וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלתי מכות ליד הבן שלי": בעלי עסקים ברחובות נסחטו באיומים

26.8.2015 / 19:50

צ', בעל חנות ירקות, היה הראשון להתלונן על חשוד מרכזי בפרשה, בן 51 מהעיר, שסחט אותו באלימות. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר: "הוא שלט איפה אני אקנה והכריח אותי לקנות ממנו". ארבעה חשודים נעצרו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

ארבעה בני אדם נעצרו היום (רביעי) בחשד לסחיטה באיומים ובאלימות בהשתלטות על שלוש חנויות ברחובות. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר צ', בעל חנות ירקות שנסחט והתלונן על החשוד המרכזי, בן 51 מרחובות, כי האחרון מאלץ אותו לרכוש סחורה ממנו בלבד זה שלוש שנים, כשבחלק מהזמן הוא אף השתמש באיומים ובאלימות פיזית על מנת למנוע רכישת סחורה מספקים אחרים. בתהליך עקבי ומתמשך, החשודים הוציאו כספים מהמתלונן לכאורה עד שהשתלטו לחלוטין על חנותו.

המתלונן צ' היה הראשון שנסחט והתלונן לימ"ר מרכז. בעקבות תלונתו, החלה חקירת המקרה ונודע על שתי חנויות נוספות שנסחטו. "פתחתי חנות ירקות יחד עם בן דוד, לא הכרנו כל כך את התחום. בשלב מסוים פנה אלינו בחור בשם שרון כחלון, אחד שהשתלט על כל ההובלות בשוק הסיטונאי ברחובות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש להתגברות הפיגועים: כוחות מיוחדים בכביש 443
הרבנות נגד יריד האוכל ברחובות - למרות שהדוכנים כשרים
אחרי הסערה: שרונה מרקט תבטל את הקנס לעסק שסירב לפתוח בשבת

שוק רמלה לוד בתחנת הרכבת מלחה בירושלים בעקבות פשיטת המשטרה , ספטמבר 2012. עומר מירון
"הוא שלט איפה אני אקנה ואמר לסוחרים אם למכור לי או לא"/עומר מירון

החשש מניהול חנות בתחום שהוא אינו בקיא בו היה זה שהוביל את צ' להיענות להצעותיו של כחלון לנהל את עסקי החנות. "הוא פנה אליי ואל אשתי, ומאחר שאני לא יודע לנהל חנות ירקות חשבנו שנשאיר לו את הניהול, כי אולי יעבדו עליי בשוק וירמו אותי. חשבנו שניתן לו את המושכות ועם הרווחים נקנה בכל שנה בית", סיפר. לדבריו, הסידור לא מצא חן בעיניו כבר מההתחלה. "התחלנו לעבוד יחד – אנחנו קונים את הסחורה והוא מוביל לנו אותה. הוא פתח חברת אשראי, אנחנו עבדנו, והוא הרוויח".

לאחר זמן מה, החל כחלון לאיים על צ' ואשתו ולסחוט מהם לכאורה כספים. כתוצאה מכך, הם קרסו כלכלית. "נוצר מצב שלא יכולנו להמשיך, לא היה לנו כסף לסחורה. פנינו אליו ואמרתי לו שאני לא עובד אתו יותר", סיפר צ'. מרגע זה, הוסיף המתלונן, החלה מסכת עינויים מצד כחלון, שניסה למנוע ממנו ומאשתו לעבוד. "הוא שלט באיפה אני אקנה, היה מאשר לסוחרים אחרים למכור לי, ואם הוא לא היה מאשר - הם לא היו מוכרים לי. שקלתי להתלונן, אבל אז הבנתי שזה אנשים שלא פונים עליהם למשטרה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הוא הרביץ לי בנוכחות הילד הקטן שלי"

גם כשניסה לערב גורמים שיפשרו בינו לבין כחלון, נתקל צ' בתגובות תוקפניות ובניסיונות סחיטה ואיומים. במקרה אחד עליו סיפר צ', הרוחות התלהטו עד כדי אלימות פיזית. "כשהגעתי לקנות בשוק ברחובות, העמסנו את הסחורה ושרון היה מוריד מהמשטח ושם במשאית שלו. הוא תפס את הבחור שהעמיס את הסחורה והתחיל להרביץ לו. אחרי זה הוא תפס אותי, הרביץ לי ושבר לי את השן. זה קרה בנוכחות הבן שלי שהיה אז בן ארבע וחצי, קיבלתי לידו מכות. אנשים צעקו לו 'למה ליד הילד?'", סיפר.

צ' המשיך ותיאר את המצב הקשה והמפחיד. "היחיד שבא להגן עליי זה הבן שלי שקפץ עליו ונתן לו בעיטות. היה חסר עוד קצת והוא היה מרביץ גם לילד. אם לא היו מזיזים את הילד שלי, הוא גם היה חוטף מכות", הוסיף.

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
צ' רצה להגיש תלונה, אך סוחרים אחרים שכנעו אותו שלא לעשות כן/ShutterStock
"כחלון הוציא את העובד שלי החוצה וסגר את הלקוחות בפנים, ואמר לי 'אתה לא תעבוד יותר'"

צ' כבר היה קרוב להגשת תלונה במשטרה בעבר, אך סוחרים נוספים שכנעו אותו שלא לעשות כן. לדבריו, נאמר לו כי אם לא יתלונן במשטרה, כחלון יעזוב אותו לנפשו. למרות ההסכם הלא כתוב, אחיו של כחלון החל לאיים על המתלונן. "הוא הכריח אותי לקנות עגבניות ממנו, הפעיל עליי לחצים והוציא ממני כסף. הוא בא אליי הביתה, רדף אחריי, יום אחד הוא הודיע לי 'אתה לא משלם לאף אחד בשוק ואתה מגיע רק אליי'", סיפר.

את האיומים המשיך צ' לספוג מאחיו של כחלון. לדבריו, "הוא הרביץ לי, הגיע לחנות ואמר לי שיסגור אותה. הוא יום אחד סגר לי את החנות באמצע יום עבודה, איים עליי. הוא הוציא את העובד שלי החוצה וסגר את הלקוחות בפנים, ואמר לי 'אתה לא תעבוד יותר'."זה הגיע למבצע שהם נכנסו לתוך חשבונות הבנק – לקוח היה מעביר את כרטיס האשראי אצלי בחנות והכסף היה עובר למישהו אחר, משפחת פשע נקרא לזה".

"לא היה לי כבר מה להפסיד, פעמיים ניסיתי להתאבד"

המצב פגע קשות בנישואיו ובמשפחתו של צ'. "בסוף אשתי ברחה כי נמאס לה מכל הסיפור הזה. היא לא הייתה יכולה להתמודד עם כל האיומים והסחיטות, והיא עזבה את הבית עם הילדים", אמר בכאב. "לא היה לי כבר מה להפסיד, אשתי מצאה אותי פעם אחת אחרי שניסיתי להתאבד. ההורים שלי לקחו הלוואה כדי לעזור לנו, וכל פעם שהיינו נותנים לו כסף זה לא היה עוזר. כבר פעמיים ניסיתי להתאבד".

מאז התלונן צ' במשטרה, הוא חי את חייו בפחד ונמצא במקום מסתור, תוך חשש שכחלון ואנשיו יפגעו בו. "אחרי שהתלוננתי, התגלה שהם לקחו לעוד בעלים של חנות ירקות את הבית. יש עוד בעלים של חנות ברחוב וינר שהם השתלטו לו על החנות, והוא לא נמצא שם יותר. במשטרה הוא טוען שהוא מכר להם את זה.

"אני מפחד לצאת מהבית, מפחד להסתובב, לכל מקום שאני הולך אני לוקח מכונית מחבר אחר", הוסיף. "ביקשו ממני בימ"ר להגיש תלונה ולקחת עדות. מצאתי את עצמי מול שמונה חוקרים, זה מתח ולחץ. מאז אני עובר מבית לבית, בלי הגנה ובלי כלום".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully