וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום ראשון: שביתה כללית בקווי אגד תעבורה ברחבי הארץ

27.8.2015 / 8:46

ועד עובדי החברה הודיע כי לא יפעיל את הקווים העירוניים והבינעירוניים במחאה על הסחבת במשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש והרעת התנאים הצפויה, וזאת ללא הגבלת זמן. מנגד, ההנהלה מאשימה את העובדים כי הם רוצים לשמור על סכסוך עבודה בגלל מדיניות המשמעת של החברה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(לפני חודשיים: שביתה ליומיים באגד תעבורה בשל תנאי השכר של העובדים)

ועד העובדים של אגד תעבורה הודיע הבוקר (חמישי) כי ישבית את פעילות האוטובוסים של החברה החל מיום ראשון הקרוב, ללא הגבלת זמן. זאת, בטענה על הסחבת במשא ומתן, לטענתם, שנמשך זה כעשרה חודשים, וכן בשל ניסיון הנהלה לכפות על הוועד הרעת תנאים – הן בהתאם למצב הקיים והן לעומת חברות אחרות. בין היתר, יושבתו הקווים באשדוד, בנתניה, ביישובי עוטף ירושלים, בקריית גת ובקריית מלאכי, וכן קווים בין-עירוניים לירושלים, בני ברק ובאר שבע.

יו"ר הוועד, איציק קשקש, הסביר כי העובדים נאלצים לפתוח בשביתה מחוסר ברירה. "אנו מתנצלים בפני הציבור על עוגמת הנפש. חשוב לזכור כי חיפשנו דרכים מקוריות לקדם את המשא ומתן ללא פגיע בנוסעים, כמו מתן נסיעה ללא תשלום, אך החברה העדיפה להשבית בעצמה את האוטובוסים ולשבש את סדר יום הנוסעים במקום להתקדם באופן ענייני במשא ומתן", אמר.

לקריאה נוספת:
השביתה באגד תעבורה נמשכת, העובדים יפגינו בירושלים
לא נתנו לכם לנסוע בחינם: שביתה בקווי "אגד תעבורה"

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
מנכ"ל החברה: "העובדים רוצים לשמור את תנאי השירות באגד תעבורה כמו במערב הפרוע"/אגד תעבורה

לפי ועד העובדים, הנהלת החברה מסרבת להגדיר תאריך התחלה להסכם, וטוענת כי הוא יחול רק לאחר הסכמה על כל המחלוקות. לטענתם, עובדה זו מאפשרת לה לגרור רגליים במשא ומתן ולהימנע מהכרעה במחלוקות המהותיות בין הצדדים. עוד מסרו כי בכוונת החברה לכפות על העובדים קנסות גבוהים בגין עבירות משמעת, אשר ינוכו משכר הנהגים, בניגוד למקובל בכל חברות התחבורה הציבורית, בהן זכאים הנהגים לבונוס בגין אי צבירת תלונות, ובניגוד להסכם הקיבוצי הנוכחי בחברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאת ועוד, הנהגים בחברה הביעו כעס על בעיות הבטיחות החמורות בחברה, כלשונם, הנובעות מקושי של החברה לספק חלקי חילוף מקוריים, על אף שכלי הרכב של החברה מטופלים במוסכיה של אגד. "התלוננו על ליקויים לא אחת, אך החברה מתעלמת ואפילו מסרבת להעביר את פרוטוקול ישיבות הבטיחות שקיימנו", הוסיף קשקש, "אם לא החברה לא תתעשת, נתמודד חלילה עם אסון".

בחברה, הנמצאת בבעלות משותפת בין אגד וקבוצת תעבורה, עובדים כ-850 נהגים. לטענת הוועד, לאגד תעבורה יש מחסור של כ-20% מכמות הנהגים הדרושה להפעלת כל הקווים כנדרש. "תנאי ההעסקה הנוכחיים מרתיעים נהגים פוטנציאליים. אנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהתקדם במשא ומתן באופן שיבטיח לא רק תנאים נאותים, אלא גם את בטיחות הציבור", סיכם קשקש.

הפגנת נהגי אגד תעבורה מול משרד התחבורה, יוני 2015. טלי מאייר
לפי הוועד, החברה במחסור של 20% מכוח האדם הדרוש. הפגנת נהגי החברה, יוני 2015/טלי מאייר

מנגד, בחברה מפנים אצבע מאשימה כלפי הנהגים. לטענתם, ארגון "כוח לעובדים", המייצג אותם, מסרב לחתום על הסכם קיבוצי שגובש עם ההנהלה ואף העלה דרישות חדשות ברגע האחרון, הנוגעות למדיניות המשמעת של החברה. עוד הוסיפו בהנהלה כי בשיחה שהתקיימה השבוע בין מנכ"ל החברה גדעון מזרחי ליו"ר העובדים קשקש, התעלם האחרון מהתנאים החדשים שהושגו עבור הנהגים, לטענתם, בהם תוספת של 20% לשכר ושיפור משמעותי בתנאי העסקה. "נהג צריך לדעת שיש תג מחיר להתנהגות לא שירותית, להשארת נכה בתחנה או לנהיגה מסוכנת", אמר מזרחי. "מי שרוצה להפוך את השירות בתחבורה הציבורית למערב הפרוע, רוצה לשמור על סכסוך עבודה, לא להגיע להסכם".

עוד הוסיפו בהנהלה כי בשיחה שהתקיימה השבוע בין מזרחי לקשקש, התעלם האחרון מהתנאים החדשים שהושגו עבור הנהגים, לטענתם, בהם תוספת של 20% לשכר ושיפור משמעותי בתנאי העסקה, וכן העלה מספר דרישות חדשות. דרישות אלו נוגעות למועד תחולת ההסכם ולהתנגדות החדשה מצד "כוח לעובדים" למדיניות המשמעת של החברה, הכוללת הטלת קנסות בגין עבירות משמעת ונהיגה חמורות.

זו הפעם השלישית השנה שעובדי החברה משביתים את פעילות קווי האוטובוסים. בחודש יוני אירעה השביתה האחרונה, שנמשכה יומיים, והחברה זימנה נהגים של אגד היסעים ועובדים של החברה לפיתוח מטה בנימין כדי שיחליפו את מקומם של השובתים. במרץ השביתו נהגי אגד תעבורה את התחבורה למשך כמה שעות, גם אז כחלק מסכסוך העבודה בנוגע למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully