וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבות, אלכוהול והטרדות מיניות: איך העבירו בני הנוער את החופש?

רועי שרוני

1.9.2015 / 9:00

כשני מיליון בני נוער שבו היום לספסל הלימודים. המסיבות בקפריסין, האלכוהול ברחובות והחרפה בניצול מיני של נערות הם רק חלק ממה שהתרחש בחופש ביולי-אוגוסט. "מבאס שחוזרים לבית הספר, אבל אמשיך להשתולל במסיבות"

סיום שנת הלימודים בגימנסיה בירושלים  19 ביוני 2015. טלי מאייר
סיום שנת הלימודים בגימנסיה בירושלים. למצולמות אין קשר לכתבה/טלי מאייר

כשני מיליון התלמידים ששבו היום (שלישי) לספסל הלימודים הם בני נוער, שחוזרים לבית הספר אחרי חופשת הקיץ. אבל מה בעצם הם עשו בקיץ הזה? מסתבר שמדובר בהכול חוץ מאת השיעורים לחופש, כשאת מרכז הבמה תופסים אלכוהול, מסיבות ואפילו הטרדות מיניות.

שחר, בת 18 ממרכז הארץ, כמעט נפלה קורבן ל"עיסוק" האחרון. "באחד מימי השישי באמצע החופש הגדול שלושת החברות הטובות שלי הזמינו אותי לצאת איתן למועדון בתל אביב, אך לצערי לא יכולתי להצטרף", סיפרה. "בדיעבד, אחרי שהן סיפרו לי שהן עברו הטרדה מינית, אני מבינה שזה 'למזלי' ולא 'לצערי'".

לדברי שחר, בבילוי שאותו "החמיצה" ליטפו שבעה בני נוער כבני 17 את ישבנה של אחת החברות ולאחר מכן כפו את עצמם עליהן. "מדובר בשתי נערות שרק סיימו י"ב וחברה אחת בוגרת בשנה שכבר התגייסה לצבא", אמרה. "כשהן היו במועדון בתל אביב הן שתו ורקדו עד שפתאום חבורת נערים התחילו להציק להן. שניים מהם התחילו ללטף לחברה טובה שלי את הישבן והטרידו אותה, והשאר כפו את עצם של שתי החברות הנוספות".

עוד בוואלה! NEWS:
עדיין סרדינים: כיתות א' ייפתחו עם 39 תלמידים
לא יבוטל מינוי המנהלת באשקלון: "הבהירה שאינה תומכת בסרבנות"
הרשויות מצפצפות על הממשלה - ומגבירות את חשיפת ילדינו לסרטן

למרות ששלוש הבנות התנגדו לנערים דבר לא מנע מהם להמשיך במעשיהם, עד אשר הן קמו ועזבו את המועדון. "זה יכול היה להיגמר רע מאוד אם הן היו קצת יותר שתויות, ואז הנערים האלו בקלות היו יכולים לאנוס אותן", אמרה שחר, שבעצמה חוותה הטרדה מינית על ידי חבריה לכיתה כשהייתה בת 14.

"למה בחורה צריכה לעבור כזו השפלה?", שאלה שחר. "למה נערים מרשים לעצמם לגעת בגוף של בחורה אחרת? זו טראומה לכל דבר. אנחנו לא חפץ שכל גבר יכול לבוא ולגעת בו".

"בקיץ האחרון הייתה עלייה במקרים של בנערות שעברו ניצול מיני"

רועי בן-מנחם, ראש תחום עבודת רחוב וניידות בעמותת "עלם" סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS, כי במהלך החודשיים האחרונים תופעת הניצול המיני של נערות שיכורות על ידי נערים ברחבי הארץ הוחרפה והפכה למדאיגה במיוחד.

"מעבודת השטח אפשר לומר שהקיץ האחרון אופיין בעיקר, בעלייה במספר המקרים שבהם נתקלנו בנערות שיכורות שמנוצלות מינית, עד לכדי אונס, על ידי נערים צעירים. אני יכול לספר שהיו לא מעט מקרים שבהם נאלצנו ממש להתערב באמצע אקט מיני ולהפריד בין הנערים לנערות".

"כשאנחנו מגיעים למקום הומה בבני נוער, אנחנו יכולים להבחין בקלות בחבורות הנערים שמשחרים לטרף ומחכים לתפוס נערה שיכורה", הוסיף. "לצערי, איפה שאין חברה ששומרת, או מישהו אחראי שלא מושפע מאלכוהול, זה ברור מאוד איך אותה נערה מסיימת את הלילה".

עוד באותו נושא

התכנית לחופש: "לפני מסיבות - וודקה, בים - בירות"

לכתבה המלאה

"לכל מי שיש כסף מוכרים אלכוהול, לא שואלים גילאים"

אלכוהול ומסיבות הם, כאמור, חלק גדול מאוד מהעניין. עופרי, בת 16 מצפון הארץ ועולה לכיתה י"א, בילתה במהלך שמונה ימים בחופש הגדול, ביחד עם אחותה שגדולה ממנה בשנה, במסיבות באיה נאפה שבקפריסין. "זה שמונה ימים של מסיבות מטורפות מהלילה עד הבוקר", סיפרה. "יש מתחם ענק עם מלא ברים ומועדונים וכל ערב יש מסיבה במועדון אחר. המסיבות מתחילות בדרך כלל בשעה 1:00 לפנות בוקר ונמשכות עד חמש-שש", היא מספרת.

לדבריה, "לא שואלים גיל בשום מקום. במהלך החופשה נפגשנו עם הרבה ישראלים, בריטים וסקנדינבים בגילאי 21-16. בכניסה למועדונים בכלל לא מבקשים תעודה מזהה ואפילו לא שואלים בן כמה אתה. אותו דבר גם כשמגיעים לבר, לכל מי שיש כסף מוכרים אלכוהול, לא שואלים גילאים".

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
בני נוער בגן מאיר בתל אביב/יותם רונן
"הדבר היחיד שעשיתי בקיץ זה ללכת כל יום-יומיים לכל מקום אפשרי שהיו בו בנות ואלכוהול"

גם בתל אביב בני הנוער לא טומנים ידם בצלחת, והולכים למסיבות שנמשכות עד הלילה. אדיר, בן 17 מערד, התגורר במהלך חודשי הקיץ בתל אביב. "וואו, הקיץ היה מטורף. הדבר היחיד שעשיתי בקיץ זה ללכת כל יום-יומיים למועדונים, מסיבות חוף, לים, לכל מקום אפשרי שהיה בו בנות ואלכוהול. הייתי אפילו בכמה מסיבות ומועדונים של בני 18 ומעלה. ברגע שאתה מגיע עם חבר שהוא מעל 18 והוא מראה תעודה מכניסים אותך בלי בעיה".

כמו רבים מבני גילו, אדיר לא שמח במיוחד מהחזרה ללימודים. "מבאס שחוזרים לבית הספר", אמר ומיהר להרגיע: "אני עדיין אמשיך להשתולל במסיבות בתל אביב ובבאר שבע. בערד אין כל כך מסיבות שוות".

לפניות לכתב רועי שרוני: Roi.sharon@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully