וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מילואים התמוטט במהלך אימון שגרתי - ומת

31.8.2015 / 14:43

רב-סמל מתקדם זכריה גיל השתתף באימון של עוצבת עידן במתקן אדם שבאזור מודיעין. במהלך ריצה הוא חש כאבים בחזהו, התמוטט והועבר למרפאת הבסיס, שם נקבע מותו. ללוחם לא היו מחלות רקע ובצה"ל חוקרים את האירוע

מיני משדר דו"ח המבקר על תקציב הביטחון. צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן, אבי כהן
מיני משדר דו"ח המבקר על תקציב הביטחון/אבי כהן, צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

לוחם מילואים בן 44 מת אתמול (ראשון) במתקן אדם שבאזור מודיעין במהלך אימון של עוצבת עידן, אוגדה 340 בפיקוד המרכז. רב-סמל מתקדם זכריה גיל חש כאבים בחזהו בזמן ריצת אימונים והתמוטט. הוא פונה למרפאת הבסיס ושם נקבע מותו. צה"ל חוקר את האירוע. עד כה לא ברור מה סיבת המוות של גיל, שלו לא היו מחלות רקע.

בתחילת החודש מת טוראי דן סלע, תושב עפולה וטירון בבסיס צריפין, במהלך סיור בירושלים. סלע מת שבועיים אחרי גיוסו לצה"ל, והוא יועד להיות מפקד כיתה עבור טירונים כלל-צה"ליים במערך "מגל". משפחתו החליטה לתרום את איבריו. בעקבות האירוע נפתחו שתי ועדות חקירה: האחת בראשות קצין בדרג אלוף-משנה, שתבחן את נסיבות מותו, והשנייה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), שתכליתה לבדוק חשד לרשלנות. הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, הנחה את המפקדים בצה"ל לחדד את הנהלים בנוגע לפעילות בעומס חום.

מתחקור האירוע עלה שמהנתונים שקיבלו המפקדים, לא הייתה סיבה לבטל את הסיור בעיר העתיקה, שחלקו היה באזור ממוזג במוזיאון. המפקדים נתנו הנחיות להקפיד על שתייה לאורך הפעילות.

עוד בוואלה! NEWS
להביא משמעת למשטרה - ושקט להר הבית: תפקידי המפכ"ל
תיעוד: מתנחלים הקימו מחסום ועצרו כלי רכב פלסטיניים לבדיקה
4 בכירים לשעבר בצה"ל לארדן: "מתנגדים למינוי הירש למפכ"ל"

(עדכון ראשון: 9:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully