וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פוטין יורד למצולות הים כדי לחפש אחרי ספינה טרופה

18.8.2015 / 20:23

נשיא רוסיה עלה לצוללת שסרקה את חופי חצי האי קרים, במטרה למצוא ספינת מסחר ששקעה באזור לפני מאות שנים. "זה ישפוך אור על ההיסטוריה שלנו", אמר פוטין לראש ממשלתו מדבדב במהלך שהותו מתחת למים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כפי שקורה בכל קיץ, גם השנה בחר נשיא רוסיה חובב ההרפתקאות לבקר בקרקעית הים. ולדימיר פוטין נכנס היום (שלישי) לתוך צוללת בת שלושה מושבים לכיוונה של ספינה טרופה שנמצאה לאחרונה בים השחור, לחופי קרים – חצי האי שסופח בשנה שעברה על ידי רוסיה מאוקראינה.

פוטין צלל 83 מטרים מתחת לפני הים כדי לראות את שרידי ספינת המסחר הביזנטית, שפעילותה מתוארכת למאה התשיעית או העשירית. במהלך שיחת רדיו שקיים עם ראש הממשלה דימטרי מדבדב בזמן שהיה במצולות, אמר לו פוטין כי הוא מקווה שהספינה תשפוך אור על התפתחותה של רוסיה ותראה "כמה השורשים ההיסטוריים שלנו עמוקים".

הוא אמר לראש ממשלתו, שכיהן כנשיא לפני שפוטין שב לתפקיד ב-2012, כי הוא היה צריך להצטרף אליו למסע.
"זה נהדר, פזורים כאן המון חפצים וכלי חרס קדומים", אמר פוטין, שסיים את השיחה במוסרו "חיבוק גדול" למדבדב. לאחר ששב לקרקע, המתין לו ראש הממשלה, שאכן חיבק אותו, לצדם של הרמטכ"ל ושר ההגנה. השלושה הם חלק משורת בכירים במוסקבה שמלווים את הנשיא במהלך ביקורו לקרים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצוללת שסרקה את הים השחור, 18 באוגוסט 2015. AP
פוטין משקיף מהצוללת, היום/AP

כשנשאל אם היה זה חכם לבזבז כספים רבים על מסע מסוג זה בזמן המשבר הכלכלי הקשה שפוקד את רוסיה, טען פוטין כי הצלילה שלו נועדה למשוך הכרה ותרומות לעבודה החשובה שנעשית על ידי "החברה הגיאוגרפית הרוסית" כדי ללמוד כיצד "האומה שלנו נבנתה, כולל באזור הזה".

במהלך מסעותיו הקודמים מתחת למים, סייר פוטין במפרץ פינלנד ובימת באיקל ואף צלל במצרי קרץ' שמחברים את הים השחור לים אזוב, משם העלה שברי כדים יוניים עתיקים, כשלאחר מכן הודה דובר מטעמו של נשיא רוסיה כי כלי החרס הם הוטמנו שם מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב אחרי שיצא מצוללת שסרקה את הים השחור, 18 באוגוסט 2015. AP
"חיבוק גדול". פוטין וראש הממשלה מדבדב, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully