וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטקס שהפך לעימות: 4 נעצרו בחיכוך בין ערבים ליהודים בצפון

30.8.2015 / 0:17

עשרות הגיעו לאילניה שבגליל התחתון, מקום הולדתו של המאייר הפלסטיני נאג'י אל-עלי, כדי לקיים לו טקס זיכרון. עקב עימותים עם יהודים במושבה, נעצרו ארבעה ערבים בחשד שקיימו את הטקס באופן לא חוקי. "זה מטרד, לעתים האירועים מלווים בנאצה נגד יהודים"

מערכת וואלה!

ארבעה בני אדם נעצרו אתמול (שבת) בעימותים בין מפגינים ערבים לתושבי המושבה אילניה שבגליל התחתון, עקב קיומו של אירוע זיכרון במעיין שבמושב. תוך זמן קצר, התעוררו ויכוחים ומהומות בין עשרות הערבים הישראלים שביקשו לקיים את הטקס לבין תושביה היהודים של המושבה, שטענו כי המאורע התקיים באופן בלתי חוקי.

האירוע נערך לציון 28 שנים להירצחו של המאייר הפלסטיני נאג'י אל-עלי, שנולד ביישוב א-שג'רה שבסמוך לו הוקמה אילניה. אל-עלי, שנרצח בלונדון, יצר את דמותו של הילד "חנדלה", שהפך לסמל המאבק הפלסטיני לעצמאות.

לטענת פז עפרוני, תושב אילניה, האירוע שקיימו המפגינים היה בלתי חוקי. "בשעה 16:30 הגיעו כ-150 איש, בנו קבר, הציבו שלטים וערכו אירוע לא חוקי", הסביר עפרוני. "הגענו כ-40 תושבים מהמושבה ועמדנו ממול. התנהלו ויכוחים, אך לא היה חיכוך פיזי בין הצדדים", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ישראלית כבת 40 מצפון הארץ הצטרפה לדאעש
לעיני חבריו: צעיר בן 19 טבע למוות במאגר מים בבנימין
משבר המהגרים באירופה: נער מת מחנק ו-3 ילדים נפצעו באורח אנוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט הזיכרון שהציבו המפגינים לזכר נאג'י אל-עלי באילניה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עפרוני הבהיר כי אירועים מסוג זה נערכים במושבה לעתים קרובות. "התופעה ממש מהווה מטרד. אין בעיה שאנשים יבואו לטייל אצלנו, אך כשנערכים אירועים המוניים זה ממש מטריד", אמר תושב המושבה. "ב-1948 תושבי א-שג'רה ברחו מכאן, ובשנים האחרונות כל מיני גופים מנסים לעורר דרך היישוב שלנו את טענתם לזכות השיבה. לעתים האירועים מלווים גם בנאצות נגד היהודים, גרפיטי וניסיונות להוריד דגלי ישראל שתלויים במקום", הסביר.

עו"ד ג'יהאד אבו ריא, שהגיע להשתתף בטקס, אמר: "באנו לקיים טקס זיכרון שקט. היינו כ-60 אנשים ולא עשינו שום דבר שהצדיק מעצרים". הוא תלה את האשמה בעימותים בתושבי המושבה, שהגיעו למקום והתנגדו לקיום הטקס. "תושבים מהמקום הגיעו למקום ועשו פרובוקציות, אך אנחנו לא נגררנו", אמר. "המשטרה עצרה ארבעה מאתנו בטענה שערכנו את האירוע ללא אישור. לטענתנו אין צורך באישור לקיום טקס זיכרון. היינו בשקט והקמנו קבר המדמה את קברו של נאג'י אל עלי". לטענת אבו ריא, המשטרה מנעה ממנו לפגוש את העצורים.

(פרסום ראשון: 21:33)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס הזיכרון נערך לזכר מאייר פלסטיני וגרר עימותים בין המפגינים לתושבי המושבה. אירוע הזיכרון באילניה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת המשתתפים בטקס, לא הייתה הפרעה לתושבים היהודים באילניה. אירוע הזיכרון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת תושבי אילניה, אירועים מסוג זה לעתים נגמרים בקריאות נאצה נגד יהודים ובאלימות. האירוע באילניה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully