וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: טיפס לקחת כדור מגג בבית הספר בחופש הגדול - ונפל

20.8.2015 / 21:45

בן 23 טוען כי כשהיה בן 11 שיחק בכדור בחצר בית ספר ברעננה. לדבריו, הוא נפל מגג בניין בשטח לא מגודר במוסד החינוכי ונאלץ לעבור הליך שיקום ארוך שבתומו נקבעו לו אחוזי נכות, מהם הוא סובל עד היום. אחרי התאונה הגג גודר

גג בניין בבית הספר הממלכתי-דתי "יבנה" שברעננה אוגוסט 2015. מתוך כתב תביעה, סריקה
סבל משברים בגולגולת, דימום מוחי ושבר בחוליה הצווארית. הגג ממנו נפל הילד/סריקה, מתוך כתב תביעה

האם בתי הספר הפתוחים בחופש הגדול מותאמים בטיחותית למשחק ילדים? זו השאלה הנשאלת בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום שבהרצליה. התובע, היום בן 23, שיחק לפני 12 שנים במהלך החופש הגדול במגרש המשחקים של בית הספר הממלכתי-דתי "יבנה" שברעננה. תוך כדי משחק, נזרק הכדור ונחת על גג של מבנה חד-קומתי בתוך שטח בית הספר שגובהו שלושה מטרים. התובע, אז ילד בן 11, עלה לגג המבנה להביא את הכדור - ונפל. התובע מפנה את תביעה נגד עיריית רעננה וחברת הביטוח "כלל", שהייתה המבטחת של העירייה במועד התאונה.

אל הגג מוביל חדר מדרגות שבתחתית שלו ממוקם שער ובחלקו העליון מעקה, ובין שלביו מרווח רב שלא מונע מעבר לגג. במועד התאונה השער היה פתוח, והילד עלה במדרגות ועבר את המעקה אל הגג. הגג עצמו לא היה מגודר, והילד נפל ונחבל בראשו. הוא הובהל באמבולנס לבית החולים שניידר שבפתח תקווה, שם אובחנו שברים בגולגולת, דימום מוחי, שבר בחוליה הצווארית וחבלות נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש להידרדרות במצב עלאן: "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד ובבאר שבע
"אבא עובד? ייהרג ובל יעבור": כך מפלים ילדים במגזר החרדי
פעוטה בת 3 התחשמלה בצימר בגליל העליון; מצבה קשה

גג בניין בבית הספר הממלכתי-דתי "יבנה" שברעננה אוגוסט 2015. מתוך כתב תביעה, סריקה
עקב התאונה, הנער נפלט מהלימודים ועבר למסגרת פרטית. גג בית הספר לאחר שגודר מחדש/סריקה, מתוך כתב תביעה

הצעיר מעיד כי הוא אינו זוכר את נסיבות הנפילה - לפניה ואחריה, עד לשלב שבו מצא את עצמו בבית חולים. הוא שהה כמה ימים בטיפול נמרץ ואז הועבר לשיקום בבית לוינשטיין, שם אושפז במשך כשמונה חודשים ובכל הזמן הזה נעדר מהלימודים. בכל אותה עת, לטענתו, היה לפחות אחד מהוריו בסמוך למיטתו. בשל התאונה, נקבעו לו 15% נכות.

לאחר התאונה הוא נזקק לטיפול פסיכולוגי וכשחזר לספסל הלימודים, כך על פי כתב התביעה, נמצאה הפחתה ניכרת ביכולותיו. הוא סבל מבעיות קשב וריכוז, הבנה חברתית לקויה וחרדות. לאחר שנה הוא הועבר ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד, שם למד עד כיתה ט', אולם נפלט מהמסלול ועבר למסגרת פרטית בבית הספר תדמור שבהרצליה, שם למד טבחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"העירייה לא פעלה כדי למנוע את הגישה לגג והתעלמה מהסיכון"

כשהתגייס הצעיר לצבא הוא שובץ כטבח, אולם משלא התאים למסגרת הועבר לתפקיד אחר. כעבור שנה ושלושה חודשים שוחרר בשחרור מקדים מצה"ל. היום הוא עובד כטבח, אך לדבריו הוא מתקשה בביצוע העבודה בשל מגבלות הנובעות מהתאונה. הוא סובל מכאבים תמידיים בצוואר, מתקשה להתכופף ולהרים משאות וכן סובל מתופעות נפשיות וקוגניטיביות. בנוסף, הוא נזקק להסעות מיוחדות ויזדקק לכך גם בעתיד.

לאחר התאונה גודר הגג. הצעיר טוען בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אילן קנר, כי העירייה לא פעלה כדי למנוע את הגישה לגג, לא גידרה את הגג, לא מנעה את שער הגישה והתעלמה מהסיכון הצפוי שאחד הילדים יטפס לגג, בעיקר כאשר המבנה ממוקם בסמיכות למגרש שבו משחקים הילדים בכדור. עוד הוא מוסיף כי העירייה "לא פעלה כמצופה ממי שאחראי על מקרקעין בקרבתם משחקים ילדים". בכתב התביעה מוערכים נזקיו בכחצי מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully