וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן חב"ד בקריית גת: עשרה ילדים בשם "מנדל"

1.9.2015 / 18:38

הגננת לאה רוך לא תתאמץ ללמוד את שמות הילדים השנה, שתשעה מהם נושאים את שמו של בנה. הילדים, מחסידות חב"ד, נקראו על שמו של הרב מנחם מנדל שניאורסון - המוכר גם כרבי מלובביץ'

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(נתניהו פותח את שנת הלימודים באשקלון)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקראו על שמו של אדם מאוד מיוחד". גן הילדים בקריית גת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנת הלימודים תשע"ו אמנם נפתחה רק היום (שלישי), אך לגננת לאה רוך מגן חב"ד בקריית גת לא יהיה קשה ללמוד את שמות הילדים במהרה. זאת, בגלל שעשרה מהם נושאים את אותו השם: "מנדל". הגננת רוך סיפרה כי מעולם לא נתקלה בכמות כל כך גדולה של ילדים שנקראים אותו הדבר: "היו לי שניים עם שלושה או ארבעה ילדים עם השם הזה, אבל עשרה ילדים זה מאוד מיוחד ויוצא דופן".

הגננת נאלצה למצוא פתרון יצירתי לשמות הילדים, בכדי שיבינו למי היא מתכוונת כשהיא קוראת ל"מנדל". הפתרון הראשון הוא שימוש בשמות המשפחה: "אני קוראת לילדים בשמם המלא כדי להתמודד עם ריבוי השמות הזהים". הפתרון השני הוא שימוש בשמות חיבה כמו מנדי, מני או מנדלה. "טוב שיש שמות חיבה, זה מצמצם את הקושי", אמרה הגננת רוך.

קריאה נוספת:
הנוצרי שנפגש עם הרבי לפני 26 שנים, חוזר ליהדות
ארה"ב: בקבוק תבערה הושלך לעבר מכוניתו של שליח חב"ד
מפרו ועד קטמנדו: כך חוגגים סדר פסח ברחבי הגלובוס

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גן חב"ד בכפר יונה שלא מקבל אתיופים לגן, ספטמבר 2015. יותם רונן
גן חב"ד אחר, בכפר יונה, היום/יותם רונן

אחד מעשרת הילדים הוא בנה של הגננת רוך. "גיליתי את זה בשלב מוקדם, לפני פתיחת שנת הלימודים, כך שהיה לי זמן לעכל את זה", אמרה בהתייחסה לרגע שבו הבינה שבנה לא יהיה מיוחד כל כך. שאר הילדים לא ידעו עד היום על תאומי השמות שלהם, אך הגננת כבר חשבה על הכול: "נסביר להם שיש הרבה שמות מקבילים ושהם קרויים על שמו של אדם מיוחד מאוד". רוך הוסיפה כי עדיין לא נתקלה בקשיים: "כשקראתי לאחד הילדים בשם 'מנדי', היו עוד כמה ילדים שהסתובבו, אבל עדיין לא נתקלתי בקוריוז אמיתי. אולי בהמשך".

השם "מנחם מנדל" נפוץ מאוד בקרב חסידות חב"ד, שבה נוהגים החסידים לקרוא לילדיהם על שמו של מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר השביעי של החסידות, שמוכר בעיקר בכינויו "הרבי מלובביץ'". כמו שמו של הרב, גם שמה של אשתו, הרבנית "חיה מושקא", נפוץ בקרב בנות החסידות. התופעה הזו קיימת כמעט בכל חסידות שבה נהוג לקרוא לילדים על שמם של האדמו"ר המנוח, או הרבנית המנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully