וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מקדמת ראש סמינר אשכנזי שנהג להפלות בנות ממוצא ספרדי

26.8.2015 / 19:35

גורמים במפלגה מקדמים את הרב ישעיהו ליברמן לניהול סמינר ספרדי לבנות בעיר, על אף שבעת שניהל מוסד יוקרתי אחר, שבו לומדת בתו של אריה דרעי, נהג להפלות בנות ממוצא ספרדי. "מגוחך שתנועה ספרדית מקדמת אותו"

הרב ישיעהו ליברמן. בחדרי חרדים
לפני כעשור הוכח שבמוסד החינוכי שניהל בירושלים התרחשה אפליה על רקע עדתי. הרב ישעיהו ליברמן/בחדרי חרדים

גורמים בעיריית אלעד בגיבוי תנועת ש"ס הארצית והמקומית ניסו בימים האחרונים לקדם את הרב ישעיהו ליברמן, שנודע כמי שהפלה בעבר תלמידות ממוצא ספרדי, לניהול סמינר ספרדי חדש ויחיד מסוגו בעיר. לטענת גורמים באלעד, ליו"ר ש"ס אריה דרעי יש נגיעה בדבר, היות ובתו הקטנה לומדת בסמינר אשכנזי יוקרתי בירושלים הנמצא בניהולו של ליברמן.

לפני כעשור הוכח כי ליברמן, מנהל סמינר "החדש" היוקרתי בירושלים, הפלה תלמידות ממוצא ספרדי שביקשו להתקבל למוסד החינוכי בניהולו. למרות זאת, ליברמן קיבל בימים האחרונים מכתב גיבוי מנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן. הרב כהן כתב ליו"ר גם המפלגה אריה דרעי כי באלעד יוקם סמינר לתלמידות ספרדיות בלבד, וכי מי שינהל אותו יהיה ליברמן. "ידע רב לו וניסיון בחינוך בנות ישראל כאן בעיר הקודש בירושלים", כתב הרב כהן..

עוד בוואלה! NEWS:
תזכה לביקורת? דגל ישראל נעדר בביקור חוטובלי בווייטנאם
משבר המהגרים: מרקל הגיעה למקלט לפליטים וספגה קריאות "בוז"
אחרי הסערה: שרונה מרקט תבטל את הקנס לעסק שסירב לפתוח בשבת

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
ליו"ר תנועת ש"ס נשלח מכתב המשבח את פועלו החינוכי של ליברמן. יו"ר ש"ס אריה דרעי/יותם רונן

בפסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני כעשר שנים, נכתב כי ממצאים על אודות המוסד חינוכי שניהל ליברמן הוכיחו שבהתנהלותו היה "חשש של ממש לקיומה של אפליה עדתית". חרף העובדה כי הסמינר שליברמן צפוי לנהל באלעד יהיה לתלמידות מעדות ספרד בלבד, גורמים בעיר טוענים כי החלטה של ש"ס קיימים "מניעים אישיים וצרים". "מגוחך שתנועה ספרדית מקדמת את מי שהוביל את מגמת המכסות והאפליה", אמרו הגורמים בעיר.

הקמת סמינר ספרדי חדש באלעד נחשב לאחד המאבקים המקומיים הסוערים ביותר בזמן האחרון. לאחר שבשנה שעברה פעל בעיר סמינר "גברא" לבנות חרדיות, פעלו גורמים באלעד, בגיבוי ש"ס, למינויו של ליברמן לניהול הסמינר החדש שיהיה גם היחיד שיפעל בעיר. פעילות זו הובילה למאבק בין המעוניינים בהקמת הסמינר החדש לבין אלו שרוצים להשאיר את הסמינר הישן לשנת פעילות נוספת.

בתנועת ש"ס בחרו שלא להגיב לדברים.

לפניות לכתב: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully