וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים לפגוע בסטטוס קוו": ראש העיר רחובות החרדי נגד הרבנות

26.8.2015 / 17:24

רבנות העיר יצאה נגד הפסטיבל משום שהדוכנים לא מחזיקים תעודת כשרות של רבנות העיר, אלא מטעם הערים שבהן ממוקמות המסעדות שמפעילות אותם. חבר מועצת העיר: "הם רוצים רק כסף"

פסטיבל האוכל ברחובות, אוגוסט 2015. עיריית רחובות,
מאבק נוסף בין החרדים לחילונים ברחובות. פסטיבל האוכל בעיר/עיריית רחובות

עימות נוסף בין חרדים לחילונים ברחובות: שבועות ספורים לאחר הניסיון למנוע את פתיחת הבריכה הציבורית בעיר משום שפעלה בשבת, רבנות רחובות יוצאת במתקפה נגד פסטיבל האוכל שנפתח אתמול (שלישי) בעיר והושקעו בו כ-700 אלף שקלים מטעם העירייה. הרבנות הזהירה את הציבור מפני הגעה לפסטיבל, משום שלא לכל הדוכנים יש תעודות הכשר מטעם רבנות רחובות, אלא מטעם הערים שבהן ממוקמים בתי העסק שמפעילים אותם.

בהודעה רשמית שהפיצה היחידה לאכיפת כשרות מטעם הרבנות הראשית נכתב: "הכשלה המונית ברחובות, ציבור דורשי הכשרות נקרא שלא לצרוך מאכלים מדוכנים המציגים תעודות הכשר מצולמות, אלא אך ורק מדוכנים הנושאים תעודת הכשר בתוקף מרבנות רחובות, שמתייחסת למתחם זה. על העבריינים יוטלו קנסות מנהליים תוך נקיטת אמצעים נוספים כמתבקש, ושומר נפשו ירחק".

רחמים מלול, ראש עיריית רחובות מטעם הליכוד, הבהיר כי "הסטטוס קוו בעיר יישמר, למרות ניסיונות של קיצונים לערער אותו". היריד, שכולל 34 דוכנים עם מאכלים מסורתיים מכל העולם, יסתיים מחר. עד כה ביקרו בו כ-12 אלף מבקרים.

פסטיבל האוכל ברחובות, אוגוסט 2015. עיריית רחובות,
"בפשיטה שנערכה, התגלתה למרבה הזעזוע מציאות חמורה". יריד האוכל ברחובות/עיריית רחובות

בהודעה מטעם הרבנות נטען כי דוכני מזון רבים ביריד מציגים תעודות כשרות מטעות. "בפשיטה שנערכה הערב על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל במתחם, התגלתה למרבה הזעזוע מציאות חמורה שבה דוכני מזון רבים הציגו תעודות הכשר מצולמות תוך הכשלה חמורה של הציבור במקום", נכתב. "הציבור הסבור כי המתחם כשר בכללותו, הן בשל מצגי הכשרות בתקשורת אשר קדמו לאירוע, והן בגלל ההטעיה בהצגת תעודות הכשר שאינן מתייחסות כלל לאירוע, אלא למסעדות מחוץ לרחובות".

עודד עמרם, חבר מועצה מסיעת הליכוד ומחזיק תיק התרבות ברחובות, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ראש העירייה כועס על התנהלותה של הרבנות. "הם רק רוצים כסף. הם מנצלים את זה שהוא חרדי עם כיפה שחורה כדי להביך אותו ולעשות בעיות. שלחתי הודעה חריפה ליו"ר המועצה הדתית על התנהלות זו, לא ניתן לזה להימשך", אמר. "סיכמנו איתם שיהיו משגיחים מטעם הרבנות ביריד האוכל. הם ביקשו שלושה משגיחים, והצעתי להם שיביאו עוד שלושה, כי אנחנו מפרסמים שיש אוכל כשר ואנחנו לא רוצים להכשיל אף אחד. לבסוף, החליטו שכל דוכן יגיע עם ההשגחה שלו מאותה עיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסטיבל האוכל ברחובות, אוגוסט 2015. עיריית רחובות,
"מנסים להביך את ראש העיר". מלול/עיריית רחובות

עמרם הסביר כי ברבנות החליטו לשנות את דעתם עם פתיחת הפסטיבל. "פתאום ברבנות זה לא מתאים להם, עכשיו הם רוצים שלדוכנים תהיה תעודת כשרות של רחובות. זו פונקציה של כסף, כי ברבנות בתל אביב, בראשון לציון ובחיפה רוצים שתהיה תעודת הכשרות שלהם", אמר. "מדובר בדוכני מזון, יש פה כללים אחרים, זו לא מסעדה, לא צריך את הכשרות של אותה עיר. היום הרבנות אמרו שייתנו דוחות למי שישתמש בתעודת כשרות של עיר אחרת".

לדברי עמרם, ההתנהלות ברבנות לא קשורה להלכה, אלא מונעת ממניעים פסולים. "הם רוצים להכשיל את הפסטיבל ומדובר בעניין פוליטי וכספי בלבד. כל אירוע בעיר נתקל בהתנגדות מצדם - הם התנגדו לפסטיבל הפסלים ואנחנו לא הורדנו את הראש, בנינו היכל תרבות והם מחו נגדו, גם נגד בריכת 'וייסגל', שהייתה במשך 40 שנה פתוחה, הם עשו בלגן, אבל אנחנו לא נכנעים להם ולא ניכנע. ראש העיר מתנגד למהלכים שלהם והודיע כי כולם בקואליציה חתומים על הסטטוס קוו, וראש העיר הוא ראש העיר של כולם".

פסטיבל האוכל ברחובות, אוגוסט 2015. עיריית רחובות,
"הכל פה פוליטיקה וכסף". דוכן מזון ביריד האוכל ברחובות/עיריית רחובות

מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילבר, הסביר כי רבנות רחובות אמנם שאפה להכשיר את הדוכנים, אולם אנשיה הסבירו כי לא יוכלו לבצע את זה, בנימוק טכני. "לכן, לקחנו בעצמנו משגיח כשרות שעבר בין הדוכנים, והכשרנו את הכלים", הסביר. "למזון עצמו הביאו תעודת כשרות מקורית מהמסעדה שמפעילה את הדוכן. ראש עיריית רחובות אדם דתי, עבדכם הנאמן אדם דתי, מחזיק תיק התרבות אדם דתי, מפיק הפסטיבל שומר על כשרות, אנחנו שומרים על אמינות המיתוג שלנו והפרסום לא פחות מאנשי הרבנות. הכול פה פוליטיקה וכסף".

גם מנכ"ל העירייה העיר כי ראש העיר מלול "כועס, כי הכול נעשה כדת וכדין. ברגע שהם פונים לרבנות הראשית בישראל לשלוח בקרים ומבקשים להסיר את תעודת הכשרות, ולא הם יתנו דוחות, הם מנסים להרוס את הסטטוס קוו ואת האיזון המתאים בין תרבות להמונים לבין שמירה על כללי דת נורמטיביים. אנחנו לא ניתן להם בשום פנים ואופן לעשות את זה".

נציג הרבנות ברחובות, אלדד גדסי, מסר: "העניין הכספי לא עלה בכלל לדיון, אנחנו נמצאים במשא ומתן עם המפיקים והדרישות שלנו לכשרות יתקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully