וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש העיד בפני ועדת טירקל: מנוסה בניהול ארגונים גדולים

יוסי אלי, יהושע בריינר ואמיר תיבון

1.9.2015 / 21:00

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה התכנסה לראשונה לדון במינויו של תא"ל (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה. מלבד הירש, העידו בפניה השר לביטחון הפנים ארדן והמפכ"ל לשעבר דנינו

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

ועדת טירקל, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, התכנסה היום (שלישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים בפעם הראשונה כדי לדון במינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה החדש. בפני הוועדה הופיעו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימוס) יוחנן דנינו והירש עצמו.

הירש, שהעיד בפני הוועדה במשך כשעתיים, דחה את הביקורת שנמתחה על מינויו בימים האחרונים. הוא הגן על תפקודו במלחמת לבנון השנייה כמפקד עוצבת הגליל והסביר כי יש לו ניסיון בניהול ארגונים גדולים. בנוסף, פירט הירש את תוכניותיו לעתיד כמפכ"ל המשטרה.

ארדן הגן גם הוא על המינוי והסביר את הצורך בהבאת מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה לאור שורת המחדלים האחרונים. הוא ציין את הצורך בהבאת אדם מחוץ למערכת כדי לשנות את התרבות הארגונית במשטרה. דנינו, לעומתו, הבהיר בעבר כי לדעתו יש למנות לתפקיד אדם שצמח במשטרה, ועל פי ההערכות, הוא חזר בעדותו בוועדה על עמדה זו.

עוד בנושא
הירש: מתנהל נגדי מסע השמצות
עם קצת עזרה מחברים: הכוורת של גל הירש
"אדם אחד עם כוח עצום": כך הפך וינשטיין לממליך המלכים בישראל

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין, 31 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הירש, אתמול בפתח ביתו בראש העין/ניב אהרונסון

בשבוע האחרון עשה הירש כל שביכולתו להתכונן לדיון הגורלי בוועדה, שם הוא נדרש לענות על שאלות קשות ועל הטענות שצפו נגדו. מלבד הניסיון להדוף את הביקורת על חקירה סמויה בעניינו המתנהלת בגיאורגיה, יתמודד הירש עם שאלות בנוגע לעסקאות נשק עם שר ההגנה הגיאורגי לשעבר דוד קזרשווילי במסגרת החברה שלו "דיפנסיב שילד", בעיקר בתחום אסטרטגיית ניהול מלחמה. השאלות הועברו להירש על ידי הוועדה בשבוע שעבר. נראה כי להירש יש עמדה נחרצת בעניין זה: הוא נתן שירותים מלאים לממשלת גיאורגיה בתחום האסטרטגי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
צידד במינוי מבחוץ. ארדן/ערן גילווארג

בנוגע לשאלות של ממשלת גיאורגיה במסגרת בקשת חיקור דין להירש, ולבקשה להסגרה של השר הגיאורגי, גם על כך יש להירש תשובה מדויקת: הגיאורגים ידעו על מעורבות החברה שלו, לאחר שנתבקש על ידי עורכי דינו של קזרשווילי לתת תצהיר וחוות דעת על העסקים שלו עם השר הגיאורגי.

הירש גם ציין בפני הוועדה כי הייעוץ שסיפק לצבאות של קזחסטן ושל גיאורגיה נעשה בפיקוח הדוק של מחלקת ביטחון המידע (מערך באגף המודיעין של צה"ל - י"א), תוך שנציג של משרד הביטחון נוכח בכל עסקה שמתקבלת. בימים האחרונים העביר הירש לוועדה מסמכים העוסקים בחברותיו הפרטיות למקרה שיישאל בעניין.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
מעדיף מפכ"ל שצמח במשטרה. דנינו/ראובן קסטרו

לצד זאת, נדרש הירש לספק תשובות על עברו הפיקודי בצה"ל. הוא נערך להדוף את הביקורת נוכח לקחי מלחמת לבנון השנייה, שבעקבותיה הוא נאלץ להתפטר. בכוונת הירש לציין כי הרמטכ"ל הנוכחי גדי איזנקוט והן קודמו בני גנץ, המליצו עליו כמועמד ראוי לתפקיד המפכ"ל. הוא אף יזכיר לחברי הוועדה שדוח אלמוג, אשר בעקבותיו הוא התפטר, נדחה בזמנו על ידי הרמטכ"ל דאז גן חלוץ.

יתרה על כך, בנוגע לעמידה בראש המשטרה, גוף גדול שהוא אינו מכיר, הוא יציין את יכולות הניהול שלו, בכל הקשור למגזר העסקי ולניהול ארגונים גדולים. בסביבתו של הירש הביעו הבוקר ביטחון מלא כי ההופעה מול ועדת טירקל תעבור בהצלחה. כך או כך, החלטה בעניינו לא תתקבל מיד, שכן בכל מקרה ועדת טירקל ממתינה לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שלרשותו עומדים 45 ימים.

שופט בדימוס יעקב טירקל בטקס הפרידה של השופטת איילה פרוקצ'יה, אפריל 2011. עומר מירון
טירקל/עומר מירון

חברי ועדת טירקל הינם השופט בדימוס יעקב טירקל, ח"כ לשעבר גילה פינקלשטיין, השר לשעבר משה ניסים ונציב שירות המדינה, משה דיין. חברי הוועדה מונו לתפקיד לפני כחמש שנים, כאשר טירקל מונה ליו"ר הוועדה. תוקף כהונתם הוארך בהחלטת ממשלה מלפני כשנתיים. הוועדה שוקלת את מינויים של שבעה בעלי תפקידים בכירים בישראל: הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב שירות בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל וסגנו, וכאמור, מפכ"ל המשטרה.

בשבוע האחרון, מאז נודע על כוונתו של ארדן למנות את הירש לתפקיד, הגיעו פניות רבות לחברי הוועדה מצד גורמים המתנגדים למינוי. עיקר הביקורת הגיעה מקרב בכירים לשעבר במשטרת ישראל, המתריעים כי זו טעות למנות לתפקיד אדם שאין לו כל רקע קודם באכיפת חוק. מוקד ביקורת נוסף הינו משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן במלחמת לבנון השנייה, תחת פיקודו של הירש כמפקד אוגדת הגליל. בנוסף הובעה התנגדות מצד קצינים בכירים לשעבר בצה"ל, בהם האלוף במילואים דורון אלמוג, שהיה חתום על דו"ח הביקורת לגבי מלחמת לבנון השנייה שבעקבותיו עזב הירש את הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully