וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החמרה בנהלי כניסת חולים מהרצועה לטיפול בישראל"

25.8.2015 / 13:00

ארגון "רופאים למען זכויות אדם" טוען כי בחודש הנוכחי חלה עלייה בפסילת הבקשות לטיפול בישראל בשל אי עמידה בקריטריונים. "עוד דרך להדק את החבל סביב הצוואר של תושבי הרצועה". מתאם הפעולות: "נעשה שימוש לא ראוי בהיתרים"

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. AP
מקרים של מחלות קשות כמו סרטן ומחלות לב מאושרים. מעבר ארז/AP

בחודש הנוכחי חלה החמרה בקריטריונים לכניסת חולים מרצועת עזה לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי – כך טוען היום (שלישי) ארגון "רופאים למען זכויות אדם". מדי חודש מגיש הארגון 30-20 בקשות עבור חולים שמצב מערכת הבריאות בעזה אינו מאפשר להם לקבל שם את הטיפול הנחוץ. חלק מהבקשות נשללות מסיבות ביטחוניות וחלקן בשל אי עמידה בקריטריונים. לדברי הארגון, בתקופה שלאחר מבצע "צוק איתן" נשללו מדי חודש שתי בקשות בממוצע בשל אי עמידה בקריטריונים ואילו בחודש הנוכחי נשללו חמש.

בארגון טוענים כי מדובר בהחמרת הנהלים משום שנפסלו בקשות שבעבר אושרו. בארגון הוסיפו כי במקרים של מחלות קשות כמו סרטן ומחלות לב, הבקשות מאושרות, אך דווקא מקרים שנחשבים לקלים יותר בתחום האורטופדיה, כירורגיה ונוירולוגיה, כמו פריצת דיסק, הם אלה שדחופים משום שלא ניתן לטפל בהם ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתפסה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע נגד מתפללים בקבר יוסף
"למרות שהתנאים בחולות קשים מאוד, זה עדיף מאשר לישון על הכביש"
ביקור אצל הבלאדים: נוודים קיצוניים שמתכננים את פעולת "תג מחיר" הבאה

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. רויטרס
"אנו רואים את זה כהמשך המדיניות של המצור"/רויטרס

לדברי מור אפרת ממחלקת השטחים של הארגון, "תמיד קל לדחות את הבקשות הללו שאינן ברורות לחלוטין בחומרתן לכאורה אבל מדבור במקרים דחופים בהחלט שלא ניתן להם טיפול מספק ברצועה. בין הסירובים האחרונים נמצא גם מקרה של ילד כבן חמש שאמור היה לעבור ניתוח לא פשוט באגן. הוא הגיע לפני כשבוע למחסום ארז ולא ניתן לו להיכנס ועד כה לא הוא לא נכנס כדי לבצע את הניתוח". היא הוסיפה: "אנו רואים את זה כהמשך המדיניות של המצור ועוד דרך של ישראל להדק את החבל סביב הצוואר של תושבי הרצועה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ענישה קולקטיבית"

אתמול נשלח מכתב למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, מטעם הארגון ובו נכתב כי "שמונה בקשות של חולים מרצועת עזה סורבו בחודש האחרון, חמש מהן בשל 'אי עמידה בקריטריונים'. היקף זה מהווה החמרה משמעותית בהיקף הסירובים של מתן היתר מעבר לחולים שאנו עוקבים אחר פנייתם. בשיחה טלפונית עם מנהל תיאום וקישור עזה נאמר לנו כי אכן כרגע ישנה החמרה נקודתית בקריטריונים ליציאת חולים. החמרה זו בנהלים נעשית בד בבד עם ההחמרות החדשות בכניסת ישראלים לרצועה, ושבעתיים נדחתה גם בקשתה של משלחת רופאים לזכויות אדם להיכנס לרצועת עזה".

עוד נכתב כי מבחינת הארגון החמרה זו מהווה הידוק המצור על הרצועה. "לא מדובר רק בכניסה של חולים מהרצועה לטיפול בישראל, כי אם לטיפול בגדה המערבית וירושלים המזרחית, היכן ששוכנים בתי החולים הפלסטיניים המתקדמים, ובכך מונעת ישראל מחולים פלסטינים לקבל טיפול במתקני רפואה פלסטיניים. כבר צוין לא פעם, גם על ידי ראשי מערכת הביטחון, כי מדיניות הבידול אינה משרתת אינטרסים בטחוניים ישראלים ולכן לא ברור מה טעמה מלבד ענישה קולקטיבית של תושבי רצועת עזה. נראה כי מי שאמון על שינוי הנהלים אינו לוקח בחשבון את המחיר הרפואי והאישי שמשלמים החולים, ואשר זקוקים לטיפולים רפואיים".

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "לאחר מבצע 'צוק איתן' הורחבה המדיניות המאפשרת טיפולים רפואיים בישראל לתושבי עזה. בשל מספר מקרים בהם נעשה שימוש לא ראוי בהיתרים, הוחלט על חידוד הקריטריונים כך שמחד יתאפשרו טיפולים רפואיים בישראל לאלה שבאמת זקוקים להם ומאידך יישמר ביטחון מדינת ישראל".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully