וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית לסין: הפסיקו להפעיל סוכנים על אדמתנו

גורמים אמריקניים רשמיים אמרו לניו יורק טיימס כי מכתבי אזהרה נשלחו לממשל הסיני בנוגע לפעילות של סוכנים סינים הפועלים כדי להשיב למולדתם אזרחים שנמלטו, חלקם חשודים בשחיתות. בחודש הבא צפוי נשיא סין לבקר בארצות הברית

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נואם באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון. אוגוסט 2015. רויטרס
ממשלו הזהיר את הממשל הסיני. אובמה/רויטרס

ממשל אובמה הזהיר את הממשל הסיני בנוגע לנוכחותם של סוכנים סינים הפועלים בחשאי על אדמת ארצות הברית - כך דיווח אמש (ראשון) הניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקנים רשמיים. לפי הדיווח, אותם סוכנים מפעילים לחץ על סינים גולים, אשר חלקם מואשמים במדינתם בגין שחיתות, כדי שישובו למולדתם.

הגורמים האמריקנים ציינו כי הסוכנים מטעם כוחות הביטחון בסין הם חלק מהצעדים של הממשל בבייג'ינג להשיב למולדת אנשים שנמלטו מהמדינה - מבצע המכונה "ציד שועלים". עוד נמסר כי במכתב האזהרה מודגש הכעס של וושינגטון בנוגע לשטות ההפחדה שבהם משתמשים הסוכנים.

לטענת הגורמים, יש בידיהם הוכחות חותכות לכך שהסוכנים הסינים, שככל הנראה נכנסו למדינה תחת ויזת תייר או ויזת עבודה, משתמשים בטקטיקות אלימות כדי לשכנע את אזרחי המדינה הנמלטים לשוב לארצם. לפי הגורמים, הסוכנים משתמשים בין היתר באיומים נגד משפחת הנמלטים הנמצאות בסין.

עוד כתבות מהעולם:
16 הרוגים ו-81 פצועים בפיצוץ עז בלב בנגקוק
שליח חב"ד בבנגקוק: "מנסים להרגיע את ההורים בארץ"
תושבי אזור הפיצוץ בסין מוחים נגד הממשל: "תקנו את בתינו"

ברק אובמה ונשיא סין שי ג'ינפינג - היכל העם הגדול, בייג'ינג – 12 בנובמבר 2014. AP
אובמה ועמיתו הסיני בפגישתם בנובמבר 2014/AP

הגורמים הרשמיים ציינו כי מבצע "ציד השועלים" הוא חלק ממאבק נרחב נגד השחיתות שיזם הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג. לפי משרד לביטחון הציבור הסיני, מאז 2014 יותר מ-930 בני אדם הושבו לסין לאחר שנמלטו מהמדינה. לפי כלי התקשורת במדינה, סוכנים של הממשל פועלים במדינות רבות ברחבי העולם.

מכתבי האזהרה מגיעים בזמן של מתח מתגבר בין וושינגטון ובייג'ינג בנוגע למספר סוגיות, בהן האשמות על פריצה סינית למחשבי הממשל וגניבת מידע על מיליוני עובדי ציבור, והאשמות הנוגעות להפרת זכויות האדם במדינה.

הנשיא הסיני צפוי להגיע בחודש הבא לארצות הברית ולהיפגש עם הנשיא ברק אובמה. פעילי זכויות אדם במדינה קראו לנשיא האמריקני לבטל את הביקור בשל הפרת הזכויות של האזרחים במדינה. בעצומה שנשלחה לבית הלבן נכתב כי "מאז שהנשיא נכנס לתפקידו, מצב זכויות האדם בסין הלך ונהיה גרוע יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully