וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט קבע: אופה ימכור עוגות חתונה גם לגאים

7.12.2013 / 14:36

צ'רלי קרייג ובן זוגו ביקשו לחגוג את חתונתם עם עוגה מחנותו של ג'ק פיליפס, אולם הוא סירב לכך "בגלל אמונתו הדתית". בית המשפט קבע כי מדובר באפליה, שתוביל בעתיד לקנס

ייאלץ לרקוד על שתי החתונות? ג'ק פיליפס, בעל עסק לעוגות חתונה מדנבר, קולורדו, יחויב למכור עוגות לזוגות חד-מיניים, ולא – ייקנס. זאת על אף טענתו כי הדבר מנוגד לאמונתו הדתית. כך קבע אתמול (שישי) שופט במדינה, בעקבות תלונה שהגישו בני זוג הומוסקסואלים שביקשו לרכוש מפיליפס עוגה ונענו בסירוב.

עוד על הקהילה הגאה:
תקיפה מזעזעת ברוסיה: הומו צעיר נאנס באיומי אקדח
זכר, נקבה ומה שביניהם: מין "לא ידוע" נוסף בגרמניה
ובישראל: בקרוב, נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים

צ'רלי קרייג ודיוויד מולינס, שאופה מקולורדו סירב למכור עוגה לחתונתם החד-מינית. דצמבר 2013. AP
נלהבים מהפסיקה, אך לא מופתעים ממנה. קרייג ומאלינס/AP

השופט רוברט ספנסר פסק כי החנות, "מאסטרפיס קייקשופ", הפלתה ביולי 2012 את צ'רלי קרייג, בן 33, ואת בן זוגו דיוויד מאלינס, בן 29, שנישאו במסצ'וסטס וביקשו לחגוג זאת בקולורדו. לפי התלונה שהוגשה על ידי האיגוד האמריקני לחירויות האזרח והוועדה לזכויות האזרח בקולורדו, משגילה פיליפס כי העוגה מיועדת לחתונה חד-מינית, הוא סירב למכור אותה לקרייג ומאלינס. השופט לא הטיל קנס כלשהו על העסק, אולם פיליפס ייאלץ לספוג קנסות עתידיים אם ימשיך במדיניותו זו.

עורכת דינו של פיליפס, ניקול מרטין, טענה כי החלטת השופט מעמידה את בעליה של החנות במצב בלתי אפשרי, שכן הוא צריך לפעול בניגוד לאמונתו הדתית. "הוא לא יכול להפר את אמונתו בשביל כסף", אמרה מרטין. לדבריה, "אם ג'ק לא יכול לעשות עוגות חתונה, הוא לא יכול להמשיך לתמוך במשפחתו. וכדי לעשות עוגות חתונה, ג'ק חייב להפר את אמונתו הדתית. זה לא מוסרי בהתחשב בכל מה שאמריקה מייצגת". בוועדה לזכויות האזרח, לעומת זאת, אמרו כי בכוונתם לוודא בשבוע הבא כי הוא פיליפס מכבד את החלטת השופט. הוא רשאי לערער על הפסיקה, ועורכת דינו ציינה כי הוא שוקל את צעדיו.

מאלינס אמר כי הוא וקרייג "נלהבים" מהפסיקה, אך הוסיף: "אינני חושב שזו הפתעה. חשבנו שזה די ברור שהוא הפלה אותנו". הוא אמר כי הוא מקווה שההחלטה "תעזור לוודא כי אף אדם אחד לא יחווה סוג כזה של אפליה". בקולורדו אסורים עדיין נישואים חוקיים בין בני זוג מאותו מין, אולם היא מתירה איחוד אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully