וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה

בין 20 ל-50 בני אדם ככל הנראה נחנקו למוות במשאית שהושארה ליד הגבול עם הונגריה. "אנחנו מזועזעים מהמקרה", אמרה אנגלה מרקל. המשטרה האוסטרית פועלת לאיתור נהג המשאית. "חלק מהגופות החלו להירקב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סופגת בוז במרכז לפליטים)

עשרות מהגרים נמצאו היום (חמישי) מתים במשאית במחוז המזרחי בורגנלנד שבאוסטריה, סמוך לגבול עם הונגריה, כך דיווחו הרשויות במדינה. לפי הדיווחים, בין 20 ל-50 בני אדם נחנקו למוות במשאית.

דובר משרד הפנים האוסטרי אישר כי המשאית, בעלת לוחית זיהוי הונגרית, נמצאה בצד כביש ראשי ליד העיירה פרנדורף. "לצערי, מצאנו הרבה גופות בפנים", הוסיף וציין כי מדובר בפליטים, אך לא מסר מספר מדויק. המשטרה האוסטרית פועלת לאיתור נהג המשאית.

דובר המשטרה אמר במסיבת עיתונאים כי כוחותיו מעריכים כי "20 בני אדם נהרגו. אך זה יכול להיות 40 ואולי גם 50".

לקריאה נוספת:
40 מהגרים נחנקו למוות בתא מטען של ספינה בדרך לאיטליה
משבר המהגרים: מרקל הגיעה למקלט לפליטים וספגה קריאות "בוז"
"הגל הגיע גם אלינו": מאות פליטים הציפו את הונגריה

עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה. AP
המשאית שנמצאה באוסטריה/AP

מפקד המשטרה המקומית האנס פיטר דוסקוזיל אמר כי הוא סבור שהקורבנות מתו לפני זמן מה משום שחלק מהגופות כבר החלו להירקב. לדבריו, המשאית ננטשה ביום רביעי ודלתה האחורית הושארה פתוחה, כך שהמראות הקשים נחשפו לעיני עוברי אורח ושוטרים.

המשטרה באזור הורתה לעיתונאים המסקרים את האירוע להתרחק מהרכב הלבן, שעליו מופיעות תמונות של מזון. שרת הפנים ג'ואנה מיקל-לייטנר גינתה את המבריחים. "סוחרים בבני אדם הם עבריינים", מסרה. "מי שחושב שמדובר באנשים שמסייעים מטוב לבם לפליטים טועה".

עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה. AP
שוטרים מטפלים במשאית המהגרים/AP

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה למציאת המשאית באוסטריה ואמרה: "אנחנו כולנו מזועזעים", אמרה, "זו תזכורת לכך שאנחנו חייבים למצוא פתרון לסוגיית ההגירה באירופה".

הלוגו על המשאית שייך לחברת עופות סלובקית בשם "הייזה" שבהודעה מטעמה מסרה כי הרכב לא בבעלותה זה זמן מה. החברה טענה כי הבעלים החדשים של הרכב ככל הנראה לא הסיר את הלוגו.

עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה. AP
מרקל: "אנחנו מזועזעים". כוחות באוסטריה/AP

רק לפני שבועיים נחנקו למוות 40 מהגרים מאפריקה ומהמזרח התיכון בתא מטען של ספינה שהייתה בדרכה מלוב לאיטליה. המקרה אירע זמן קצר לאחר שיצאה הספינה מחופי לוב והמהגרים ככל הנראה נחנקו משאיפת אדי דלק. מאות מהגרים נוספים ששהו על הספינה - כ-400 בני אדם, בהם נשים וילדים - חולצו.

אירופה מתמודדת בחודשים האחרונים במשבר הפליטות החמור ביותר מאז ימי מלחמת העולם השנייה. מאות אלפי מהגרים ממדינות מוכות מלחמה ועוני במזרח התיכון ובאפריקה עושים את דרכם ליבשת, בחיפושם אחר חיים טובים יותר. חלקם מגיעים ליוון באמצעות סירות רעועות, ומשם הם ממשיכים לכיוון מקדוניה, סרביה, הונגריה ואוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully