וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוצים בסין: רמת ציאניד של פי 350 מהמותר התגלתה במים באזור

המשרד להגנת הסביבה בטיינג'ין, שם אירעו הפיצוצים הקטלניים שגרמו למותם של 114 בני אדם, הודיע כי בשמונה אתרים לבדיקת מים בתחום האסור לכניסת תושבים נמצאו תוצאות חריגות. רמות נמוכות יותר של החומר הרעיל נמצאו גם לתחום זה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רמת ציאניד של פי 350 מהמותר נמצאה במאגר מים הסמוך לאתר שבו אירעו הפיצוצים הקטלניים בעיר טיינג'ין שבסין בשבוע שעבר, שבהם נהרגו 114 בני אדם. המשרד להגנת הסביבה בעיר הודיע כי החומר הכימי אותר ב-25 אתרים לבדיקת איכות המים באזור שסביב זירת הפיצוץ, אשר נסגר לכניסת אזרחים. "רמה חריגה של ציאניד אותרה בשמונה מתוך 25 אתרי הבדיקה, ובאחד האתרים נמצאה רמת של פי 356 מהמותר", הודיע המשרד.

בימים האחרונים הודיעו הרשויות כי בדיקות של רמת הציאניד באזור הפיצוץ הראו כי הוא נמצא ברמה של פי 28 מהמותר, ובהודעת המשרד להגנת הסביבה מהיום לא הוסבר מדוע הייתה עלייה כזו גבוהה בבדיקות. בנוסף, על פי ההודעה, מחוץ לאזור שנאסר לכניסה נמצא ציאניד בשישה אתרים, אך הרמה של כולם נמצאה בטווח הרמה המותרת.

חשיפה לציאניד בריכוז נמוך יכולה לגרום לחולשה, בחילה, וגירוי בעיניים ובעור. חשיפה ממושכת לחומר יכולה להשפיע על מצב הלב וכלי הדם וכן על מערכת העצבים המרכזית. "כל המים המזוהמים נמצאים באזור החסום", אמר גורם מהמשרד להגנת הסביבה.

עוד כתבות בנושא:
תושבי אזור הפיצוץ בסין מוחים נגד הממשל: "תקנו את בתינו"
סין: 112 הרוגים, 95 נעדרים. חשש לפיצוצים נוספים
פיצוצים וחומר כימי מסוכן: אלפי אנשים פונו מאזור האסון בסין

תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
בניין שנהרס באזור הפיצוץ/רויטרס

סגן ראש עיריית טיינג'ין, הא שושן, אישר כי ישנם כ-700 טונות של נתרן ציאניד במחסנים שהתפוצצו – פי 70 מהכמות המותרת לאחסון במקום אחד. 60 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים ושבע גופות טרם זוהו.

הפיצוצים גרמו לחשש לזיהום האוויר והמים בעיר, שבה מתגוררים 15 מיליון בני אדם. תושבי העיר הביעו ספק בנוגע לדברי הממשל לפיהם רמת הזיהום באוויר ובמים בעיר תקינה, וארגון הסביבה גרינפיס דרש מהממשל להיות שקוף יותר בכל הנוגע למצב זיהום האוויר במדינה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
"תקנו את בתינו, זו דרישתנו". הפגנות נגד יחס הממשל לנפגעים מהפיצוצים/רויטרס

בשני האחרון הפגינו מאות תושבי האזור שבו אירעו הפיצוצים מחוץ למלון שבו גורמים רשמיים סיניים תדרכו עיתונאים בנוגע לנזקי הפיצוץ. המפגינים דרשו מהממשל לפצות אותם על הנזקים שנגרמו ו"לקנות את ביתם בחזרה". "תקנו את בתינו, זו דרישתנו", קראו המפגינים. לפי ההערכות, ההפסדים של חברות הביטוח בעקבות הפיצוץ יכולות להגיע למיליארד עד מיליארד וחצי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully