וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה באגד תעבורה נמשכת, העובדים יפגינו בירושלים

8.6.2015 / 8:31

חרף השביתה שנכנסה ליומה השני, ההנהלה בחרה "להקפיץ" עובדים מחברות אחרות כדי לכסות על החוסרים ולהקל על השיבושים. "חציית גבול נוספת של ההנהלה", אמרו העובדים שיפגינו בירושלים מול משרד התחבורה

צילום גולשים: מלסה אמבאו, מוטי שרקי; עריכה: גדי וינסטוק

שביתת הנהגים בחברת אגד תעבורה נמשכת, זה היום השני. שיבושים נרשמים בתחבורה הציבורית בנתניה, באלעד, ביישובי עוטף ירושלים ובמערב הנגב. עם זאת, כך לפי העובדים, הנהלת החברה החליפה את הנהגים השובתים בנהגים מחברות אחרות.

בדרום הוקפצו למלא את מקומם של השובתים נהגים של חברת אגד היסעים, ובאזור ירושלים - עובדי החברה לפיתוח מטה בנימין. "מדובר בעבירה על החוק ובחציית גבול נוספת של הנהלת החברה בפגיעה בזכות השביתה", אמר אמש אסף בונדי רכז ענף התחבורה ב"כוח לעובדים", שתחתיו מאוגדים עובדי אגד תעבורה, והוסיף כי בכוונתם למצות עם החברה את הדין. אלא שעל אף הדברים, קבע הבוקר בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי החברה תוכל להמשיך ולהעסיק עובדים מושאלים.

במקביל פנה אתמול מנכ"ל משרד הכלכלה לנהגים ולהנהלה בבקשה לקיים פגישה משולשת שתוביל לסיום סכסוך העבודה. עם זאת, הנהלת החברה סירבה לקיים פגישה כזו "תחת אש", כלשונה. "מצער כי הנהלת החברה רואה בנו אויב, ובמשא ומתן - מלחמה", אמר יו"ר הוועד איציק קשקש. "אנחנו קוראים להנהלה לשבת למשא ומתן בתיווך משרד התחבורה".

היום ב-12:00 בצהריים יפגינו העובדים מול משרד התחבורה בירושלים, בקריאה להתערבות הממונים בעניין.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
המפלה הכואבת של ארדואן: האם באמת יש לו "תכנית ב"?
המשטרה ממליצה: נסיעה על אופניים חשמליים - רק ברישיון
חשד ל"פגע וברח" בדרום הר חברון: פקח בן 46 נהרג

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
השביתה נמשכת. אוטובוס של אגד תעבורה/אגד תעבורה

השביתה החלה אתמול, והיא אמורה להימשך עד מחר - זאת, בשל סירוב ההנהלה להגיע להסכמות עם העובדים לאחר שישה חודשים של משא ומתן להסכם קיבוצי חדש. פרט לשביתה בקווים העירוניים השונים, מורגשים שיבושים בקווים הבינעירוניים של החברה.

לפי העובדים, עמדת ההנהלה היא כי אם המדינה לא תשתתף ב-100% מעליית השכר הצפויה עד לשיעור של 39 שקלים לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 שקלים לשעה, תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום. עוד ציינו, כי החברה מבקשת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש ומגבילה את הענקת תוספות השכר לסכום כסף מצומצם.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully