וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להפוך מאמריקאי-יהודי לישראלי ב-5 צעדים

5.7.2015 / 13:00

הוא עלה לפני כחצי שנה מארה"ב ולקח לו זמן לעכל את "הצעד הראשון" שעשה על אדמת ישראל – עכשיו הוא מתחיל להבין את כברת הדרך שעשה. על רקע יום העצמאות של ארה"ב, אדם הופקינס מציג חמישה צעדים שהפכו אותו לישראלי

אדם הופקינס. באדיבות המצולמים
אדם הופקינס/באדיבות המצולמים

הפעם הראשונה שכף רגלי דרכה בישראל הייתה היום שעשיתי עלייה. נחתנו מאוחר בלילה. ההתרגשות התחלפה בשנייה אחת בלחץ כי הילדים עייפים ורעבים, הקטנה בוכה, המזוודות כבדות ונהג המונית צועק עלינו "למה בחרתם לגור בסוף העולם?", בזמן שהוא מפספס שוב את הפנייה הקטנה שמאלה לשביל העפר.

לקח לי כמה ימים לעכל את "הצעד הראשון" ההוא, שעשיתי על אדמת ישראל – ועכשיו, אחרי חצי שנה, אני מתחיל להבין את כברת הדרך שעשינו מאז. ועל רקע יום העצמאות של ארה"ב, חג ה-4 ביולי, אני עוצר רגע ונזכר באבני דרך של המסע העצום שעברתי עם המשפחה שלי מאז:

אדם הופקינס. באדיבות המצולמים
הופקינס ואשתו/באדיבות המצולמים

צעד ראשון – להקים בית: זה דווקא היה קל. בפגישות ההכנה לעלייה שעברנו עם "נפש בנפש" – שליוו אותנו בכל תהליך העלייה, ביקשנו להקים בית בכל מקום בארץ חוץ מבנגב, כי חם. שמענו כמה אפשרויות ואיך שסיפרו לנו על היישוב הקהילתי רתמים – החלטנו שזהו זה, עוברים לנגב.

צעד שני – להתחבר לקהילה: בבוסטון, לוקח שנים להכיר את השכנים, וגם אז זה "שלום שלום", אבל כשסוף סוף הגענו לרתמים אחרי הנסיעה ה-לא חלקה מנתב"ג לנגב, בירכו אותנו חברי היישוב שנשארו ערים וחיכו לנו, וקיבלו אותנו עם בית מרוהט, מקרר מלא, מיטות מוצעות ואפילו צעצועים לילדים. מאז הקהילה לא מפסיקה לתמוך בנו, ולנו היה קל להסתגל כי הסתבר שהשכנים בישראל נחמדים יותר.


צעד שלישי – למצוא עבודה: ה"אני מאמין" שלנו – לא לדבר, לעשות – הוביל אותנו לקום ולעשות עלייה, וכך גם את העיסוק שלי לקחתי לכיוון קצת אחר: בארה"ב הייתי יועץ עסקי ליזמים, שמדבר על מה כדאי לעשות – ובישראל הפכתי לסטארט-אפיסט בעצמי. לא מדבר, עושה.

צעד רביעי – ללמוד את השפה: כאן ההתקדמות היא איטית, וכצפוי, אשתי ואני עוד מגמגמים ומערבבים מילים באנגלית בעוד שילדינו מדברים עברית שוטפת, אבל למרות שכשאני מתיישב במסעדה ואומר למלצר "תודה" הוא מיד מציע לי תפריט באנגלית, אנחנו בכיוון נכון.

צעד חמישי – לחגוג את יום העצמאות: בכל 4 ביולי היינו עושים "על האש" מסורתי, והחג תמיד היה תירוץ ליום כיף משפחתי. אז את העל האש המסורתי נעשה גם השנה, הפעם רחוקים מהמשפחה המורחבת, אבל עם התרגשות מסוימת כי הפעם יש לנו למה להשוות. לפני כחודשיים, כשחגגנו את יום העצמאות של מדינת ישראל, זה לא היה סתם עוד יום-כיף ועל האש. הישראלים באמת חוגגים את ארצם ואת עצמאותם – ולכן חוץ מהגעגועים הגדולים למשפחה, אין מקום שאני יותר רוצה לחגוג בו את ה-4 ביולי מאשר כאן, בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully