וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: הומוסקסואל אולץ לשכב עם אמו ולסביות נאנסות ע"י בני דודים

2.6.2015 / 12:57

תופעת ה"אונס המתקן" צוברת תאוצה בהודו: לפי הדיווחים, ישנם עשרות מקרים בהם נשים לסביות נאנסו על ידי קרובי משפחתן בכדי "לרפא אותן" ולאחרונה טופל אף גבר בשיטה האכזרית הזו

חברי הקהילה הגאה בהודו. AP
הפשעים המחרידים הללו הם כה טראומטיים עבור הקורבנות עד שהם מסרבים לדווח עליהם לרשויות החוק/AP

צעיר הומוסקסואל הוכרח לקיים יחסי מין עם אמו ואילו נשים לסביות נאנסו על ידי קרובי משפחתן בכדי "לרפא אותם" – כך טוענים פעילים בקבוצות לזכויות הגאים בהודו. לדבריהם, מדובר בתופעה שנקראת "אונס מתקן" שמבוצע על ידי קרובי משפחה של הקורבנות, מתוך ניסיון להפוך אותם ל"סטרייטים".

על פי הדיווח, ההורים של קורבנות האונס הם אלו שבוחרים מי שיאנוס את ילדתם (לרוב מדובר בבן דוד). במקרה אחד, שעלה השבוע לכותרות במדינה, משפחה בעיר בנגלור הכריחה צעיר הומוסקסואל לקיים יחסי מין עם אמו בכדי "לרפא אותו". במקרה אחר, צעירה לסבית דיווחה השבוע למשטרה כי נאנסה על ידי בן דודה והיו דיווחים נוספים על קורבנות שנאנסו על ידי אחיהן, שנבחרו לבצע את ה"אונס המתקן". על פי הדיווח ב"טיימס" ההודי, הפשעים המחרידים הללו הם כה טראומטיים עבור הקורבנות עד שרובם מסרבים לדווח עליהם לרשויות החוק – כך מסר דובר מטעם "קולקטיב הלהט"ב".

לדברי חברי הקולקטיב, ידוע להם על לפחות 15 מקרים של "אונס מתקן" שבוצעו בחמש השנים האחרונות. "אנחנו בטוחים שישנם עוד מקרים רבים נוספים, אולם לא דיווחו עליהם. נתקלנו במקרי האונס האלה לא כי דיווחו עליהם, אלא כי הקורבנות פנו אלינו בבקשת עזרה להימלט מבתיהם", סיפר ייויאנטי מוגילי, דובר מטעם הקולקטיב.

הדובר הסביר שבדרום הודו, נערה מובטחת לבן דודה מלידתה ולכן על ארוסה לבצע בה את ה"אונס המתקן". "אם מתגלה שהיא נמצאת במערכת יחסים עם נערה אחרת, זקני משפחתה מאמינים שאם תקיים יחסי מין עם 'המיועד' – אפילו בכפייה - זה ירפא אותה".

שר הבטיח לפתוח "מרכזי ריפוי להומוסקסואלים"

חברי הקהילה הגאה בהודו. AP
חברי קהילה רבים נאלצים לנהל אורח חיים כפול ולהישאר בארון/AP

גם חוקית מצבם של בני הקהילה בהודו הוא קשה - בסוף שנת 2013, בית המשפט העליון במדינה אישר מחדש חוק האוסר על יחסי מין הומוסקסואלים, וראשיו מסרו כי האחריות על שינוי החוק מ-1861 נמצאת אצל המחוקקים ולא אצל השופטים. מי שעובר על החוק הזה צפוי לעונש של עד עשר שנים בכלא. יחסי מין חד מיניים הפכו לחוקיים בהודו רק ב-2009, אז בית המשפט העליון בדלהי פסק ש"החוק האוסר על תאוות בשרים שלא כדרך הטבע" הוא הפרה של זכויות אדם בסיסיות. למרות שהחוק כמעט ולא נאכף, במשטרה משתמשים בו בכדי להציק ולאיים על חברי הקהילה הנרדפים. מאז 2013 מנסים חברי הקהילה לגרום לשינוי החוק ולהביא לאי הפללה של מי שמקיים יחסי מין הומוסקסואלים.

בתחילת השנה התחוללה סערה בהודו, לאחר ששר לענייני מדינה הודיע כי בכוונתו לפתוח מרכזי ריפוי לחברי קהילת הלהט"ב, בכדי "להפוך אותם לנורמלים" ואף השווה את חברי הקהילה לאלכוהוליסטים. שלל סקרים שנערכו בהודו מראים כי ברחבי המדינה ישנם חוסר קבלה וחוסר הבנה של ההומוסקסואליות, ולכן חברי קהילה רבים נאלצים לנהל אורח חיים כפול ולהישאר בארון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully