וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ניגריה לראשי הצבא: "הביסו את בוקו חראם תוך 3 חודשים"

בטקס השבעה של מפקדי הכוחות המזוינים החדשים, הפציר בהם מוחמדו בוהארי לסיים את המלחמה נגד הארגון הקיצוני, שבמהלכה נהרגו אלפים רבים, וקרא להם לפעול לפי החוק הבינלאומי. "הגנו על חפים מפשע"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הרוגים בפיגוע במרכז ניגריה, יולי)

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי השביע היום (חמישי) שורת מפקדי צבא חדשים והורה להם לסיים את המלחמה בארגון בוקו חראם תוך שלושה חודשים. ארגון הטרור הקיצוני, שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש), החל בהתקוממות מזוינת לפני שש שנים, שבמהלכן נהרגו יותר מ-15 אלף בני אדם.

"עליכם לפעול יחד עם גורמים נוספים תוך כדי מאמץ משותף ומתואם כדי להביא לסיום המיוחל של המלחמה תוך שלושה חודשים", הפציר בהם הנשיא בטקס בבירה אבוג'ה. בוהארי, שעלה לשלטון ב-29 במאי, החליף תוך זמן קצר את ראשי הצבא, חיל האוויר והים כמו גם את שר ההגנה בצעד שמטרתו ככל הנראה לזעזע את השורות בעקבות הכישלון של הנשיא הוקדם גודלאק ג'ונתן לגבור על הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא צ'אד: "מנהיג בוקו חראם הודח בידי סגנו שמעוניין במו"מ"
בשל הכישלון במאבק בבוקו חראם: נשיא ניגריה הדיח את בכירי הצבא
ניגריה: תוך שבוע - יותר מ-200 נהרגו בפיגועים של בוקו חראם

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בטקס השבעתו לתפקיד, מאי 2015. AP
נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בטקס השבעתו בחודש מאי/AP

ואולם, מאז נכנס בוהארי לתפקידו, לוחמי בוקו חראם הגבירו את מתקפותיהם וביצעו שורת פשיטות ופיגועים קטלניים, שלפי סוכנות הידיעות הצרפתית הביאו למותם של לפחות 900 בני אדם רק בניגריה עצמה. הארגון הקיצוני אף ביצע מתקפות קטלניות מעבר לגבול בניז'ר, בצ'אד ובקמרון, שחברו לניגריה במבצע צבאי אזורי נגדו. כוח אזורי של 8,700 חיילים מארבע המדינות הללו, יחד עם בנין, הוקם לאחרונה והוא אמור להישלח לאזורי הקרבות בימים הקרובים.

לדברי הנשיא, "הפעולות של הקבוצות והאנשים התועים הללו גרמו למותם של רבים, להרס רב של רכוש ולנזקים כלכליים שהשפיעו על מיליוני ניגרים". בוהארי הפציר בכוחות המזוינים – שהואשמו בהפרות זכויות אדם נרחבות במהלך מלחמתם בבוקו חראם – לפעול על פי החוק הבינלאומי. "עליכם להגן על אזרחים חפים מפשע ולכבד את זכויות הלוחמים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully