וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טביעת אצבע איראנית": תיעוד חיסול מחבלי חיזבאללה בגבול סוריה

16.8.2015 / 18:00

בצל תרגיל נרחב שדימה תקיפה בסוריה, טען קצין בכיר בפיקוד הצפון כי דאעש לא מהווה "איום משמעותי". במקביל, התייחס לתקרית הנחת מטענים על הגבול על ידי פעילי הארגון, שתיעוד חיסולם הותר לפרסום. אלוף הפיקוד כוכבי: "האחריות לפינוי הפצועים בלינץ' בפצוע הסורי - שלי"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

קצין בכיר בפיקוד הצפון התייחס היום (ראשון) לשורת התקריות הביטחוניות שאירעו לאחרונה בגבול הצפון והאשים את איראן באחריות לכך. זאת ברקע תיעוד של חיסול חוליה של חיזבאללה שהניחה מטען על הגדר לפני כארבעה חודשים והותר היום לפרסום. לדבריו, "כל הפיגועים שהיו כאן זה איראן. זאת טביעת האצבע שלהם. בכל מה שאנחנו יודעים לזהות, הם עומדים מאחורי הקלעים ודוחפים פנימה עוד ועוד".

הקצין הבכיר התייחס לתקרית והסביר כי "זאת זירה מורכבת,
שהייתה יכולה לפגוע בהרבה מאד אנשים. לאף אחד אין מה לחפש שם בלילה, טיפה יותר צפונה זה רועים, ולא רועים בלילה אלא ביום. ראינו את האזור וברגע שהם חרגו הם נפגעו". לדבריו, "מי שעומד מאחורי זה ומי שעומד מאחורי הירי לעין זיוון זה איראן".

הקצין התייחס גם לאיום שנשקף מצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וטען כי לא מדובר ב"איום צבאי משמעותי". הוא הוסיף כי "זה איום שלא שונה מאחרים. עם כל הכבוד, היכולת הצבאית (של דאעש) היא לא משהו מרשים או אסטרטגי", אך הדגיש כי "אנחנו מסתכלים על כל הספקטרום. אם וכאשר נצטרך, צריך לדעת איך מגנים ואיך עושים - בין אם זה בטווחים קצרים או בטווחים ארוכים".

עוד בנושא צבא וביטחון
מחשש לעימותים: המשטרה נערכת להפגנה למען העציר שובת ההרעב
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בשומרון: "היינו ערוכים לאירוע"
תיעוד: אלמונים מציתים את תחנת הדלק בשומרון

תיעוד: חיסול חוליית מחבלים שהניחה מטענים בגבול סוריה. דובר צה"ל
חיסול חוליית המחבלים שהניחה מטענים על הגבול/דובר צה"ל

על הלינץ' שביצעו תושבים דרוזים ברמת הגולן בפצועים סורים שנכנסו לישראל, אמר הקצין הבכיר כי "אנחנו בודקים לעומק מי מגיע אלינו. גם אם הגיעו ארבעה או חמישה פצועים מהחזית, זה לא סיוע לג'בהת א-נוסרה. אנחנו לא עוסקים בזה ולא רואים בהם פרטנר שלנו. זה דיבורים שמקורם מחיזבאללה לאוכלוסייה הדרוזית כדי ליצור מצג שווא. אני ממליץ לא להתבלבל עם האמירות וללכת שבי אחר שמועות".

הקצין הבכיר בפיקוד צפון הגן על התנהלות צה"ל באירוע. "הכוח בשטח התנהג בצורה נכונה ומנע אירוע פי שבעה יותר חמור. הוא יכול היה לנהוג בחוסר אחריות ולפגוע בעשרות אנשים כדי להציל את שני הפצועים, והיינו מסבכים את עצמנו באירוע חמור יותר". בנוסף לכך, העריך הקצין הבכיר כי לדרוזים שהשתתפו בלינץ' הודלף מידע על תנועת הכוח הצבאי שפינה את הפצועים.

גם מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי התייחס ללינץ' וטען כי הוא אחראי על שיטת הפעולה שבה נקט הכוח באירוע, ולא המחוז הצפוני של המשטרה. "אני אחראי לזה, לזוהר דביר אין אחריות לזה", אמר. "שיתוף הפעולה שלנו אתם הוא טוב מאוד בכל הממדים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים. צילום מסך
"הכוח מנע אירוע חמור פי שבעה". האמבולנס שהוביל פצועים סורים והותקף/צילום מסך

בצה"ל מתייחסים לזירה הלבנונית ולזירה הסורית באותה מידת חשיבות. בשלב זה נראה במערכת הביטחון כי דאעש הוא הגורם הדומיננטי שמתקדם בשלבים לעבר יעדיו. בשנים האחרונות הצטמצם כוח האדם של צבא סורה בחצי והאיום הקונבנציונלי על מדינת ישראל מצדו כמעט נעלם, אך משטר אסד עדיין מחזיק בארסנל כימי.

כמו כן, בצה"ל מעריכים כי כאלף עד 1,200 לוחמי חיזבאללה נהרגו בסוריה וכי באופן טבעי הוא מעתיק את כוחותיו מדרום לבנון לטובת סוריה. לאחרונה הוא הידק את שיתוף הפעולה שלו עם צבא לבנון ולא מן הנמנע כי בזמן מלחמה עם ישראל ישתפו שני הגופים פעולה. ברקע מרחפת סוגיית אסדות הגז שצפות מול חופי ישראל ובצה"ל מעריכים כי חיזבאללה רואה בהן מטרה לגיטימית.

במקביל, בצה"ל נערכים ברקע תרגיל אוגדתי של עוצבת הבשן לכמה אפשרויות של תגובה למקרה שתחול הסלמה בגבול סוריה, ובהם מגוון פעולות התקפיות מעבר לגבול. לא תורגל פינוי של אוכלוסייה, אך בצה"ל נערכים לאפשרות שיצטרכו לפנות יישובים הסמוכים לגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully