וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד בצה"ל הורה לחייליו לצבוע משרד במקום העבודה של אשתו

13.8.2015 / 18:16

קצין ניהול באחד מהבסיסים בארץ נהג להשתמש בחייליו לביצוע עבודות נוי ובנייה שלהן לא הוסמכו, בשטח הבסיס ומחוץ לו. באחד המקרים הורה לחיילים לבצע עבודות במתקן שירות בתי הסוהר שבו עובד מקורבו. הוא הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, הורד לדרגת טוראי ופרש מצה"ל

בסיס מחנה שמונים סמוך לפרדס חנה, מרץ 2011. שלומי גבאי
שילם פיצוים בסך 3,000 שקלים לחייל שנפצע בעבודות גיזום שאותן הורה לו לבצע. בסיס צה"ל/שלומי גבאי

בית הדין הצבאי במחוז שיפוט מטכ"ל הרשיע לפני ארבעה ימים נגד בדרגת רב-סמל בכיר, ששימש כקצין ניהול, בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות והתנהגות שאינה הולמת.

מכתב האישום עולה כי הנגד הורה לחייליו לבצע עבודות בנייה במתקן שירות בתי הסוהר שבו עובד מקורבו, ולטובת העניין אף הקצה חומרי גלם מיחידה צבאית. עוד הורה הנגד לחייליו לבצע עבודות צביעה במשרד בעירייה שבה מועסקת אשתו ולבצע שינויים בכלי רכב צבאי על מנת להפוך אותו למכונית "קארטינג" לשימוש פנימי של היחידה.

כמו כן, הנאשם העסיק קבלן לא מורשה לביצוע עבודות גיזום וכריתה של עצים ולאחר מכן קישר בין הקבלן לשניים מחייליו כדי שיועסקו על ידי הקבלן. במקביל, אישר הנאשם לפקודיו חופשה מיוחדת מטעמים כלכליים על מנת שיעבדו אצל אותו קבלן. החיילים יצאו לחופשה, אך עבדו בתוך היחידה, בניגוד לפקודות צה"ל וללא אמצעי מיגון. אחד החיילים אף נפצע ממסור חשמלי ברגלו והיה זקוק טיפול רפואי. במקרה אחר, הורה הנגד לאחד החיילים לבצע עבודות ריתוך, על אף שלא הוסמך לכך.

בעקבות הגשת כתב האישום, סיים הנאשם בחודש שעבר את שירותו הצבאי ופרש מצה"ל. במסגרת הסדר טיעון נגזרו על הנאשם שלושה חודשי מאסר בפועל שהומרו לעבודות שירות צבאיות, עונש מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. כמו כן, כחלק מהסדר הטיעון, שילם הנגד פיצוים בסך 3,000 שקלים לחייל שנפצע במהלך ביצוע עבודות הגיזום.

עוד בוואלה! NEWS:
תאונת שרשרת בכביש החוף: בן 3 נהרג, בני משפחתו נפצעו
"זו גזענות": 8 יהודים חשודים כי תקפו ערבי במוטות ברזל בבירה
"הכל רעד": תיעוד קשה של פיצוצי הענק באזור הנמל בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully