וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בתאילנד: לפחות 10 אנשים מעורבים; "לא טרור בינלאומי"

מפקד משטרת תאילנד הודיע כי לפחות 10 בני אדם חשודים במעורבות בפיצוץ הקטלני, שגרם למותם של 20 בני אדם. כמו כן, לפי הערכות מודיעיניות, לא מדובר בפעולה של ארגון טרור בינלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מפקד משטרת תאילנד, סומיוט פומפנמואנג, הודיע כי לפחות עשרה בני אדם חשודים במעורבות בפיצוץ שאירע בלב בנגקוק בשני האחרון, שבו נהרגו 20 בני אדם. לדבריו, המתקפה תוכננה לפחות חודש מראש. "זו רשת רחבה של מעורבים", אמר המפקד "היתה עבודת הכנה שבה השתתפו אנשים רבים. חלק מהמעורבים בדקו רחובות, אחרים הכינו את הפצצה, אנשים נוספים המתינו באזור הפיגוע והיו גם אנשי חילוץ שהכירו את דרכי המילוט מהמקדש".

לפי ההערכות של גופי המודיעין מהמערב שמשתפים פעולה עם הרשויות בתאילנד, לא מדובר בפעולה של ארגון טרור בינלאומי. "סוכנויות הביטחון שיתפו פעולה עם סוכנויות ממדינות שכנות והגיעו למסקנה כי המקרה ככל הנראה אינו קשור לטרור בינלאומי", אמר קולונל ווינתאי סובארי, דובר החונטה הצבאית השולטת במדינה. כמו כן, גורמים במשטר החונטה טוענים שמטרת הפיגוע לא היתה ספציפית נגד התיירים הסינים שמבקרים בהמוניהם את מקדש אראוואן בו אירע הפיגוע.

עוד על הפיגוע בבנגקוק:
המצוד בתאילנד נמשך: צו מעצר ל"אזרח זר", חיפושים אחר חשודים נוספים
המשטרה בתאילנד: החשוד בפיצוץ הקטלני בבנגקוק לא פעל לבדו
זוהה בטעות ברשת כמחבל מבנגקוק - וישב בכלא התאילנדי

קלסתרון של החשוד בהנחת המטען בבנגקוק, שגרם למותם של יותר מ-20 בני אדם. משטרת תאילנד, צילום מסך
קלסתרון החשוד בהנחת המטען. לא פעל לבדו/צילום מסך, משטרת תאילנד

מוקדם יותר דיווח כי שני בני אדם שהוגדרו על ידי המשטרה כחשודים במעורבות בפיצוץ הסגירו את עצמם למשטרה. עם זאת, לאחר כמה שעות הם שוחררו ונוקו מכל חשד.

השניים הוגדרו כחשודים לאחר שנצפו במצלמות האבטחה מעט לפני הפיצוץ בשני האחרון. בצילומים נראה כי השניים, אשר לבשו חולצה אדומה ולבנה, קמו מספסל הסמוך לזירה שניות אחדות לפני שהחשוד העיקרי התיישב והשאיר מאחוריו את תיק הגב שלו שבו ככל הנראה הוטמנה הפצצה.

בנוסף, כתב ה-BBC ג'ונתן הד אמר כי המשטרה תשאלה נהג רכב טוק טוק אשר הסיע את החשוד העיקרי למקדש. הוא הדגיש כי המשטרה מתקשה לפענח את זהותו ואת מוצאו של החשוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. נתי חדד, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, שני האחרון/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד

הרשויות בתאילנד קראו לעזרת האינטרפול במצוד אחר החשוד העיקרי. "אנחנו זקוקים לעזרה בינלאומית", אמר ראש סניף האינטרפול בתאילנד, "אם לאיזושהי מדינה יש מידע על החשוד, שישלחו אותו אלינו". לכוחות הביטחון בתאילנד עדיין אין מושג מיהו החשוד שקלסתרונו פורסם, אף שמפקד משטרת תאילנד טוען שהתקבל מידע רב מהציבור וששוטריו בודקים כל קצה חוט. לפי המשטרה, מדובר ככל הנראה באדם ממוצא אירופי או מזרח תיכוני. עם זאת, מפקד המשטרה אמר כי "יכול להיות שהפושע הוא אזרח המדינה שהתחפש כדי שיראה כזר".

ראש הממשלה אמר כי המתקפה מהווה איום על האזור. "אירוע כזה מעולם לא התרחש בתאילנד", אמר. גם הוא אמר כי החשוד התחפש "נראה כי הוא ידע שישנה מצלמה במקום", אמר.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully