וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הכישלון במאבק בבוקו חראם: נשיא ניגריה הדיח את בכירי הצבא

13.7.2015 / 18:49

מוחמדו בוהארי החליף את הרמטכ"ל ואת מפקדי חיל האוויר והים לנוכח הבטחתו למגר את הארגון שהגביר לאחרונה את פעילותו. הנשיא הקודם ספג ביקורת נוקבת על כישלונו לנצח במערכה נגד הארגון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ניגרה מוחמדו בוהארי פיטר היום (שני) את מפקדי הצבא וראשי מערכת הביטחון על רקע כישלון הצבא במאבק בארגון בוקו חראם. המהלך היה צפוי מראש, כשהגנרל לשעבר הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו "למחוץ" את הארגון שהגביר בתקופה האחרונה את פעילותו לאחר חודשים שבהם איבד את מרבית השטחים שעליהם שלט בעקבות מבצע משותף לצבאות ניגריה, צ'אד, קמרון וניז'ר. כעבור כמה שעות הוכרזו מחליפיהם של הבכירים, בהם הרמטכ"ל ומפקדי חיל האוויר והים.

מאז נכנס לתפקידו בחודש מאי האחרון, העביר בוהארי את מטה כוחות הביטחון לעיר מידוגורי, שם צמח ארגון בוקו חראם, שנשבע השנה אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כמו כן, הוא הורה על הקמת המפקדה המשותפת לצבאות של המדינות השכנות בנג'מנה, בירת צ'אד. בחודש יוני פרסם ארגון אמנסטי דוח שבו תוארו הפרות זכויות אדם שיטתיות מצד צבא ניגריה ובו הואשמו כוחות הביטחון במותם של 8,000 אסירים. הארגון קרא לחקירת בכירי הצבא, בהם מפקד הצבא ומפקד חיל האוויר, שהודחו מתפקידם היום.

הנשיא לשעבר גודלאק ג'ונתן ספג ביקורת נוקבת על כך שלא הצליח למגר את בוקו חראם, שמנהל קמפיין רצחני בצפון-מזרח המדינה בשש השנים האחרונות, שבמהלכו נהרגו אלפים ויותר ממיליון וחצי בני אדם נעקרו מבתיהם. המורל בקרב כוחות הביטחון נמצא בשפל של כל הזמנים ורק בתחילת השנה הם הצליחו להדוף את לוחמי בוקו חראם מרוב השטחים שבהם החזיק. זאת בזכות סיוע של שכירי חרב ושל חיילים ממדינות שכנות וכן בזכות ציוד צבאי חדש שהוכנס לשימוש.

לקריאה נוספת בנושא
ניגריה: תוך שבוע - יותר מ-200 נהרגו בפיגועים של בוקו חראם
אמנסטי: "אלפי אסירים הוצאו להורג בידי צבא ניגריה"

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בטקס השבעתו לתפקיד, מאי 2015. AP
ניקוי אורוות. נשיא ניגריה בוהארי בטקס השבעתו בחודש מאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully