וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרפאה בלונדון חשפה בטעות 780 נשאי HIV שמטופלים אצלה

אחת ממרפאות המין המובילות בבריטניה התנצלה אחרי ששלחה בטעות ניוזלטר שבו חשפה שמות וכתובות אימייל של המטופלים שלה. המרפאה הודיעה שתחקור כיצד דלף המידע. היא צפויה להיחקר גם חיצונית ולהיקנס

מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009. AP
מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009/AP

מרפאה מובילה בתחום רפואת המין בלונדון חשפה בטעות את שמותיהם וכתובות האימייל של כ-780 נשאי HIV שמטופלים אצלה. המרפאה שברחוב דין 56 התנצלה אחרי ששלחה שלשום (שלישי) ניוזלטר (עלון מידע) שבו חשפה את המידע, והודיעה היום שתחקור כיצד דלף המידע.

הניוזלטר נשלח למטופלים שנרשמו לשירות האלקטרוני של המרפאה, שמאפשר לאנשים לקבוע פגישות ולקבל תוצאות בדיקות דרך המייל. במקום להסתיר את המידע האישי של רשימת המטופלים, נכתבו שמותיהם המלאים לצד כתובות המייל שלהם.

שעות לאחר דליפת המידע, הקימה המרפאה קו סיוע טלפוני ושלחה הודעת התנצלות למטופלים מטעם ד"ר אלן מקוואן, מנהל היחידה למחלות מין בשירות הרפואה הציבורי של בית החולים צ'לסי ווסטמינסטר, שהמרפאה ברחוב דין פועלת תחת חסותו. "הבוקר בסביבות 11:30 נשלח אליכם מייל עם הניוזלטר של המהדורה האחרונה של השירות האלקטרוני. זה אמור להישלח לכל אחד על בסיס אישי, אך לרוע המזל שלחנו את המייל לקבוצת כתובות. אנו מתנצלים על הטעות הזו. מחקנו את המייל הזה ברגע שהבנו מה קרה. אם הוא עדיין נמצא באינבוקס שלכם, אנא מחקו אותו מיד".

לקריאה נוספת:
"חושבים שזה כמו אסתמה": עלייה של 75% בהידבקות סטרייטים ב-HIV
חסר תקדים: צעירה נקייה מ-HIV כבר 12 שנים, בלי תרופות
צעיר מהדרום חשוד שאנס נשים והפיץ בזדון את נגיף ה-HIV

"נזעם ומאוכזב מהמרפאה על כך שיש להם מערכת כזו מחורבנת"

בהמשך המייל נכתב: "כמובן שזה לחלוטין לא מקובל. אנחנו חוקרים כיצד זה קרה ואני מבטיח לכם שננקוט בצעדים שיבטיחו שזה לא יקרה שוב לעולם. נשלח לכם את ממצאי החקירה".

מדובר באחד מהמקרים החמורים של הפרת סודיות רפואית, וגם הרשות להגנת מידע של בריטניה הודיעה שהיא פותחת בחקירה מקיפה על הפרת החיסיון ודליפת המידע. אליוט הרמן, בן 38 מלונדון, אמר שהמייל כלל שמות של חברי ומכרים שלו, שמעולם לא חשפו בפניו שהם נשאי HIV. "לא מסובך לרשום את השמות שנחשפו בפייסבוק ולמצוא את הפרופילים של האנשים והפרטים האישיים שלהם", הוא אמר ל"גרדיאן" הבריטי. "אילו הפרטים שלי היו ברשימה הזו, הייתי חש נזעם ומאוכזב מהמרפאה על כך שיש להם מערכת כזו מחורבנת שמאפשרת לדבר כזה לקרות". הרמן, שהגיש תלונה למשרד הפיקוח על מידע הבריטי, הוסיף: "בעוד אני שומר על דיסקרטיות, אני לא בטוח שאני סומך על כל אדם שיעשה כך".

דובר המרפאה מסר שמדובר היה בטעות אנוש של עובד מבולבל. משרד הפיקוח על מידע בבריטניה רשאי על פי חוק להטיל קנסות של עד חצי מיליון פאונד על עבירות מידע חמורות.

(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully