וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: "דאעש השתמש בנשק כימי נגד הכורדים בעיראק"

גורמים שצוטטו ב"וול סטריט ג'ורנל" סבורים כי דאעש הצליח להצטייד בגז חרדל והשתמש בו נגד כוחות הכורדים במתקפה ביום רביעי האחרון. טרם ידוע כיצד הגיע לידיהם הנשק המסוכן. כ-60 חיילים כורדים סבלו מקשיי נשימה

צלמים זמניים מורשים

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתמשו לראשונה בגז חרדל נגד הכוחות הכורדים בעיראק - כך דיווח הלילה (שישי) הוול סטריט ז'ורנל מפי בכירים אמריקנים. לדבריהם, לא ברור מהיכן הצטיידו לוחמי דאעש בגז המסוכן, וייתכן שהשיגו אותו בסוריה, ששם, על פי דיווחים, שמר משטרו של בשאר אסד על מאגר הנשק שלו. עם זאת, הם אינם פוסלים את האפשרות שדאעש הצטייד בנשק גם בעיראק. בעבר דווח על מתקפות כימיות של דאעש - בפעם האחרונה בחודש שעבר, כשהכוחות הכורדים טענו כי מדובר בחומר כימי לא מזוהה.

המתקפה המדוברת אירעה ביום רביעי האחרון באזור מחוז ארביל שבצפון עיראק. דובר מטעם משרד ההגנה הגרמני טען כי כ-60 לוחמים כורדים סבלו בימים האחרונים מקשיי נשימה, ככל הנראה כתוצאה משאיפת החומר הכימי, שבין היתר גורם נזק בדרכי הנשימה ואף עיוורון. הוא הוסיף כי מומחים צפויים להגיע לזירת התקיפה על מנת לערוך בדיקה יסודית של הממצאים. "ככל הנראה מדובר בנשק כימי", אמר הדובר הגרמני. "איזה סוג בדיוק, איננו יודעים".

לקריאה נוספת:
האם איום דאעש יאפשר לאיראן להוביל פתרון דיפלומטי בסוריה?
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
אחרי שבוע: דאעש בסיני הוציא להורג את החטוף הקרואטי

קרבות המתנהלים בעיר בייג'י שבצפון עיראק. טוויטר, אתר רשמי
"היה שימוש בנשק כימי". כוחות דאעש בעיראק/אתר רשמי, טוויטר

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אליסטר באסקי, אמר כי ארצות הברית מתייחסת לדיווח "באופן רציני". לדבריו, גורמי הביטחון האמריקניים מחפשים כעת מידע נוסף בנוגע למה שאירע בעיראק.

אם אכן נעשה שימוש בגז חרדל במתקפה השבוע, זהו הסימן הראשון לכך שנשק כימי נמצא בידי הארגון הקיצוני. מדובר בשדרוג משמעותי ביכולות של דאעש בשדה הקרב, המעורר חשש בקרב מערכת הביטחון בארצות הברית בנוגע לאיום שמהווה הארגון על חברות הקואליציה הנלחמות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully