וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול מאדים": נאס"א מבודדת 6 אנשים בכיפה קטנה למשך שנה

הניסוי שנערך בהוואי, בסמוך להר געש רדום, נועד לדמות את התנאים במאדים. המגויסים יחיו בתאים קטנים, ללא אוויר צח, אוכל טרי או פרטיות. "אנחנו רוצים לשנות את העולם", אמר חבר הצוות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קבוצה של שישה מגויסים של נאס"א החלה אתמול (שבת) בלילה להתגורר בכיפה שגובהה 11 מטרים וקוטרה שישה מטרים בלבד, ונמצא על יד הר געש רדום וצחיח בהוואי (מאונה לואה) - זאת במטרה לדמות כיצד ייראו החיים על המאדים. השישה יחיו בתנאי הבידוד למשך שנה שלמה - הניסוי הארוך ביותר מסוגו היסטוריה של נאס"א ושל ארה"ב.

מומחים מעריכים שהמסע למאדים ייקח בין שנה לשלוש שנים. ששת האנשים (שלוש נשים ושלושה גברים) יחיו בתוך הכיפה, ללא אוויר צח, אוכל טרי או פרטיות. הם ננעלו ביום שישי בשעה 15:00 שעון מקומי (3:00 בליל שבת, שעון ישראל). יציאה ממתחם הכיפה תחייב לבישת חליפת חלל.

אסטרוביולוגית צרפתיה, פיזיקאי גרמני וארבעה אמריקנים - טייס, ארכיטקט, גאולוגית ועיתונאית - מרכיבים את הקבוצה של נאס"א. כל אחד מהם יזכה לחדר קטנטן עם תא שינה קטנטן ודסק. האספקה שלהם כוללת בין היתר טונה בקופסה ואבקת גבינה.

עוד בעולם:
קלינטון ממשיכה להתרסק בסקרים: רק 7% יתרון על סנדרס באייווה
מפחד להתחייב: חסן רוחאני מתנגד להבאת הסכם הגרעין לפרלמנט
אחיות מהודו יצעדו בעירום וייאנסו כעונש על "פשעי" אחיהן

"כיפה" של נאס"א בהוואי שמדמה תנאי חיים במאדים, 29 באוגוסט 2015. נאס"א, אתר רשמי
הכיפה מבפנים/אתר רשמי, נאס"א

משימות שיוצאות לתחנת החלל הבינלאומית נמשכות שישה חודשים בלבד. סוכנות החלל האמריקנית ניהלה לאחרונה ניסויים בבידוד לתקופות של ארבעה חודשים ושמונה חודשים, והפעם כולם נרגשים משבירת שיא לתקופת בידוד.

מעבר לאתגרים הטכניים והמדעיים של המסע, ניסויי הבידוד נועדו לחשוף את הצוות לבעיות של אי-נוחות ולהרגיל אותם לכך. "אחד הלקחים החשובים הוא שלא ניתן למנוע עימותים אישיים", אמרה קים בינסטד, חוקרת בנאס"א, "במשימות שנמשכות תקופה ארוכה זה יקרה אפילו לאנשים הטובים ביותר".

"אנחנו שישה אנשים שרוצים לשנות את העולם ולאפשר לאנשים לעזוב לפי רצונם", אמרה המדענית היהודיה שיינה גיפורד, אחת מחברי הצוות. הארכיטקט טריסטן בסינגת'ווייט אמר שהוא ילמד "שיטות ארכיטקטוניות כדי ליצור סביבת חיים והעלאת היכולת שלנו לחיות בתנאים קיצוניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צוות נאס"א למשימת החלל במאדים, 29 באוגוסט 2015. נאס"א, אתר רשמי
חברי המשימה המיוחדת של נאס"א למאדים, ואיש תמיכה/אתר רשמי, נאס"א

נאס"א השקיעה 1.2 מיליון דולר בסימולציה הזו שיש כבר המכנים אותה "האח הגדול מאדים". במסגרת חווית הבידוד הארוכה ביותר מסוגה שנוסתה עד היום, נותרו לששת המגויסים רק עוד 363 יום לניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully