וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כשנה: הבנק הערבי הגיע להסדר פיצוי לקורבנות פיגועי חמאס

15.8.2015 / 0:16

דוברים מטעם התביעה והבנק, שהורשע בפסיקה תקדימית בארה"ב במימון טרור, מסרו כי הם הגיעו להסכם, שאותו לא חשפו. לכן, בוטל המשפט שהיה אמור להתחיל בשני ובו היה אמור להיקבע גובה הפיצויים

פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001. AP
פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001/AP

הבנק הערבי הגיע להסדר בנושא הרשעתו במימון פיגועים של חמאס - כך מסרו אתמול (שישי) דוברת של אחד ממאות ממגישי התביעה נגד הבנק ודובר מטעם הבנק שבסיסו בירדן.זאת כשנה אחרי שהמוסד הפיננסי נמצא אשם על ידי חבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניו יורק. לא נחשפו פרטי ההסכם.

משמעות ההסדר היא שהמשפט שהיה אמור להתחיל ביום שני הקרוב ובו היה אמור להיקבע מה הסכום שיצטרך הבנק לשלם לקורבנות הפיגועים ולמשפחותיהם לא יתקיים.

זה היה המקרה הראשון של תביעה אזרחית בגין מימון טרור שהובא בפני בית משפט בארצות הברית. הבנק הורשע בטיפול ביודעין בחשבונות בנק של פעילי חמאס, כמו גם מימון תשלומים של מיליוני דולרים למשפחות של מחבלים מתאבדים, אסירים או פצועים במהלך האינתיפאדה השנייה, שהחלה בשנת 2000.

התביעה הוגשה על ידי קרוב ל-300 אזרחים אמריקנים שנפלו קורבנות, או שבני משפחתם נפלו קורבנות, למתקפות טרור של חמאס בין השנים 2001 ו-2004, אשר טענו כי הבנק, הפועל גם בארצות הברית ולכן מחויב בחוק האמריקני, הפר את החוק למלחמה בטרור, ולפיכך ניתן לתבוע ממנו פיצוי.

עוד בחדשות על חמאס:
הזרוע הצבאית של חמאס: "השתלטנו על מזל"ט ריגול ישראלי"
מוצבים, עמדות תצפית ומגדלי שמירה: "חמאס מכין הפתעות"
הטרור בגדה מודל 2015: "חובבני", ללא מבוקשים ובעזרת חברים

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully