וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגבינות: רוסיה מכריזה מלחמה גם על מוצרי ניקוי מערביים

25.8.2015 / 18:22

רוסיה הסירה מהמדפים מוצרי ניקוי ותכשירי היגיינה של מותגים זרים בטענה שהם מסוכנים לציבור. לאחרונה הרחיבה מוסקבה את האיסור על מזון מהמערב והשמידה עשרות טונות של גבינה מוברחת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות הרוסיות החלו היום (שלישי) להסיר מהמדפים מותגים זרים של חומרי ניקוי והיגיינה מהחנויות בטענה שנשקפת מהם סכנה בריאותית. הסוכנות הרוסית להגנת הצרכן פרסמה היום הודעה לפיה בבדיקות אחרונות שנערכו לכמה סחורות ממותגים זרים כמו קולגייט, פלמוליב ופרוקטר אנד גמבל נמצאו רמות גבוהות של חומרים רעילים.

מוקדם יותר החודש הרחיבה מוסקבה את האיסור על ייבוא מזון נבחר מהאיחוד האירופי וממדינות אחרות. עם זאת, רוסיה טרם אסרה ייבוא של חומרי ניקוי ותכשירי היגיינה ורוב היצרניות הללו מחזיקות במפעלי ייצור ברוסיה. החברות שנרשמו על ידי הסוכנות להגנת הצרכן טרם הגיבו להאשמות נגדן.

מאז הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בעקבות מעורבותה במשבר האוקראיני, עורכות הסוכנויות הממשלתיות ברוסיה, שבהן הסוכנות להגנת הצרכן, בדיקות פתע במפעלים ובסופרים שבבעלות מדינות אירופאיות ואמריקניות. פעמים רבות מוצאות הסוכנויות הפרות בריאותיות "מזעריות".

לקריאה נוספת:
"שדרוג היחסים": השבוע ייחתם הסכם להקמת כורים רוסיים במצרים
רוסיה: הושג הסכם לאספקת מערכת S-300 לאיראן
צפו: פוטין יורד למצולות הים כדי לחפש אחרי ספינה טרופה

לפני כשבוע פקחי סוכנות ממשלתית אחרת ברוסיה הגיעו לבדיקה ברשת הקמעונאית Auchan שבבעלות צרפת. בביקור התברר כי מוצרי החזיר של הרשת הכילו די-אן-אי של פרות, עופות וסוסים. הרשת הצרפתית טענה כי מדובר בעקבות מצומצמות הנובעות מסביבת העבודה המשותפת של החיות ואין בכך סכנה של ממש לבריאות הציבור.

רוסיה משמידה גבינות שמוברחות מהמערב. רויטרס
השמדת הגבינות. השבוע ברוסיה/רויטרס

הממשלה הרוסית אסרה לפני שנה ייבוא של גבינות ומוצרי חקלאות אחרים מהמערב בתגובה לסנקציות שהטילו עליה ארצות הברית והאיחוד האירופי. בשבועות האחרונים לאחר שהובן בקרמלין כי האיסורים מופרים באופן נרחב, החלה הסוכנות המפקחת על חקלאות לפרסם סרטונים שבהם מתועדת השמדת טונות המזון המוברח.

מוקדם יותר השבוע הודיעה המשטרה הרוסית כי לכדה רשת הברחה גדולה ועצרה את שישה מחבריה בחשד להברחת גבינות. 470 טונות גבינה, ששוויין 30 מיליון דולרים, הושמדו בטענה כי הן מהוות סכנה לבריאות הציבור. לפי המשטרה, הגבינות שהוברחו נמכרו עם תגיות מזויפות בסופרים במוסקבה ובסנט פטרסבורג.

רוסיה משמידה גבינות שמוברחות מהמערב. רויטרס
470 טון גבינות נתפסו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully