וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות שנהרגו בתאונה בעמק יזרעאל נטמנו; אביהן: "הן יחסרו לי"

2.9.2015 / 20:04

רנין ורותאג' עזאטמה, האחיות בנות 11 ו-12 מנצרת שנהרגו אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 66, הובאו למנוחות בעירן. אמן, שנפצעה בתאונה, מורדמת בבית החולים ולא יודעת עדיין על מות בנותיה

צילום: אל ארב, עריכה: גדי וינסטוק

שתי האחיות רנין ורותאג' עזאטמה, בנות ה-11 ו-12 מנצרת שנהרגו אתמול בתאונה הקטלנית בכביש מספר 66, הובאו היום (רביעי) אחר הצהריים למנוחות. השתיים נקברו זו לצד זו בבית הקברות המוסלמי בעיר. השתיים נהרגו בהתנגשות חזיתית של כלי רכב בכביש בין צומת התשבי לצומת מגידו, בסמוך למושב דרך עוז שבעמק יזרעאל. אמל, אמן של הילדות בת ה-45, נפצעה באורח קשה בתאונה ופונתה לבית החולים רמב"ם שבחיפה יחד עם פצוע נוסף, גבר כבן 40, שמצבו קל.

האם עדיין מאושפזת בבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת, וככל הנראה היא עדיין לא יודעת על מות בנותיה. הוריהן של הבנות גרושים, והאב מופיד, פלסטיני תושב ג'נין, השתתף בהלוויית בנותיו.

בהלוויה סיפר האב כי שלשום, ערב פתיחת שנת הלימודים, דיבר עם בנותיו: "איחלתי להן בהצלחה", אמר. "העצב גדול מאד. זה כואב לי. הן יחסרו לי". הוא סיפר כי הבנות ואימן היו בדרכן כדי לרכוש ציוד חדש לדירה שהאם שכרה בחיפה. "רק אתמול היא קיבלה את המפתחות לדירה החדשה", אמר.

עוד בחדשות:
ימים לפני התאבדותו כתב האב החרדי: "אין גבול לביזיון, אני מושפל"
הוטרד מינית בשירותי התחנה המרכזית בראשון לציון: "מקום אפל"
דוח: הגורם המזהם ביותר במרכזי הערים – כלי רכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם ככל הנראה עדיין לא יודעת על מות בנותיה. האחיות עם אימן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, ירון בר-לביא, אמר כי האם הייתה בהכרה בזירה, והיא סובלת מפגיעה בעורק הצוואר ומשברים מרובים בחזה , בבטן ובאגן. מצבה קשה אך יציב, וצפוי לה טיפול שיקומי ארוך. "לא מאמין שהיא יודעת שבנותיה נהרגו", אמר בר-לביא.

הילדות הן תלמידות בית הספר אל-כראמה בחיפה. הבוקר הגיעו לבית הספר צוותים של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, כדי לספר לילידם על האסון הכבד ולסייע להם לעכל את הבשורה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מופיד עזאטמה, הלווית בנותיו שנהרגו בתאונת דרכים בעמק יזרעאל, 2 בספטמבר 2015. אתר alarab.net, אתר רשמי
"העצב גדול מאוד". מופיד עזאטמה, אביהן של הבנות/אתר רשמי, אתר alarab.net

חדוי כהן מיוקנעם, שהיה מעורב בתאונה שבה נהרגו הבנות, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי לא יכול היה למנוע את האסון. "כלי הרכב שלהן הגיע למסלול שלי, עשיתי הכול כדי להימנע מפגיעה. ראיתי את הנהגת לשבריר שנייה, אבל לא יכולתי לעשות כלום, הגעתי מהעיקול וראיתי אוטו שזיגזג ונכנס למסלול שלי. לא נותר לי אלא לתת ברקס חזק ולחכות למכה". לדברי כהן, מאז התאונה ומותן של האחיות מלווה אותו תחושה קשה. "אני מרגיש רע. כשהן יצאו בבוקר מהבית הן לא התכוונו למות על הכביש. זה עצוב מאוד", אמר.

רק בחצי שנה האחרונה נהרגו בכביש 66 חמישה אנשים. מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון אירעו בכביש יותר מ-200 תאונות דרכים, שבהן נהרגו יותר מ-30 בני אדם ונפצעו יותר מ-700.

הלווית האחיות שנהרגו בתאונת דרכים בעמק יזרעאל, 2 בספטמבר 2015. אתר alarab.net, אתר רשמי
ההלוויה בנצרת, היום/אתר רשמי, אתר alarab.net

בעקבות התאונה אמר היום איציק חולבסקי, ראש המועצה האיזורית מגידו שבתחומה עובר הכביש: "המועצה רואה בחומרה רבה את מצבו של כביש 66, שהוא כביש דמים מסוכן ביותר, ונאבקת שנים רבות מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל למען הסדרת הכביש והפיכתו לכביש דו-מסלולי בשני הכיוונים. חולבסקי סיפר כי הבעיות הקשות בכביש הן הכניסות והיציאות המסוכנות מאד מכל הישובים לאורכו, עקומות מסוכנות, ועצם היותו בן שני מסלולים בלבד. לדבריו, ישנה תכנית של חברת נתיבי ישראל לשדרוג הכביש, והמועצה דורשת שביצוע יחל באופן מידי בשנה הקרובה".

עוד אמר חולבסקי כי המועצה מכנסת ישיבת חרום דחופה בהשתתפות נציגי הישובים שלאורך כביש 66 , לבחינת דרכי המשך פעולה בנוגע לכביש. "בכוונתנו לנקוט צעדים חריפים, עד כדי חסימת הכביש , כדי לעורר את דעת הקהל ולגרום למקבלי ההחלטות לפעול במהירות למניעת עוד תאונות קטלניות", ציין. "בעקבות התאונה במאי 2015 , פניתי לשר התחבורה, ואני מתכוון להיפגש עמו בדחיפות בימים הקרובים. בפגישה אעמיד אותו על חומרת המצב". חולבסקי הביע את תנחומיו למשפחה ששכלה את שתי בנותיה, ואיחל החלמה מהירה לאם המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully