וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגשמת חלום, לא מעכלים את זה": 232 אמריקנים עלו לישראל

18.8.2015 / 12:51

75 ילדים, 29 משפחות ו-59 צעירים שיתגייסו לצה"ל נמנים על העולים החדשים, שזכו הבוקר לקבלת פנים חמה בנתב"ג. עד סוף השנה צפויים לעלות יותר מ-4,000 עולים מצפון אמריקה. "מקור לגאווה עצומה לעם ישראל"

עריכה: יאיר דניאל

ג'רמי ויעל רוזנבאום, הורים לשלושה ילדים מניו-ג'רזי שהגיעו הבוקר (שלישי) לישראל, לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות על פניהם כשהגיעו אתמול לאולם ההמראות של שדה התעופה JFK בניו יורק. זמן קצר לפני שעלו לטיסה, הם נפרדו בפעם האחרונה מהוריהם, בני משפחה נוספים וחברים. הוא יועץ השקעות בכיר בן 33, היא פסיכולוגית בת 32 בעלת שם. עבורם, העלייה לישראל היא ויתור על החלום האמריקני.

"כבר דיברנו על הרעיון הזה בדייטים לפני שמונה שנים", מספרת יעל, "אמרנו שאסור לנו לקנות בית בחו"ל, אחרת אנחנו נרגיש שייכות למדינה ולעולם לא נרצה לעזוב. עכשיו אנחנו עוזבים".

עד היום האחרון שבו התגוררו בארצות הברית, ג'רמי ויעל חיו בדירת שני חדרים. לפני תשעה חודשים, הם החלו לגלגל ברצינות את הרעיון של העלייה לארץ. "נולד הבן שלישי שלנו והבית כבר היה יותר מדי צפוף עבורנו. בדקנו על בתים גדולים יותר באזור שבו גרנו, אבל אז כבר נפלה ההחלטה שאנחנו צריכים להגשים את החלום שתמיד פעם בתוכנו - לעשות עלייה לישראל", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
איך להפוך מאמריקאי-יהודי לישראלי ב-5 צעדים
החיילים הבודדים החדשים: הצעירים שעלו כדי להתגייס
מה עושים כשחסרים נהגי רכב כבד? מייבאים עולים חדשים

עידן רייכל עם עולה חדשה בשד התעופה בן גוריון, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הזמר עידן רייכל עם עולה חדשה בנתב"ג, הבוקר/ניב אהרונסון

232 עולים חדשים היו על הטיסה לישראל, 59 מהם צעירים שיתגייסו בחודשים הקרובים לשירות בצה"ל. בנוסף, הגיעו גם 75 ילדים, 29 משפחות ו-86 רווקים. מאות העולים שהגיעו היום לישראל מצטרפים ל-221 העולים שהגיעו לישראל בטיסה מיוחדת של הארגון בחודש יולי ויותר מ-2,000 עולים שיגיעו במהלך קיץ זה. סך הכל עד סוף השנה צפויים לעלות לישראל יותר מ-4,000 עולים מצפון אמריקה במסגרת טיסות מיוחדות של "נפש בנפש", ארגון הפועל כבר 13 שנים, ללא מטרות רווח ומסייע לעולים החדשים.

"מגיל קטן אני חולמת על זה", סיפרה עדינה קרפוך, בת 19 שמשפחתה היגרה מצ'ילה לניו יורק לפני 15 שנים. קרפוך היא מבין 59 העולים החדשים שיתגייסו לצה"ל במסגרת "גרעין צבר", פרויקט של הצופים בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה שמעניק מענה הכולל ליווי, תמיכה ודאגה לעתידם של החיילים עוד לפני עלייתם, טרום הגיוס, במהלך השירות הצבאי ועם שחררום מצה"ל. "זו לא הייתה שאלה אם אני יעשה את זה, אלא רק מתי. אני באה מבית מאד ציוני, זה היה מאוד ברור שזה יקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עולים חדשים מארה"ב נוחתים בשדה התעופה בן גוריון, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
מנשקים את הקרקע בירידה מהמטוס/ניב אהרונסון

מריו וחנה, הוריה של קרפוך, מתרגשים באותה מידה כמוה. "אנחנו מאד שמחים, גאים בה. ברור שקשה לנו להיפרד אבל זה היה החלום שלה, אנחנו לא רק רוצים לבקר אותה אלא גם להישאר בישראל יום אחד", אמרו. "היא חוזרת הביתה. כאן, בניו יורק, אם אתה קורא עיתונים - אתה חושב שיש מלחמה בלתי פוסקת בישראל, אבל זה בית וצריך להכיר בכך. להיות אזרח ישראלי, זה חובה בשביל כל יהודי ועדינה היא החלוצה שלנו".

ההחלטה של אלי רפפורט, בן 22, לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל התקבלה רק לפני ארבעה חודשים, כשהיה לקראת סיום טיול בפרו. "בלילה האחרון פגשתי חייל בודד מקליפורניה ששירת ביחידה קרבית. התחלנו לדבר והייתה לי תחושב שאני מפספס בכך שאני לא הופך להיות חלק מהחוויה הזו", סיפר. רפפורט נולד בירושלים וכשהיה בן שבע הוא עבר לבולטימור עם הוריו. היום, הוא חוזר חזרה למה שהגדיר "המקום שבו אני הכי מרגיש בבית". לדבריו, "בעם היהודי כולם ביחד. כדי להפוך להיות חלק מזה, אני מרגיש מחוייבות לשרת את המדינה שלי".

רוב העולים החדשים משאירים אחריהם את המשפחה, חברים, עבודה ועוד. גם רפפורט, שסיים לא מזמן את לימודיו בקולג' יודע את המחיר של העזיבה. "זה אומנם רק תפס אותי אתמול, היינו בדרך לניו יורק ופתאום הבנתי כמה אנשים אני עוזב, על כמה אני מוותר רק כדי שאוכל לשרת את המדינה". מסלול הקליטה שלו בישראל לא הולך להיות קל. צפויים לו שבועות ארוכים באולפן ללימודי עברית ובאימונים קשים לקראת הגיוס לצה"ל. "החלום שלי הוא להתגייס לדובדבן, אבל אין לי ציפיות כך שלא אתאכזב גם אם אהיה ג'ובניק".

-60 צעירים מצפון אמריקה עלו ארצה על מנת להתגייס. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
לא אתאכזב גם אם אהיה ג'ובניק. הצעירים שעלו כדי להתגייס לצה"ל, היום/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

בטרמינל 1 בנתב"ג המתינו הבוקר מאות בני אדם שהגיעו לקבל את פניהם של העולים החדשים. "הבאנו שלום עליכם", הם שרו יחד עם צעקות ההתרגשות של החיילים הבודדים שעלו לישראל. מיכאל, חייל שעלה לישראל לפני שנתיים, הגיע לקבל את פניה של אמו שעשתה אחריו את כל הדרך מקליפורניה. שניהם בעיקר התחבקו, דמעו והתרגשו מהמעמד. "אני לא מעכל את זה", אמר.

בנמל התעופה גם המתינו שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יושב ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, הזמר עידן רייכל ומייסדי "נפש בנפש" הרב יהושע פס וטוני גלברט.

פס אמר כי העולים החדשים הם "מקור לגאווה עצומה עבורנו בפרט ועבור עם ישראל בכלל". לדבריו, "לא בכדי הפכו חיילים אלה לסמל לגבורה, ציונות ולמסירות למדינה שבה בחרו לבנות את חייהם. אנו מכירים בחשיבות התמיכה בצעירים אלו ולכן המשימה הלאומית לדאוג לרווחתם ולעתידם כחיילים וכאזרחים נמצאת אצלנו בעדיפות עליונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully