וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקדמו בחודש: העבודות על תחנת ארלוזורוב יחלו ביום חמישי

דנה ירקצי

30.8.2015 / 18:50

חברת נת"ע תחל בעבודות על תחנה נוספת של הרכבת הקלה בתל אביב כבר השבוע, במקום באוקטובר. בלילה שבין חמישי לשישי תיחסם התנועה באזור ולמחרת יחולו הסדרי תנועה חדשים. המפה המלאה בפנים

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

(בעל עסק בתוואי הרכבת מתפרץ לעבר דרעי: "איך אחזיר חובות?")

חברת נת"ע, האחראית על עבודות הרכבת הקלה, החליטה היום (ראשון) להקדים ליום חמישי את תחילת העבודות על תחנת ארלוזורוב, התחנה החמישית במספר שעליה עובדים באזור גוש דן. תחנת ארלוזרוב תמוקם ברחוב על פרשת דרכים בתל אביב בסמוך למסוף 2000 ולתחנת הרכבת סבידור-מרכז ועתידה לשרת את כמות הנוסעים הגדולה ביותר מבין כל תחנות הקו האדום הודות לקרבתה לתחנת הרכבת ולמסוף האוטובוסים.

בשבוע שעבר הוקם ציר עוקף למתחם העבודות שיאפשר את המשך התנועה במהלך ביצוע עבודות החפירה. ביום חמישי בערב בשעה 20:00 תחל חסימת התנועה מכביש שאול המלך לכיוון דרך מנחם בגין. בחצות תיחסם התנועה לנוסעים מצומת עלית בדרך ז'בוטינסקי לתל אביב (מערב). כמו כן, תיחסם התנועה מצומת ערבי נחל ויגאל אלון ועד לצומת על פרשת דרכים ודרך נמיר. חסימות אלה יתבצעו בליל חמישי בלבד ומטרתן ביצוע עבודות להשלמת הסדרי התנועה.


לקריאה נוספת:
צפו בבעל עסק בתוואי הרכבת מתפרץ לעבר דרעי: "איך אחזיר חובות?"
מהערב: עבודות הרכבת הקלה הגיעו לצומת עלית ברמת גן
פתאום מלאימים: פרויקט ההפרטה הישראלי ירד מהפסים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסדרי התנועה החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למחרת, החל משעה 6:00 בבוקר ביום שישי, יקום ציבור הנוסעים להסדרי התנועה חדשים שילוו את תקופת העבודות. התנועה ברחוב על פרשת דרכים מהכניסה למתחם תחנת רכבת מרכז ועד דרך בגין, תנותב באמצעות מעקף שנסלל לצורך ביצוע העבודות.

רחוב על פרשת דרכים ייסגר למשך חמש שנים

השינויים שיחולו בתקופת העבודות יכללו הסטת מסלולי הקווים מרחוב על פרשת דרכים, שייחסם לתנועה לתקופה של חמש שנים, לכיוון המעקף שייסלל. כתוצאה מכך יחול שינוי במיקום התחנות. כל כיווני התנועה נשמרים למשך כל תקופת העבודות וכן יישמר מעבר בטוח להולכי רגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת נת"ע ובמשטרה מעריכים כי עומסי התנועה הגדולים צפויים להתחיל ב-1 בספטמבר, כשהתלמידים יחזרו מחופשת הקיץ, שבה תנועת הנוסעים בכבישים הייתה דלילה באופן יחסי. בנת"ע מבקשים שוב מציבור הנוסעים להשתמש באלפי מקומות החנייה בחניוני "חנה וסע" שמשרד התחבורה והחברה העמידו לרשותם, ולדבריהם יקלו משמעותית על עומסי התנועה באזורי העבודות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון השלימה חברת נת"ע את העבודות על התחנה התת-קרקעית "אבא הלל" שנמצאת על כביש ז'בוטינסקי באזור מתחם הבורסה. הסדרי התנועה שלהם גרמו העבודות כללו איסור פנייה שמאלה לרחוב אבא הלל מרחוב ז'בוטינסקי, שבמקומה התאפשרה פנייה מרחוב הגלעד.

בתוך כך, נת"ע ועיריית תל אביב-יפו חנכו הערב מרכז מולטימדיה חדיש באזור מתחם העבודות של התחנה התת-קרקעית באלנבי. המרכז נועד להציג למבקרים את פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, זמני הנסיעה המתוכננים בין התחנות, מידע על קווים עתידיים של רשת המטרופולין ומידע תחבורתי נוסף. המידע יוצג על גבי מסכים. בשבועות הקרובים יוקם מרכז הסברה גם ברמת גן ובהמשך יוקמו מרכזי הסברה בערים נוספות בגוש דן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully