וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוטבעו ונורו למוות": 150 נהרגו בטבח של בוקו חראם בניגריה

תושבי כפר במדינת יובה שבדרום-מזרח ניגריה דיווחו כי לוחמי הארגון, שנשבע אמונים לדאעש, הגיעו על אופנועים וירו בתושבים, שבמהלך מנוסתם טבעו בנהר. "הם פתחו באש ללא הבחנה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 150 בני אדם הוטבעו או נורו למוות במהלך מנוסתם מלוחמי בוקו חראם שפשטו על כפר בצפון-מזרח ניגריה – כך מסרו היום (שלישי) גורמים במדינת המחוז יובה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריהם, עשרות חמושים הגיעו רכובים על אופנועים ובמכונית ביום חמישי שעבר ופתחו באש לעבר תושבי הכפר קוקוואה-גארי.

"הם פתחו באש ללא הבחנה ואילצו את התושבים להימלט. הם ירו בכמה אנשים ולרוע המזל תושבים שניסו להימלט טבעו בנהר שעלה על גדותיו בעקבות הגשם. הרבה מהם טבעו", סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית מודו בלומי, תושב הכפר. "לפי הספירה האחרונה שלנו, 150 איש נורו או טבעו למוות במתקפה. החמושים הרגו במתכוון דייג שניסה להציל תושבים שטבעו". לדבריו, גופות רבות נמשו מהמים במרחק של כמה קילומטרים מהאזור.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא ניגריה לראשי הצבא: "הביסו את בוקו חראם תוך 3 חודשים"
נשיא צ'אד: "מנהיג בוקו חראם הודח בידי סגנו שמעוניין במו"מ"

זירת פיגוע במידיגורי, ניגריה, יולי 2015. AP
זירת פיגוע בעיר מידיגורי, בחודש שעבר/AP

הדיווחים על הטבח הגיעו באטיות לאחר שלוחמי הארגון הקיצוני, שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש), הרסו קווי תקשורת סביב הכפר, שנמצא 50 קילומטרים מהעיר דמאטורו, בירת מדינת יובה, מאז החלה ההתקוממות של בוקו חראם ב-2009. "חמושים של בוקו חראם תקפו את הכפר שלנו ביום חמישי וגרמו למות של 150 איש, רובם מתו בנהר כשניסו להימלט", סיפר בוכר טיג'אני, תושב נוסף בכפר.

גורם רשמי בממשלה אישר את המתקפה, אך טען כי מניין ההרוגים נמוך הרבה יותר ונע סביב 50 בני אדם. עם זאת, הרשויות באבוג'ה נוטות להמעיט בהיקף המתקפות של בוקו חראם, שפועל בצפון-מזרח המדינה ובמדינות השכנות. מאז החלה השנה איבד הארגון שטחים רבים שהיו בידיו, כתוצאה משיתוף הפעולה האזורי בין צבאות ניגריה, קמרון, צ'אד וניז'ר. הנשיא החדש מוחמדו בוהארי הבטיח להביס את הארגון, אך מאז עלה לשלטון בחודש מאי האחרון הגביר בוקו חראם את מתקפותיו והרג מאות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully