וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים העל יסודי: "לא נפתח מחר את שנת הלימודים"

משה שטיינמץ

31.8.2015 / 11:09

הארגון הודיע כי ישבית את פתיחת הלימודים בשל "בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות בתלמידים ובמורים ושנותרו ללא מענה". עוד נמסר כי ההחלטה התקבלה כדי "לזעזע את המערכת לטובת העתיד"

תלמידה מתוסכלת. ShutterStock
תלמידה מתוסכלת/ShutterStock

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים הודיע הבוקר (שני) כי "בשל בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות בתלמידים ובמורים ושנותרו ללא מענה, הוחלט שלא לפתוח את שנת הלימודים מחר". הארגון עוד מסר כי ההחלטה התקבלה "בכובד ראש ומתוך הכרה שאין ברירה ויש לזעזע את המערכת כדי לפעול לטובת עתיד מערכת החינוך. אם לא יימצא פתרון עוד היום ולא תחל הדברות אינטנסיבית לתיקון הכשלים המהותיים לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים מחר".

בין הסוגיות שהזכיר הארגון – אי-פתרון בעיית שתי הרפורמות בבתי הספר השש-שנתיים, מנהלים שמשרתם מפוצלת, פגיעה בתנאי הפנסיה של המורים, סוגיות לא פתורות ברפורמת בחינות הבגרות, תגמול מורים בטיולים, חיוב המורים לעבוד בשבת ואי-תגמולם בטענה שאסור להם לעבוד בשבת. "לכן, אם לא יימצא פתרון עוד היום ולא תחל הידברות אינטנסיבית לתיקון הכשלים המהותיים שצוינו, לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים מחר".

עוד ידיעות על חינוך
הרשויות מצפצפות על הממשלה - ומגבירות את חשיפת ילדינו לסרטן
שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית
התכנית לחיזוק המתמטיקה: "שוויון הזדמנויות הופך מסיסמא למציאות"

בשבוע שעבר הודיעו עשרות ראשי ערים ערביות שהתכנסו בעיריית סכנין כי לא יפתחו את שנת הלימודים בשבוע הבא. זאת, בשל אפליה לטענתם כלפי המגזר הערבי ואי-השוויון בתקצוב. השביתה תהיה ללא הגבלת זמן ומחר הם אף צפויים להפגין מול הכנסת.

ראש עיריית סכנין מאזן גנאים אמר כי לא מדובר בהחלטה פתאומית. "לא נשארה לנו ברירה אלא להכריז על שביתה. החברה הערבית מוזנחת והתייאשנו מכל ההבטחות. אנו רוצים לשבת עם ראש הממשלה ושר האוצר, שיגידו מה חלקנו בתקציב", סיפר לוואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully