וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: יחסי מין הומוסקסואליים – מחוץ לחוק

11.12.2013 / 10:56

בית המשפט העליון במדינה הפך פסיקה מ-2009 שביטלה את החוק. העונש הצפוי לעוברים עליו עלול להגיע עד עשר שנות מאסר. "זו בגידה באנשים עליהם אמור בית המשפט להגן"

הדמוקרטיה הגדולה בעולם בצעד גדול אחורנית מבחינת זכויות הקהילה הגאה: בית משפט העליון בניו דלהי בהודו החליט להוציא היום (רביעי) אל מחוץ לחוק יחסי מין הומוסקסואלים. מדובר בחידוש החוק שבוטל בבית משפט בעל סמכות נמוכה יותר ב-2009. הפסיקה הנוכחית קובעת כי ביטול החוק היה לא חוקתי, וכי רק הפרלמנט ההודי מורשה לשנותו. הצעד גרר זעם מצד ארגונים לזכויות הקהילה הגאה, אשר ציפו מבית המשפט לאשר סופית את הפסיקה מ-2009. זאת, לאחר שבשנים האחרונות דווקא חלה התקדמות ביחסה של מערכת המשפט ההודית לזכויות אדם.

עוד על המאבק למען זכויות הקהילה הגאה:
השופט קבע: אופה ימכור עוגות חתונה גם לגאים
זכר, נקבה ומה שביניהם: מין "לא ידוע" נוסף בגרמניה
ובישראל: בקרוב קודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים

משתתפים במצעד גאווה בהודו. רויטרס
הפסיקה הפתיעה את הקהילה הגאה בהודו. מצעד הגאווה שהתקיים בניו דלהי בחודש שעבר/רויטרס

"אנו רואים בכך בגידה באנשים שעליהם אמור בית המשפט להגן ולגונן", אמר ארוינד נראיאן, אחד מעורכי הדין המייצגים את ארגון הגג של הארגונים למען גאים במדינה, אשר הגן על הפסיקה מ-2009. "למיטב הבנתנו, בית המשפט העליון תמיד צידד באלו שאין להם זכויות". העונש הקבוע בחוק על יחסים "שאינם כדרך הטבע" כלשון החוק יכול להגיע עד לעשר שנות מאסר. החוק עצמו חוקק עוד במאה ה-19, בימי המנדט הבריטי בהודו.

"זה כל כך מנוגד למגמה הבינלאומית", הוסיף עורך הדין קולין גונסלס שעבד יחד עם נראיאן. "זה לוקח אותנו שנים אחורה. זה יום אבל". שר המשפטים ההודי, קאפיל סיבל, לא הגיב על הפסיקה ולא אמר האם בכוונת הממשלה לחוקק תיקון לחוק. בעוד הבחירות הכלליות במדינה צפויות להתקיים בחודש מאי, רוב הסיכויים שהממשלה לא תסתכן בשינוי החוק בתקופה הקרובה.

הפסיקה לטובת הקהילה הגאה ב-2009 התקבלה לאחר מאבק משפטי שאותו הוביל ארגון בשם קרן נאז. היא גררה אחריה מחאה מצד קבוצות דתיות שערערו עליה. כעת מתכוונים הארגונים הגאים להמשיך להיאבק למען ביטול החוק. "על הממשלה לעשות כל מה שצריך כדי לבטל את החוק", אמר ראש ארגון "יומן רייטס ווטש" בדרום אסיה, מינקשי גאנגולי.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully