וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הג'יהאדיסט בסרטון חדש: "אשוב לבריטניה להרוג כופרים"

עורף הראשים של דאעש נראה בפעם הראשונה בפנים חשופות בסרטון שצולם בסוריה והגיע לידי הדיילי מייל הבריטי. "אמשיך לערוף ראשים. אשוב עם אבו בכר אל-בגדאדי", איים

עריכה: גדי וינסטוק

לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הבריטי המכונה ג'ון הג'יהאדיסט, אשר נראה בכמה מסרטי הארגון מוציא להורג שבויים תוך שהוא מאיים על המערב באנגלית רהוטה, צולם בפעם הראשונה בפנים גלויות בסוריה. בסרטון, שאורכו דקה ו-17 דקות, נשבע הלוחם הבריטי "לערוף ראשים", ולשוב למולדתו יחד עם מנהיג ארגון הטרור הקיצוני, אבו בכר אל-בגדאדי. לטענת העיתון, הסרטון צולם באמצעות טלפון סלולרי לפני כחודשיים בסמוך לעיר דיר א-זור שבדרום-מזרח סוריה.

הסרטון, שהגיע לידי הדיילי מייל, נראה ג'ון בפרופיל, בסמוך למשאית שעליה מקלע, מסתכל ישירות למצלמה. בסרטון אין קול, אך בקטע קול שהגיע לעיתון מהסרטון המלא שהגיע לידי פעילים מארגוני המורדים במדינה, אומר עורף הראשים הידוע לשמצה במבטא בריטי: "אמשיך לערוף ראשים. אני מוחמד אמווזי, בקרוב אשוב לבריטניה עם החליפה (מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי). אנו נהרוג את הכופרים"

הדיילי מייל הביא את הסרטון לבחינת מומחה בשפת גוף, שאמר כי שם לב לדמיון בין שפת הגוף של האדם בסרטון ושל ג'ון הג'יהאדיסט. "לדעתי מדובר באותו אדם", ציין. בפעם האחרונה שנראה אמווזי היה זה בסרטון של דאעש מסוף ינואר, שבו הוא עורף את ראשו של השבוי היפני קנג'י גוטו.

עוד כתבות בנושא:
עריק מדאעש: ראיתי את ג'ון הג'יהאדיסט עורף ראש
נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", עורף הראשים של דאעש
ג'ון הג'יהאדיסט ב-2009: "מתנגד לקיצוניות ולפיגועים". האזינו

לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסרטון חדש, אוגוסט 2015. יוטיוב, צילום מסך
ג'ון הג'יהאדיסט כפי שהוא נראה בסרטון/צילום מסך, יוטיוב

אמווזי גדל במשפחה אמידה וסיים תואר בהנדסת מחשבים בקולג'. ב-2012 יצא לסוריה והצטרף לשורות המדינה האיסלאמית. "אין לי כל ספק שמוחמד אמווזי הוא אכן ג'ון הג'יהאדיסט", אמר אחד מחבריו בראיון לוושינגטון פוסט בפברואר האחרון. "הוא היה כמו אח עבורי, ואני בטוח שזה הוא".

בחודש ספטמבר 2014 הודיע האף-בי-איי כי זהותו של רעול הפנים ידועה לגורמי המודיעין הבינלאומיים, וכבר אז דווח כי מבטאו מזהה אותו כאדם שמקורו מלונדון. הכינוי "ג'ון" דבק בו אחרי ששבויים שהוחזקו בבית המעצר של דאעש בעיר רקה, העידו כי הוא היה אחד מכמה סוהרים בריטים שכונו בפיהם "החיפושיות".

אמווזי הופיע לראשונה בסרטון שפרסם דאעש בחודש אוגוסט שעבר, ובו הוא ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי. לאחר מכן פורסמו סרטונים בהם נראה אמווזי רוצח את העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, את עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, את נהג המונית הבריטי אלן הננינג ואת עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג. בפעם האחרונה כאמור הוא הופיע בסרטונים שבהם נרצחו שני אזרחי יפן, קנג'י גוטו והארונה יוקאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully