וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכה לביקורת? דגל ישראל נעדר בביקור חוטובלי בווייטנאם

26.8.2015 / 16:34

אחרי הגינוי שספג הרצוג, על כך שבפגישה עם אבו מאזן לא הוצב דגל המדינה - היום פורסמה תמונה של סגנית שר החוץ בוויטנאם רק עם דגל המארחת. בכיר במשרד החוץ: "אין שום עלבון למדינת ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה דגל ישראל? חוטובלי בפגישה עם השר הוויטאנמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר נפגש יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בלשכתו ברמאללה. בתמונות שהפיצה לשכתו של הרצוג לאחר הפגישה, נראו השניים יושבים כאשר מאחוריהם דגל הרשות הפלסטינית, ללא דגל ישראל. בתגובה לתמונה הזו, הפיצו אנשי ימין האשמות נגד הרצוג, כאילו הוא נכנע לתכתיב פלסטיני. הטענות אף מצאו את דרכן לכמה כלי תקשורת שפירסמו כתבות בנושא.

היום (רביעי) הפיצה לשכתה של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, כמה תמונות מביקורה הרשמי השבוע בווייאטנם. כפי שניתן לראות בתמונות, בפגישתה של חוטובלי עם שר החוץ המקומי, הוצב ברקע דגל וייאטנם - אך לא הוצב לידו דגל ישראל. באופן לא מפתיע, אותם גורמים שהפיצו את הטענות נגד הרצוג בשבוע שעבר, נאלמו דום במקרה של חוטובלי, ולא מיהרו להתחיל "מחאת רשת" על כך שדגל ישראל "הועלם" מפגישתה עם השר הווייאטנמי.

בניכוי הרעש הפוליטי, האמת היא שבמקרים רבים, כאשר בעל תפקיד בכיר ממדינה מסוימת מבקר במדינה אחרת, לא מוצב הדגל של אותה מדינה. יו"ר אופוזיציה, סגן שר חוץ ובעלי תפקידים אחרים, אינם באותו דרג של ראש ממשלה, נשיא מדינה או שר חוץ, שביקור שלהם כמעט תמיד ילווה בהצבת הדגל של המדינה האורחת. גם כאשר בנימין נתניהו היה יו"ר האופוזיציה, למשל, ברוב ביקוריו הדיפלומטיים במדינות זרות, לא טרחו המארחים להציב דגל ישראל ברקע. אותו הדבר נכון גם לגבי קודמיה של חוטובלי במשרת סגן שר החוץ.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, רמאללה, 18 אוגוסט 2015. AP
התמונה שהחלה את הביקורת מימין. יו"ר האופוזיציה הרצוג בפגישה עם אבו מאזן/AP

המקרה של דגל ישראל והעולם הערבי הוא בכל זאת יוצא דופן, שכן היו כבר מקרים שגם כאשר ראש הממשלה הישראלי הגיע לבקר במדינה ערבית, לא הוצב ברקע הביקור דגל ישראלי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
"גם במקרה של הרצוג וגם במקרה של חוטובלי, אין שום עלבון למדינת ישראל"

כך קרה למשל באחד מביקוריו של נתניהו כראש ממשלה במצרים, כאשר הוא נועד עם הנשיא המצרי דאז, חוסני מובראק, ואילו ברקע הוצב אך ורק הדגל המצרי, ללא דגל ישראל. הסיבה המרכזית לכך היא שמובארק חשש להצטלם כאשר ברקע נמצא הדגל הישראלי, דבר שהיה יכול לשרת את האופוזיציה במצרים נגדו.

שלא במפתיע, הטענות המופרכות שעלו נגד הרצוג על "התרפסות", "פגיעה בכבוד" וכדומה, לא הושמעו אז כאשר נתניהו נפגש עם מובארק. לעומת זאת, בביקוריו בישראל של בכיר המודיעין המצרי, עומר סולימאן, בדרך כלל הוצב דגל מצרי בלשכת ראש הממשלה לקראת הגעתו.

בכיר במשרד החוץ בירושלים הבהיר כי "לכל מדינה יש את הכללים הטקסיים שלה בנושא הזה. יש מדינות שגם לדרג נמוך יחסית, שמים את דגל המדינה האורחת. יש מדינות שאצלן רק כאשר המבקר הוא בכיר, למשל שר חוץ ומעלה, שמים את דגל המדינה האורחת. בכל מקרה, גם במקרה של הרצוג וגם במקרה של חוטובלי, אין שום עלבון למדינת ישראל, ומי שטוען אחרת פשוט לא מכיר את העולם הדיפלומטי".

מלשכתה של חוטובלי נמסר בתגובה: "במהלך כל ביקורה של סגנית השר, הן ביפן והן בוייטנאם, היו דגלי ישראל בפגישות הרשמיות. מסיבה טכנית לא היה דגל בפגישה המצוינת בוייטנאם". בעקבות הפרסום, הפיצה הלשכה תמונות מפגישות אחרות שערכה חוטובלי בביקורה במזרח, שבהן הוצב דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully