וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לאן לברוח": הורים בדרום משביתים הלימודים בשל חוסר מיגון

31.8.2015 / 14:14

הורים לתלמידים בשני בתי ספר בקיבוץ יד מרדכי מוחים על בעיית מיגון בתחנות ההסעה הממוגנות שמחוץ למתחם, המספיקות ל-300 תלמידים, מתוך 1,300 שלומדים במקום. "אסון ערד זה מה שיקרה שם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ועדי ההורים בשני בתי ספר בקיבוץ יד מרדכי ישביתו מחר (שלישי) את היום הראשון ללימודים במחאה על מיגון לקוי נגד רקטות בתחנות ההסעה של התלמידים. לטענת ההורים, בשני המוסדות - בית הספר היסודי "חופים" ובית הספר התיכון "שקמה", הנמצאים באותו מתחם שמרחקו מרצועת עזה הוא קילומטר וחצי בלבד, לומדים כ-1,300 תלמידים. עם זאת, שתי תחנות ההסעה הסמוכות אליהם מספקות מיגון ל-300 תלמידים בלבד.

"החשש הכי גדול שלנו הוא שיהיה 'צבע אדום' ול-1,300 ילדים לא יהיה לאן לברוח", אמרה לוואלה! NEWS מורן שמילוביץ' שבנה לומד במתחם. "אסון ערד זה מה שיקרה שם, ואני לא אשן בלילה כשהילד שלי לא יהיה לו לאן לברוח ואני נמצאת אי שם בקריית גת", הוסיפה. בנוסף להשבתה מתכוונים ההורים לקיים מחר הפגנה מחוץ למבנה המועצה.

עוד בוואלה! NEWS:
עדיין סרדינים: כיתות א' ייפתחו עם 39 תלמידים
ארגון המורים העל יסודי: "לא נפתח מחר את שנת הלימודים"
שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית

מחאת ועד ההורים בשני בתי ספר ביד מרדכי עקב היעדר מיגון בתחנות ההסעה, 31 באוגוסט 2015. שי מכלוף
"יש מיגון בפועל רק לילד אחד מתוך ארבעה". תחנת ההסעות מחוץ לבתי הספר/שי מכלוף

שמילוביץ הוסיפה: "אם מישהו בממשלה הזאת, או במועצה חושב שאפשר להתנהל ככה, כשבית הספר שנמצא שני קילומטרים מהגבול מתנהג כאילו אנחנו גרים בשווייץ, יש לו טעות חמורה". לדבריה, ההורים ניסו לפתור את הבעיה בכל הדרכים הרשמיות העומדות לרשותם, אך התבזו. "בסופו של יום אנחנו נמצאים בנקודה הזאת כי קלו כל הקיצים, אין לנו שום דרך אחרת להביע את המחאה את הפחד, את החשש. הכי לא הייתי רוצה שהילדים יהיו מעורבים בזה, אבל אין ברירה, איזה ברירה יש? אני רוצה לראות הורה אחד שישלח את הילד שלו כשאחד מכל ארבעה יש לו מקום. ששלושה ילדים ייפגעו כי ילד אחד אולי ימצא את המקום שלו וכנראה כולם יידרסו בדרך?".

"אנחנו בבעיה קשה וניסינו לטפל בה כל השנה", אמרה עירית מעוז, אם לשלושה תלמידים מיד מרדכי. "יש לנו בתחנות ההיסעים שתי מיגוניות בלבד. היום בשני בתי הספר יש 1,300 תלמידים והמיגוניות מספיקות רק בקושי ל-300 ילדים. חס וחלילה יש 'צבע אדום' - אין לילדים מספיק זמן לחזור בריצה לכיתות, הם יידחסו, ידחפו אחד את השני ויהיה לנו אסון שילדים יימחצו בדרך למיגוניות ומי שלא יהיה לו מקום יהיה נתון לחסדי שמיים אם יחטוף רקטות או לא. זה פשוט לא מקובל על הדעת ביישוב כל כך צמוד לגדר מערכת, בבית ספר שאמור להיות ממוגן ב-100% והתחנות היסעים הן בגדר ברירת מחדל, זה לא הגיוני".

בכוונת מעוז ויתר ההורים לצאת מחר ב-8:30 בבוקר לצומת בת-הדר שבמועצה האזורית חוף אשקלון ולהפגין. "כל הורי בתי הספר במועצה יגיעו להפגנה", אמרה. "אנחנו משביתים את הלימודים לאלתר, אנחנו לא מוכנים לסכן את הילדים שלנו עד שפיקוד העורף לא ימצא מענה וישים מיגוניות מאחורי כל התחנות ביישוב - כמו שיש באשכול. אנחנו לא מוכנים לשלוח את הילדים יום אחד לבית הספר לפני שזה יקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת ועד ההורים בשני בתי ספר ביד מרדכי עקב היעדר מיגון בתחנות ההסעה, 31 באוגוסט 2015. שי מכלוף
"כאילו אנחנו גרים בשוויץ". מתכוננים להפגנה שתתקיים מחר/שי מכלוף

אסף ארטל, תושב קיבוץ גברעם ויו"ר ועד הורים בבית ספר "חופים", אמר לוואלה! NEWS כי חוסר המיגון "משאיר את הילדים שלנו ללא מיגון כאשר הם מגיעים אל בית הספר וכשהם ממתינים בתחנות ההסעה מדי יום". לדבריו, "בסך הכול בשני בתי הספר יחד יש כ-1,300 תלמידים. שטח המיגון הקיים הנוכחי הוא 116 מטר מרובע שמאפשר להבנתנו מיגון, לפי תקני פיקוד העורף, ל-300 ילדים בלבד. המשמעות של זה היא שיש מיגון בפועל רק לילד אחד מתוך ארבעה". ארטל הוסיף כי אתמול התבשרו ההורים שלא יוצבו מיגוניות חדשות במקום. "בהעדר כל פתרון אחר, אנחנו נאלצים לנקוט בצעד הזה, ואנחנו כמובן ממשיכים וקוראים לכל מי שיכול לעזור לנו בפתרון, אם זה משרד הביטחון, פיקוד העורף או משרד החינוך, כדי שבכל זאת נוכל להחזיר את הלימודים למסלולם".

ארטל הדגיש כי ועד ההורים לא מעוניין בריבים ובהאשמות, אלא בהסדרת הנושא תוך כדי שיתוף פעולה. "אף אחד מאיתנו לא רוצה להעניש את הילדים ולא את ההורים ולהשאיר את הילדים בבית. אנחנו קוראים לכל הגורמים לשתף איתנו פעולה ואם צריך גם לעשות מאמצים ולפתור את הבעיה".

"אחריות ממשלתית"

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים הצליחו לגייס סכום העומד על שני מיליון שקלים וחצי לטובת בניית כיתות חדשות ממוגנות, ובנוסף הצליחו לגייס גם מיגון לתחנות ההסעה. עם זאת, התחנות הממוגנות יכולות להכיל כ-300 תלמידים ומהוות פתרון זמני עד להשגת פתרון קבע. על מנת לתת מענה לשלל תלמידי בית הספר נבדק ונמצא פתרון בפיצול שעות ההסעה. לפתרון זה תקדים מוצלח באזור והוא מהווה מענה ביטחוני הולם. האחריות למיגון בעוטף עזה היא אחריות ממשלתית ליצירת עוגן לתמיכה דמוגרפית ההולכת וגדלה באזורינו".

מוועד ההורים נמסר בתגובה כי הפתרון שהציעה המועצה בעייתי משום שהוא יאלץ את התלמידים המגיעים לבית הספר בסבב ההסעות הראשון, לצאת מהבית ב-6:45, להגיע למתחם ב-7:10 ולהישאר לבד בכיתה עד הגעת יתר התלמידים בשעה 7:50.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully