וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד חרדי בירושלים אולץ לקבל ספרדיות - ועד ההורים פתח בשביתה

31.8.2015 / 20:12

הסמינר "הישן" מירושלים חויב לקבל 21 תלמידות כיתה ט' שרובן ממוצא ספרדי, לאחר שסירב לעשות כן. מנהל המוסד עתר בתגובה, הבנות יתקבלו עד להכרעה בנושא. ועד ההורים: "דורשים לשמור על הצביון החינוכי"

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
הבנות יתקבלו לסמינר בהוראת בית המשפט, עד להכרעה בעתירה/ניב אהרונסון

פרשת עמנואל חדשה? בית המשפט המחוזי בירושלים חייב אתמול (שני) את הסמינר "הישן", אחד ממוסדות החינוך החרדים היוקרתיים בעיר, לקבל אליו 21 בנות בכיתה ט', שרובן ממוצא ספרדי. זאת, לאחר שסירב בתחילה לקבלן למרות ששובצו למוסד החינוכי על ידי העירייה.

בתגובה, השבית ועד ההורים של הסמינר את הלימודים מחר יושבתו. "אנו כהורים לתלמידות בסמינר מכון בית יעקב למורות בירושלים שלחנו את בנותינו לסמינר משום שאנו מכירים ומוקירים את הקו החינוכי שהוא מוביל", נכתב במכתב שהפיץ הוועד. "בשום אופן לא נוכל לקבל מצב שבו גורמים מחוץ למערכת החינוכית של הסמינר הם אלו שיקבלו החלטות בנושאים עקרוניים כמו נושא הרישום. לא נאפשר מצב שבו תתקבלנה עשרות בנות בכוח ובאיומים ובניגוד לועדת הקבלה החינוכית-רוחנית של הסמינר".

עוד הוסיף ועד ההורים: "כהורים, אנו דורשים מהסמינר לעשות כל מאמץ כולל הפסקת הלימודים ובלבד לשמור על הציביון החינוכי, ציפור נפשינו". בהודעה רשמית נוספת נאמר להורים לתלמידות כיתה ט' שמחר לא יתקיימו לימודים.

לקריאה נוספת:
שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית
ש"ס מקדמת ראש סמינר אשכנזי שנהג להפלות בנות ממוצא ספרדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהפיץ ועד ההורים של הסמינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מנהל המוסד, הרב ישראל לוין, עתר לבית המשפט שלא לחייב אותו לקבל את הבנות. בעתירה מכחיש לוין את הטענות על אפליה עדתית. לדבריו, ההחלטה העירונית לשבץ את התלמידות במוסד שבניהולו "חותרת תחת טובת התלמידות ופוגעות באיכות החינוך שיינתן להן תוך דחיסתן לכיתות כפי שדוחסים סרדינים לקופסאות".

הסאגה החלה כשהמוסד החרדי לא קיבל אליו קבוצה של 21 בנות, רובן ממוצא ספרדי, ובתגובה עיריית ירושלים שיבצה את התלמידות בבית הספר. חרף השיבוץ העירוני, לוין סירב לקבלן ובתגובה משרד החינוך זימן אותו לשימוע שהיה צפוי להיערך ביום חמישי הקרוב. בית המשפט המחוזי בירושלים חייב היום את מנהל הסמינר לקבל את הבנות עד להכרעה בעתירתו של לוין.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יו"ר ש"ס אריה דרעי הזהיר אתמול כי הסאגה בסמינר עלולה להצית מחדש פרשת אפליה כמו זו שהייתה בעמנואל. "אנחנו לא הולכים להיכנע שם", אמר, "אנחנו עושים את זה בשיא השקט, אבל איך שהם מובילים את זה – אנחנו עלולים להיתקל בפרשת עמנואל ב'". דרעי הוסיף ביקורת על כך שמנהל הסמינר עתר לבית המשפט: "אחר כך כשבית המשפט יכפה עליהם, אנחנו יודעים מה יקומו כולם: 'אנחנו נשמע לבית המשפט? זו התערבות בחינוך'. וכך יוצרים בעיות".

מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים, הפועל מטעם ש"ס, אמר בתגובה להחלטה היום כי "זהו יום בשורה לתלמידות הירושלמיות". לדבריו, "הגיע הקץ לסבל של ההורים והתלמידות. נמשיך להילחם על כל ילד וילדה".

בשנת 2007 חולק בית ספר יסודי לבנות בהתנחלות עמנואל, המשתייך לחינוך העצמאי החרדי, לשניים: האשכנזי, שבמרביתו תלמידות מחסידות סלונים, ולספרדי. כמה מהורי התלמידות הספרדיות התלוננו למשרד החינוך על ההפרדה והאפליה, בעוד שחלקם הודיעו כי יסרבו לקיים את ההוראה. כמה מהם אף קיבלו קנסות ועונשי מאסר. בעקבות כך הורה המשרד לבטל את ההפרדה, הוראה ממנה התעלם בית הספר. בסופו של דבר הפרשה הגיעה להכרעת בג"ץ ב-2009, ובעקבות פסיקתו פתח משרד החינוך בית ספר נפרד לבנות מהמגמה החסידית שבו תיאסר האפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully