וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הורשע אנטישמי שהרג שלושה בני אדם ליד מרכזים יהודיים

1.9.2015 / 10:36

פרייז'ר גלן קרוס, שניסה לרצוח יהודים אך הרג שלושה נוצרים באפריל 2014, לא הביע חרטה על מעשיו ואף קרא: "זיג הייל!" והצדיע במועל יד. חבר המושבעים יתכנס היום להכריע אם לגזור עליו עונש מוות

פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי גזען שרצח שלושה אנשים מחוץ לשני מרכזים יהודים בקנזס, הורשע ברצח.. AP
ייצג את עצמו בבית המשפט. קרוס, הלילה/AP

פרייז'ר גלן קרוס, גזען אנטישמי שהודה שרצח שלושה בני אדם בשנה שעברה בירי מחוץ לשני מרכזים יהודיים בקנזס, הורשע הלילה (שני) ברצח. קרוס בן ה-74 ייצג את עצמו בבית המשפט ולא ניכרה בו חרטה כשהוא הודה שהוא רצה להרוג יהודים. ואולם, שלוש הקורבנות שלו לא היו יהודים, אלא נוצרים. לואיס קורפורון בן ה-69 ונכדו בן ה-14 ריאט גריפין אנדרווד וטרי למאנו בן ה-53.

אחרי הקראת פסק הדין, אמר קרוס: "הגברת השמנה שרה הרגע. זיג הייל!", והצדיע במועל יד. חבר המושבעים שמונה 12בני אדם נזקק לפחות משעתיים כדי להרשיע את קרוס בשלושה מקרי רצח מדרגה ראשונה ובשלושה ניסיונות רצח נוספים במהלך אירוע הירי באפריל 2014. שלב הטיעונים לעונש יחל היום וחבר המושבעים יתכנס לדון אם יש לגזור על קרוס עונש מוות, כפי שדורשת התביעה.

עוד בוואלה!NEWS:
הצלצול הראשון: 2.2 מיליון תלמידים פותחים את שנת הלימודים
תקרית בגדה: לוחם ימ"מ נפצע בינוני בעת פעולה באזור ג'נין
ועדת טירקל החלה את הדיונים: אילו שפנים יצליח לשלוף הירש?

פרייז'ר גלן קרוס, אנטישמי גזען שרצח שלושה אנשים מחוץ לשני מרכזים יהודים בקנזס, הורשע ברצח.. AP
"עשיתי את מה שעשיתי למענכם". קרוס/AP

קרוס אמר בבית המשפט שהוא היה חדור מוטיבציה להרוג יהודים כי הוא מאמין ש"יש להם יותר מדי כח ושהם הורסים את הגזע הלבן". לדבריו, הוא חש תחושת שליחות למען האדם הלבן. "עשיתי מה שעשיתי למענכם, למען ילדיכם, למען נכדיכם ולמען את הדורות הבאים של העם שלנו", הוא אמר לחבר המושבעים והביע חרטה רק על הרג הנער.

קרוס הוא נכה שנע על כיסא גלגלים ונזקק למיכל חמצן בשל מחלת ריאות שממנה הוא סובל. אחרי ההרשעה הוא אמר כי הוא "קצת מאוכזב". במהלך הדיון נכחו בבית המשפט חברים ובני משפחה של הקורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully