וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לפני התאבדותו כתב האב החרדי: "אין גבול לביזיון, אני מושפל"

2.9.2015 / 10:45

תושב היישוב רכסים, שלטענת משפחתו התאבד בשל סירוב בית ספר לקבל את בתו מטעמים גזעניים, שלח מכתב לחבר מועצה מקומי ופירט את מסכת ההתעללות שחווה. "כולם נגדנו ונגד הילדה, אני רותח מזעם ומבוזה"

עריכה: טל רזניק

"שבורים ומיואשים אך איתנים בעמדתנו, מבקשים את עזרתך וטיפולך מול אותם גורמים ששמו אותנו ללעג וקלס ומסרבים בכל תוקף לקבל את הילדה ללא כל סיבה מוצדקת. אין גבול להשפלות, לביזיון והזלזול. אני רותח מזעם, מושפל ומבוזה", כך כתב האב החרדי מהיישוב רכסים, בן 52 ואב לשמונה ילדים וילדות, שהתאבד השבוע, לחבר מועצה מקומית ביישוב, ימים ספורים לפני התאבדותו. לפי משפחתו, הוא שלח יד בנפשו כי בתו הקטנה לא התקבלה לכיתה א' בבית הספר "בית יעקב" במקום מגוריו.

במכתב בן שני עמודים מספר האב את שעבר עליו ומשפחתו בעקבות הדרישה לשיבוץ הילדה בבית ספר מסוים בניגוד לרצונה. "כבר התחלנו להרגיש את המגמה שכולם נגדנו ונגד הילדה. היא עצמה יודעת ומבינה את כל מה שאנו עוברים, תהליך משפיל ומבזה, ושואלת כל הזמן היכן היא תלמד ולמה לא מקבלים אותה. לא כך צריכה ילדה שעולה לכיתה א' ומתחילה את צעדיה הראשונים בבית הספר להרגיש ולחוות", האשים. במכתב מתייחס המנוח לטענה כאילו הוא ומשפחתו אינם תואמים את תקנון בית הספר שאליו לא התקבלה בתו, והגדיר זאת "עלילת דם מרושעת וחסרת בסיס".

במשרד החינוך טענו אתמול כי "השיבוץ בבתי הספר מוצדק". המשרד השיבו לאב ביום חמישי שעבר ובו כתבו כי הם לא רואים סיבה מוצדקת להתערב בשיבוץ העירוני. "זה היה שלושה ימים לפני שהוא התאבד", אמר גורם ביישוב, "וזה השפיע עליו".

לקריאה נוספת:
מוסד חרדי בירושלים אולץ לקבל ספרדיות - ועד ההורים פתח בשביתה
שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני רותח מזעם". מכתבו של המנוח לחבר מועצה מקומית, ימים לפני התאבדותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתו הקטנה של המנוח הייתה אמורה לעלות בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לכיתה א'. היא נרשמה לבית הספר היסודי לבנות "בית יעקב" ברכסים שבסמוך לחיפה, אך מנהלי המוסד הודיעו להוריה שהיא לא התקבלה. נ' ושאר בני המשפחה טוענים כי בהחלטה היו מניעים גזעניים, בשל היותם ספרדים, אך במועצה המקומית ובמשרד החינוך דחו את הטענות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניסיון למצוא פתרון, מחלקת החינוך בעירייה שיבצה אותה לבית הספר "אור חדש". גורמים עירוניים ציינו כי השיבוץ נעשה לאחר שנטען כי היא תתאים לשם יותר בשל צרכיה. ההורים פנו למשרד החינוך וערערו על החלטת הוועדה, אך המשרד בחן את הטענות ומצא שהשיבוץ מוצדק, בין היתר בעקבות העובדה שהילדה התחנכה בגן של חינוך מיוחד והייתה זקוקה לכיתה קטנה, כפי שיש בבית הספר "אור חדש", ובניגוד למצב בבית הספר "בית יעקב".

בית הספר בית יעקב, רכסים, 1 בספטמבר 2015. ערן גילווארג
"השיבוץ מוצדק". בית הספר "בית יעקב" ברכסים/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully