וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: המחמאה של מנכ"ל משרד החוץ לשר החוץ הטורקי

3.9.2015 / 0:45

דורי גולד אירח עיתונאים בכירים מטורקיה והחמיא למינוי החדש באנקרה. "דיפלומט מהשורה הראשונה", אמר מנכ"ל המשרד, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו. אף שר בממשלה לא התפנה לפגוש את המשלחת

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: טל רזניק

(גולד מונה למנכ"ל משרד החוץ לפני כארבעה חודשים)

ד"ר דורי גולד. אייל יצהר 
גלובס, מערכת וואלה! NEWS
שמח על מינוי שר החוץ הטורקי. דורי גולד/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר גלובס

סימן נוסף להתחממות היחסים בין טורקיה וישראל: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד, הנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שיבח אתמול (רביעי) במילים חמות את שר החוץ הטורקי החדש, פרידון סינירליאולו, שמונה לתפקידו בסוף השבוע שעבר. גולד כינה את שר החוץ הטורקי החדש "דיפלומט מהשורה הראשונה", ואמר כי הוא מקווה שהמינוי יתרום לשיפור היחסים בין שתי המדינות.

גולד נפגש אתמול עם עשרה עיתונאים טורקים מובילים, המבקרים בישראל בהזמנת משרד החוץ. על פי כתבות שפרסמו העיתונאים הטורקים בתום המפגש עמו, חלק גדול מהשיחה הוקדש למינויו של שר החוץ החדש באנקרה. סינירליאולו כיהן בעשור האחרון כשגריר טורקיה בישראל וכאחראי על שיחות הפיוס בין אנקרה לירושלים. בירושלים מעריכים כי מינויו מבשר טובות למאמצי הפיוס הישראלי-טורקי, כפי שדווח בתחילת השבוע בוואלה! NEWS.

"שלחתי לשר החוץ החדש שלהם מכתב ברכה", סיפר גולד לעיתונאים הטורקים המבקרים בארץ. "הוא דיפלומט מהשורה הראשונה. יש לטורקיה מזל שהוא שר החוץ החדש", המשיך. לפני כחודשיים ערכו סינירליאולו וגולד פגישה בנושא יחסי ישראל-טורקיה, ולדברי גולד, "אחרי אותה פגישה, דיפלומטים מכל העולם הביעו עניין לגבי מה היה שם. כל מי שדיבר איתי, מכל ערי הבירה, היה מלא שבחים כלפי סינירליאולו".

לקריאה נוספת:
בהזמנת מצרים: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר בקהיר
בניסיון לנרמל היחסים: מנכ"ל משרד החוץ נפגש עם בכירים טורקים
הפגישות בין גורמים מישראל ומסעודיה – בידיעת נתניהו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ ציפי לבני, עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
ציפי לבני. נועדה גם היא עם המשלחת/מגד גוזני

חברי משלחת העיתונאים מטורקיה נפגשו גם עם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), שאמרה להם כי "חבל שהיחסים הגיעו לאן שהגיעו אחרי המרמרה". לבני הוסיפה כי "טוב שנעשים מאמצים מצד שתי המדינות לתקן זאת משום שיש לנו אינטרסים משותפים בהרבה תחומים". חברת הכנסת הסבירה להם מדוע לדעתה אסור לישראל לנהל מו"מ עם חמאס, ומדוע טורקיה שגתה כאשר תמכה במשטים שניסו להגיע לעזה ובכך לסייע לחמאס השולט ברצועה.

"אנחנו מאפשרים מעבר סחורות וציוד הומניטרי, כך שהמשטים הללו לא תורמים בכך", אמרה לבני בשיחתה עם העיתונאים הטורקים. היא הוסיפה כי "חבל שטורקיה תמכה במשטים האלה במקום לעבוד עם הקהילה הבינלאומית ולעמוד מול החמאס. עלינו לעצור את החמאס ברמה הצבאית, אבל במקביל לפעול במישור המדיני מול הרשות הפלסטינית כדי להגיע להסדר של שתי מדינות לשני עמים".

משרד החוץ בירושלים מזמין עיתונאים בכירים מטורקיה לבקר בישראל זה כמה שנים בניסיון לשנות את תדמיתה השלילית של ישראל בחלקים מהתקשורת הטורקית. לביקור הנוכחי הגיעו עשרה כתבים בכירים, שחלקם משתתפים לכלי התקשורת המזוהים עם מפלגת השלטון בטורקיה, שאותה ייסד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. חלקם כבר ביקרו בישראל בעבר. עם זאת, למרות מאמצי משרד החוץ בנושא, אף שר בממשלה לא התפנה לפגוש את המשלחת.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully