וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשרד לביטחון פנים: הפורום לא התכנס בעקבות שחיתויות

27.8.2015 / 6:50

במשרדו של ארדן השמיעו ביקורת קשה כלפי המפכ"לים והניצבים לשעבר שקיימו כינוס חירום בעקבות ההודעה על מינוי הירש. "מעולם לא התקיים כינוס חירום כש-7 ניצבים נאלצו לפרוש בגלל בעיות שחיתות, טוהר המידות ועבירות מין"

דוד קורן

(כינוס החירום של בכירי המשטרה, אתמול)

במשרד לביטחון פנים השמיעו אמש (רביעי) דברי ביקורת קשים על המפכ"לים והניצבים לשעבר שקיימו כינוס חירום לאחר ההודעה על הכוונה למנות את תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל הבא. גורם בכיר במשרד לביטחון פנים אמר כי "תמוה מאוד שניצבים ומפכ"לים לשעבר מקיימים כינוס חירום כדי להתערב בסמכות החוקית למנות מפכ"ל".

הגורם הבכיר הוסיף כי "הפורום מעולם לא קיים כינוס חירום כאשר שבעה ניצבים נאלצו לפרוש מהמשטרה בגלל בעיות שחיתות, טוהר המידות ועבירות מין. עצוב שחלק מבכירי המשטרה עוסקים בכך, למרות שלחלק מהם יש אחריות במצב הארגון היום".

לקריאה נוספת:
הירש ברירת מחדל? ארדן רצה את רוסו כמפכ"ל – אך הוא סירב
הערכה: ניצב יורם הלוי יתמנה לסמפכ"ל המשטרה
שורת הצלחות ודוקר אחד: הקריירה של סאו הסתיימה בסטירת לחי

כינוס בכירים לשעבר במשטרה, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני
המפכ"לים לשעבר/מגד גוזני

לעומת הבכירים, שוטרים זוטרים ומפקדי תחנות דווקא הביעו תמיכה במינויו של קצין צה"ל לתפדיק. "הגיע הזמן שיגיע מישהו מבחוץ", אמר מפקד אחת התחנות במרכז הארץ. "הארגון הזה צריך טלטלה רצינית ומפכ"ל מבחוץ יביא חשיבה אחרת. אחרי הפרשיות שחוותה המשטרה, ותדמית הכסת"ח, זה מה שרצו הקצינים הזוטרים". הוא הוסיף כי בקרב השוטרים הזוטרים ישנה "שדרת פיקוד מדהימה ומקצועית. חבל שדווקא הקצונה הבכירה הרסה את כל התדמית המשטרתית".

החלטתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למנות את הירש לתפקיד המפכ"ל לוותה בלא מעט ביקורת מצד גורמים שונים בתוך הארגון ומחוצה לו. בכינוס החירום שהתקיים אתמול השתתפו חמישה מפכ"לים לשעבר: שלמה אהרונישקי, יעקב טרנר, משה קראדי, אסף חפץ ויהודה וילק. במהלכו קרא חפץ לבחון מחדש את המינוי, ולמנות במקום הירש את אחד משלושת הניצבים שהיו המועמדים המובילים לתפקיד. בנוסף, אמר קראדי כי פורום הניצבים ורבי הניצבים יפנו למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפסול את מינויו של הירש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully