וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ההגירה: אלפי בני אדם חולצו במבצע נרחב לחופי לוב

הצי האיטלקי חילץ את אלפי הפליטים ומבקשי המקלט, שעשו את דרכם לאירופה על ספינות מבריחים רעועות שקראו לעזרה. במקביל, אלפים חצו את הגבול לתוך שטח מקדוניה, בדרכם למדינות האיחוד

מהגרים המחכים שיצילו אותם מול חופי לוב, אוגוסט 2015. רויטרס
מהגרים שיוצאים מלוב בלב הים התיכון/רויטרס

משמר החופים של איטליה מסר היום (ראשון) כי הוא חילץ 4,400 מהגרים ביום אחד – שיא של כל הזמנים. זאת לאחר שמבריחי המהגרים ניצלו את תנאי הים הנוחים בחופי לוב כדי להוציא משט של ספינות רעועות ולא בטוחות ועליהן אלפי בני אדם שנמלטו מאזורי סכסוך ועוני במזרח התיכון ובאפריקה.

משמר החופים עוד אמר כי 22 מבצעי החילוץ שאירעו אתמול
נענו לקריאות המצוקה של סירות הגומי הממונעות וסירות הדיג שעליהן הצטופפו אלפי הפליטים ומבקשי המקלט שנואשים להגיע לחופיה הדרומיים של אירופה. במבצעים השתתפו גם כלי שיט נורבגיים ואיריים, הפועלים במסגרת כוח הסיור וההצלה האירופי.

מבין 254,500 המהגרים שהאו"ם דיווח כי חצו את הים התיכון בדרכם לאירופה השנה, כ-104 אלף מהם הגיעו לאדמת איטליה. 160 אלף אחרים נכנסו לשטחה של יוון. אלפים רבים מאלו שהגיעו ליוון, חצו בימים האחרונים את הגבול למקדוניה, בדרכם למדינות המבוססות באיחוד האירופי.

עוד בנושא:
המשבר בבלקן מחריף: אלפי מהגרים פרצו את הגבול וחדרו למקדוניה
מספר המהגרים בגרמניה ממשיך לעלות - ועמו פשעי השנאה נגד זרים
40 מהגרים נחנקו למוות בתא מטען של ספינה בדרך לאיטליה

אלפי מהגרים חדרו למקדוניה מיוון, 22 באוגוסט 2015. רויטרס
מהגרים בגבול יוון-מקדוניה/רויטרס

היום חצו את הגבול בין מקדוניה ליוון אלפי מהגרים, רובם פליטים סורים. תנועת ההמונים הגיעה לאחר שמשטרת מקדוניה פתחה אתמול מחדש את הגבול הדרומי של המדינה ואפשרה לאלפי האנשים להמשיך צפונה לכיוון סרביה, שממנה הם יחפשו להיכנס לשטח האיחוד. ביום חמישי הכריזה המדינה הבלקנית על מצב חירום וסגרה את גבולה הדרומה במטרה לעצור את זרם המהגרים, כשאלפים נותרו באזורי הפקר. ואולם, יומיים לאחר מכן ביטלו הרשויות בסקופיה את המגבלות.

עד שעות הבוקר, הגיעו יותר מ-3,500 פליטים ומהגרים לשטח סרביה, שם הם קיבלו מזון ומחסה מהשמש הקופחת במחנה אוהלים בעיירת הגבול מירטובץ'. רשות השידור הציבורית במדינה דיווחה כי הם הועברו באוטובוסים לעיירה הסמוכה פרסבו, שם הונפקו להם מסמכים ואז הם נלקחו לגבול עם הונגריה החברה באיחוד. עם זאת, הונגריה, שהפכה לנקודת מעבר מרכזית לאלו המבקשים להגיע למדינות המערביות באיחוד, מקימה בימים אלו גדר גבול בגבול הדרומי עם סרביה במטרה לעצור את שטף המהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully