וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ההצבעה על מתווה הגז תשפיע על מעמד הקואליציה?

14.8.2015 / 0:46

מתווה הגז החדש צפוי לעבור ברוב גדול בממשלה, אולם לשאלה כיצד יצביעו נציגי ש"ס וכולנו, עשויה להיות השפעה מכרעת אם המתווה יובא גם לאישור הכנסת. דרעי: "אשקול אם לחתום על סעיף 52"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

מתווה הגז החדש שהוצג אתמול (חמישי) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ, צפוי לעבור ברוב גדול בממשלה - כך מעריכים גורמים מכל סיעות הקואליציה. ההצבעה עשויה להתקיים כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, ובמקרה כזה, כל שרי הליכוד צפויים להצביע בעד המתווה, וכך גם שרי הבית היהודי, דבר שלמעשה מבטיח כי המתווה יעבור בממשלה.

עם זאת, לשאלה כיצד יצביעו נציגי ש"ס וכולנו סביב שולחן הממשלה, עשויה להיות השפעה מכרעת אם המתווה יובא גם לאישור הכנסת. שר הכלכלה אריה דרעי אמר אתמול כי הוא מתכוון לבחון את המתווה החדש לפני שיגבש החלטה בנושא, וכי בכל מקרה, הוא עדיין סבור שההחלטה על הפעלת סעיף 52 לחוק הממונה על ההגבלים העסקיים (הסעיף שמאפשר לממשלה לעקוף את התנגדותו של הממונה להסכם – א"ת), צריכה לעבור דרך הצבעה בכנסת. אם יחליטו דרעי והנציג הנוסף של ש"ס בשולחן הממשלה, שר הדתות דוד אזולאי, להצביע נגד המתווה, הדבר עשוי לפגוע במאמצי הקואליציה להשיג רוב בהצבעה עתידית בכנסת.

עוד בנושא:
לפיד לוואלה! NEWS: "נתנגד למתווה הגז המתוקן"
נתניהו על מתווה הגז המתוקן: "בטוח שיעבור ברוב גדול"
הסכם בין חברות הגז למדינה: השרים יצביעו בראשון על המתווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיעת כולנו המצב מורכב יותר, שכן השרים משה כחלון ויואב גלנט לא צפויים בכלל להצביע על המתווה בשל ניגודי עניינים בתחום הגז. השר השלישי של המפלגה אבי גבאי, השר להגנת הסביבה, הביע את התנגדותו למתווה הגז הקודם, ובממשלה מעריכים כי יש סיכוי גבוה שיתנגד גם למתווה ה"משופר" שהוצג אתמול. גם במקרה של גבאי, את ראש הממשלה נתניהו לא מטרידה הצבעתו בממשלה, שם כאמור מובטח רוב לאישור המתווה. אם כבר, את נתניהו מטרידות ההשלכות שעשויות להיות להצבעת "נגד" במידה שהדיון יעבור לכנסת.

מלשכתו של דרעי נמסר בתגובה לשאלה "כיצד בכוונתו להצביע בממשלה?", כי "שר הכלכלה אריה דרעי עקבי, הוא יעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש. השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול אם לחתום על סעיף 52".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

(עדכון ראשון: 21:44)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully