וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הג'יהאדיסט ב-2009: "מתנגד לקיצוניות ולפיגועים". האזינו

בשיחה שערך מוחמד אמווזי, שהפך במרוצת השנים לעורף הראשים של דאעש, עם ארגון לזכויות אדם, טען שסוכני ה-MI5 הבריטים הטרידו אותו ו"ניסו להכניס לו מילים לפה". לדבריו, הפיגועים במגדלי התאומים היו "טעות"

האזינו להקלטה של מוחמד אמווזי

מאז נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", עורף הראשים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ממשיכים לצוץ פרטים חדשים על מוחמד אמווזי. בהקלטה שלו עם ארגון לזכויות אדם משנת 2009 טען אמווזי, יליד כוויית, כי הוא לא מחזיק בעמדות קיצוניות והתלונן ששירותי הביטחון של בריטניה מטרידים אותו.

"הוא (סוכן ה-MI5) הסתכל עליי ואמר כי 'אני עדיין מאמין שאתה הולך להתאמן בסומליה'", אמר אמווזי בשיחה עם הארגון Cage, שאותה ערך אחרי שגורש מטנזניה. באותה שנה אמווזי הגיע למדינה המזרח-אפריקנית, שלא אפשרה לו להיכנס לשטחה בשל החשש שיצטרף לארגון א-שבאב בסומליה השכנה.

איום דאעש - סיקור מיוחד:
מלך ירדן: המאבק בדאעש - כמו "מלחמת עולם שלישית"
"נערי צפון לונדון": הכנופייה שהצמיחה את ג'ון הג'יהאדיסט
"ה-MI5 הבריטי ניסה לגייס את ג'ון הג'יהאדיסט לשורותיו"

נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט". צילום מסך
"לו הייתי יכול, הייתי משיב את חיי הקורבנות". ג'ון הג'יהאדיסט במדי עורף הראשים של דאעש, כיום/צילום מסך

לדבריו, "אמרתי לסוכן: 'אחרי מה שאמרתי לך על קיצוניות, אתה עדיין חושב שאני אחד כזה? הוא התחיל לנסות לשים לי מילים בפה". אמווזי הוסיף כי סוכני ה-MI5 איימו עליו ואמרו לו: "אנחנו הולכים לעקוב אחריך מקרוב – אנחנו כבר עושים זאת".

הוא אף טען כי אחד הסוכנים – שכונה ניק – שאל אותו מה דעתו על פיגועי ה-11 בספטמבר, על המלחמה באפגניסטן ועל הפיגועים בלונדון. אמווזי אמר כי השיב לו ש"אנשים חפים מפשע נהרגו ב-7 ביולי" וכי זאת הייתה "קיצוניות". הוא הוסיף כי הפיגועים במגדלי התאומים היו "טעות". "מה אתה רוצה שאגיד?", השיב אמווזי לסוכן ניק. "לו הייתה לי את ההזדמנות להשיב את חייהם (של הקורבנות) אז הייתי משיב את חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully