וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהלוחם הוותיק נפגע מהירי: כך הסתבך המבצע של הימ"מ בג'נין

1.9.2015 / 10:23

יחידת העילית הגיעה למחנה פליטים למשימה מיוחדת – מעצר מבוקש מהזרוע הצבאית של חמאס. הכוחות כיתרו את ביתו תוך חיפוי אווירי וכרזו לו לצאת בידיים מורמות, אחת האפשרויות שנבדקות, היא כי אחד החיילים נפגע מאש של לוחם אחר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: קשת סידי

כוחות צה"ל עוצרים מדי לילה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, אולם ברגע שמוקפצת יחידת עילית כמו ימ"מ, כפי שקרה אמש (שני) בתקרית בג'נין, ברור שמדובר במשימה מיוחדת. מטבע הדברים, במקרים שכאלו הסיכוי לאלימות גובר. לטענת צה"ל, מטרת הפעולה הייתה לסכל את תשתית הטרור של חמאס בגדה המערבית, שמנסה להוציא לפועל פיגועים בישראל.

כוח של ימ"מ הגיע אמש לפאתי מחנה הפליטים בג'נין במטרה לעצור מבוקש לא בכיר במיוחד מהזרוע הצבאית של חמאס. מערכת הביטחון לא פרסמה את פרטיו עד כה, שכן לטענתה לא ברור אם הוא חוסל או הצליח להימלט מהמבנה. הסיבה לפרטים החסרים ברורה: במערכת הביטחון רוצים לשמור את הנושא בערפל.

לקריאה נוספת:
אזעקה נשמעה במועצת חוף אשקלון; צה"ל: "כנראה שיגור כושל"
דוח דקר נמסר למשפחות השכולות: הצוללת טבעה בגלל כשל טכני או תאונה ימית
לוחם מילואים התמוטט במהלך אימון שגרתי - ומת

כוח צה"ל בפעילות בפאתי ג'נין, 31 באוגוסט 2015. טוויטר, צילום מסך
כוחות צה"ל גדולים הגיעו למקום לאחר התקרית. מחנה הפליטים בג'נין, אמש/צילום מסך, טוויטר

כוח ימ"מ כיתר את המבנה וכוחות נוספים עמדו בכוננות במעגלים קרובים עקב חשש להפרות סדר. ברגע שהלוחמים היו מוכנים לפעולה, תוך חיפוי אווירי של כלי טיס שעוקב אחרי הנעשה בגזרה, הם כרזו למבוקש לצאת מהמבנה. לפתע נפגע אחד מלוחמי ימ"מ מקליע בפלג גופו התחתון והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. הפצוע נותח במהלך הלילה ומצבו מוגדר עתה יציב. הוא צפוי להישאר באשפוז בימים הקרובים.

עם פציעתו של הלוחם הוקפא הלחץ על המבנה. לפי אחת האפשרויות שנבדקות, הלוחם הוותיק זוהה כמחבל על ידי אחד הלוחמים, שפתח אש מדויקת לעברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעולת מעצר המבוקשים בסמוך לג'נין. אתר Paldf, אתר רשמי
באזור התפתחו הפרות סדר לאחר פעולת צה"ל. ג'נין, הלילה/אתר רשמי, אתר Paldf
פלסטינים מתעמתים עם כוח ימ"מ הלילה במחנה הפליטים ג'נין, לאחר שהכוח הגיע כדי לעצור מבוקש. אוגוסט 2015. Palinfo, אתר רשמי
נבדקת האפשרות שהלוחם נפצע מירי של כוח צה"ל/אתר רשמי, Palinfo

כוחות גדולים של צבא הגיעו למקום כדי להיערך להתנגדות רחבה יותר. הפרות סדר אלימות החלו להתפתח בכמה מוקדים וירי ספורדי נשמע באזור, אך לא לעבר הכוח.

בני הבית התבקשו לצאת מהמבנה בידיים מורמות ולאחר בידוק הוחלט לעצור אחד מהם. גורמי צבא המשיכו לכרוז למבוקש לצאת מהמבנה, ומשלא נענה החל ירי לעבר הבית כדי להאיץ את התהליך, שנמשך שעות. בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר החלו כלים הנדסיים של אוגדת יהודה ושומרון להרוס את המבנה.

גורמים צבאיים סיפרו הבוקר כי שאלות רבות נותרו ללא מענה. "לא ברור אם המבוקש היה המבנה בזמן האירוע, אם הוא נמלט או שהוא נקבר תחת ההריסות. טרם הסתיים התחקיר לבירור נסיבות פציעת הלוחם", נמסר.

ביתו ההרוס של אבו אל-היג'א במחנה הפליטים בג'נין, 1 בספטמבר 2015. אתר "אג'נאד", אתר רשמי
הריסות ביתו של אל-היג'א במחנה הפליטים בג'נין, הבוקר/אתר רשמי, אתר "אג'נאד"

כלי התקשורת הפלסטיניים דווחו היום כי "הפלסטינים סיכלו פעולת גדולה של כוחות מיוחדים של צה"ל" בכפר ואדי בורקין שבפאתי מחנה הפליטים ג'נין. סוכנות הידיעות "מען" פרסמה כי עשרות כלי רכב צבאיים פשטו על האזור מכמה כיוונים שונים, מלווים בדחפורים ובמסוקים, וכיתרו את ביתו של איש חמאס מג'די אבו אל-היג'א.

לפי הדיווחים, החיילים השתמשו ברימוני הלם וגז מדמיע, וכתוצאה מכך נפגעו עשרות פלסטינים נפגעו משאיפת גז מדמיע. חמישה פונו לטיפול בבית חולים.

עוד נמסר כי החיילים פוצצו את דלת הבית ודחפורים הרסו אותו. מג'די אבו אל-היג'א נעצר, יחד עם אחיו עלא ובנו סאיב. אלא שלפי הדיווחים, יעד הפעולה היה בכיר הג'יהאד האיסלאמי בגדה, בסאם א-סעדי, אך לא ברור מה עלה בגורלו ואם הוא בכלל היה בבית. דובר הג'יהאד בגדה הודיע כי א-סעדי לא נעצר.

השתתף בהכנת הידיעה: אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully