וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיות מהודו יצעדו בעירום וייאנסו כעונש על "פשעי" אחיהן

המשפחה, המשתייכת למעמד הנמוך ביותר בהודו, פנתה לבית המשפט העליון במטרה להביא לביטול העונש המחריד שהטילה מועצת הכפר - שכל חבריה גברים. הסיבה לגזירת העונש: נישואי האח לאישה ממעמד גבוה יותר

מחאה נגד תקיפות מיניות בהודו. ניו דלהי, דצמבר 2013. רויטרס
ארגון "אמנסטי" פרסם עצומה הקוראת להגנה על האחיות/רויטרס

שתי אחיות מהודו ייאלצו להיאנס שוב ושוב כעונש על "הפשעים" שביצע אחיהן - אלא אם בית המשפט העליון במדינה יפסוק לטובתן, כך נמסר מארגון זכויות האדם אמנסטי. מועצת הכפר, שבו מתגוררות האחיות וממוקם בפרברי דלהי, קבעה כי עליהן לשאת בעונש במקום אחיהן, שברח מהכפר לאחר שהתחתן עם אישה ממעמד (קאסטה) גבוה יותר.

המועצה, שכל חבריה גברים, הטילה עליהן עונש שנתפש בעיניה כהליך צודק מסוג "עין תחת עין", הכולל אונס קבוצתי, שלאחריו יוצעדו בכפר עירומות ובפנים מושחרות מצבע.

פסיקת המועצה באה בעקבות נישואיו של ראבי קומאר, שהוא ומשפחתו משתייכים לקאסטה הנמוכה ביותר בהודו - דלית (המנודים), לאישה מקאסטה גבוהה יותר - ג'את ובריחתם מהכפר. בכירי הכפר הודיעו כי "ינקמו על הזלזול בכבודם" באמצעות ביצוע מעשים משפילים ומזעזעים באחיותיו.

לקריאה נוספת:
צפו בשוטרת שהיכתה גבר שהטריד אותה מינית
הודו: הומוסקסואל אולץ לשכב עם אמו ולסביות נאנסות ע"י בני דודים
הפגנות לאחר אונס הנזירה בהודו: "הרשויות חייבות לפעול"

תפילה המונית בכלכותה לאחר אונס נזירה, מרץ 2015. רויטרס
פסיקות של מועצות כפר ממשיכות להתבצע למרות הביקורת הבינלאומית. תפילה המונית לחיי נאנסת/רויטרס

מינאקשי קומאר בת ה-23, אחותה בת ה-15 ומשפחתן פנו לבית המשפט העליון בהודו כדי שיבטל את העונש. סאמיט קומאר, אח נוסף מהמשפחה, אמרה כי כוחם של חברי קאסטת ג'את בכפר גדול מאוד. "החלטתם סופית", אמר לאמנסטי.

לפי אמנסטי, "מועצות כפר שלא נבחרות על ידי הציבור פועלות באופן נרחב בכמה אזורים בהודו. לרוב יושבים בהן זקני הכפר, המשתייכים למעמד גבוה יותר ומכתיבים את חוקי ההתנהגות והאינטראקציה בכפרים". אמנסטי פרסם ביום חמישי האחרון עצומה הקוראת להגנה על האחיות.

באמנסטי סבורים כי גם האישה שעמה התחתן ראבי עלולה להיות בסכנה. באתר החדשות ההודי Zee media דיווחו כי סיפור האהבה בין השניים נקלע לקושי כשהיא אולצה להתחתן עם מישהו אחר בחודש פברואר האחרון. בהודו מדווחים כי ייתכן שהיא בהריון.

אבי המשפחה סיפר כי האחיות חוששות לחייהן ולא יכולות לחזור לביתן שבמחוז באגפט. הוא גם הגיש תלונה לשתי ערכאות משפטיות בהודו בגין הטרדות שחווה ממשפחת האישה והמשטרה. בית המשפחה נבזז לאחרונה ואבי המשפחה טוען כי המשטרה אפילו לא ניסתה למנוע זאת.

הפסיקות השנויות במחלוקת של מועצות הכפרים ממשיכות להתבצע ברחבי הודו. זאת למרות ניסיון הרשויות להדוף את גל הביקורת הבינלאומי סביב סוגיית האונס במדינה באמצעות מתן עונשים כבדים לעברייני מין.

(פרסום ראשון: 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully