אם זה בנושא של ארנונה, ואם זה בנושא של פיצוי, זה פרויקט לאומי. ומצד שני, צריך להיזכר שיש הרבה פצועים בשטח ואסור להפקיר אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הכלכלה אריה דרעי במפגש עם בעלי עסקים בתל אביב בעקבות בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2015. דרור עינב
"כוסות רוח למת". דרעי מציג לבעלי העסקים את תכנית הסיוע/דרור עינב

לא רק את מחדד לא שכנעו דבריו של דרעי. שיר שגיא, מרכזת מטה מאבק העסקים נפגעי הקלה, הודתה לו על מאמציו, אך הבהירה לו כי חבילת סיוע כמו זו המוצעת היא "טיפה בים", כהגדרתה. "תודה לשר הראשון שנאות לרדת לשטח ולהיפגש איתנו, וזאת בניגוד לשר התחבורה שגזר את הקופון מהפרויקט הזה וגם שר האוצר שלא בא לדבר איתנו. מאז שהחל הפרויקט הזה גם אף אחד בחברת נת"ע לא ישב לחשוב מה יהיה בגורלם של אותם בעלי עסקים, אנשים עם מחויבויות כספיות לבנקים".

עם זאת, הבהירה כי "עם כל הכבוד למה שאתה מציע, ואנחנו יודעים שהתקציב שלך מוגבל, חמישה מיליון שקלים זה כמו כוסות רוח למת, זה כמו ההצעה להנחה של עשרה אחוזים בארנונה. מה אתם חושבים שאנחנו מטומטמים? מתוקף תפקידך כשר שמחובר לשקופים ולמעמד הביניים, ראינו שאתה לא מפחד להילחם, אנחנו מבקשים ממך לפתוח מבערים ולהציל נפשות".

עמית פישרמן, מבעלי מסעדת "מפגש הסטייק" הסמוכה למה שהיה פעם גשר מעריב, צעק לעברו של דרעי: "יותר חשוב מלדאוג לא לשחק כדורגל בשבת זה להציל פרנסה של ומשפחות יהודיות", אמר לו, תוך שהוא עוקץ אותו על מאבק החרדים למנוע משחקי כדורגל בשבת בליגות המקצועניות ובליגות הנוער והילדים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully